خوش آمدید

"ریشه خوانی" و داستان مهاجرت معکوس

“ریشه خوانی” و داستان مهاجرت معکوس


به نقل از ، «ریشه خوانی» با به‌تصویرکشیدن جغرافیای زیبای ایران و اثرات مهاجرت معکوس در روستاهای دورافتاده، مشخص می کند که این روستاها هم چنان جای مناسبی برای زندگی می باشند و می‌توانند سودآوری داشته باشند.

دقت به فنون بومی ایرانیان که در شکل‌های گوناگون در سرزمین ما وجود دارد همانند قنات و منفعت گیری از داشته‌های بومی سرزمین نیز در این مستند موردتوجه قرار گرفته است.

بازآفرینی فرهنگ روستانشینی ضمن تشکیل هماهنگی فرهنگی و تاریخی به جذب گردشگر در سطوح ملی و بین‌المللی پشتیبانی کرده و روستاهای خالی از سکنه را احیا خواهد کرد. نخستین نتیجه مثبت این اتفاقات تشکیل محصولات کشاورزی، صنایع‌دستی و رونق گردشگری برای ساکنین محلی و تشکیل اشتغال گوناگون است و به شکل کلی قدمی مهم برای بیابان‌زدایی و آبادانی به‌حساب می‌آید.

این مستند تلاش می‌کند با پشتیبانی شخصیت‌های فیلم و نوع روایت اول‌شخص، نوشته و قصه فیلم را به گروه بزرگی از مخاطبین تلویزیون انتقال دهد. هر تکه از این مجموعه روایت مستقلی دارد و شخصیت مهم راوی آن خواهد می بود.

ادامه مطلب
تداوم درخشش نماینده ایران در المپیک زمستانی ناشنوایان
آخرین مطالب

«ریشه خوانی» از امشب (دوشنبه، ۱۴ اسفند) در جدول پخش شبکه مستند قرار گرفته و دوشنبه‌ها ساعت ۲۱ پخش می‌شود، تکرارش هم روز سپس ساعت ۹ خواهد می بود.

انتهای مطلب/



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها