خوش آمدید

سالانه ۲۷۰۰ پرستار مهاجرت می کنند/ خواسته‌های پرستاران از وزیر - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

سالانه ۲۷۰۰ پرستار مهاجرت می کنند/ خواسته‌های پرستاران از وزیر – تاشکن

به نقل از خبرگزاری مهر، محمدتقی جهانپور، در نشست شورای عالی نظام پرستاری که با وجود وزیر بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری پافشاری داشتند که با دقت به سختی و سختی کار پرستاران همه مسئولین موظف می باشند که دقت زیاد اختصاصی به جامعه پرستاری نشان بدهند و در او گفت و گو تحکیم جامعه پرستاری نیز چندین دفعه مقام معظم رهبری اصرار کردند که افتنیروی پرستاری و امنیت شغل پرستاری و رفاه و معیشت پرستاری در دستور کار مسئولین باشد.

او گفت: در دو سال قبل ۱۶ هزار تخت به سرانه تخت‌های بیمارستانی سرزمین اضافه شده اما متأسفانه در او گفت و گو استخدام نیروهای تازه در بدنه نظام سلامت رشد آنچنانی نداشته‌ایم این چنین در پذیرفتن نیروی کادر پرستاری در سرزمین هم رشد چشمگیری وجود نداشته است.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری در ادامه گفت: ما ۱۵ هزار پرستار برای استخدام سالانه نیاز داریم؛ هم اکنون پذیرفتن دانشجوی پرستاری ۱۰۵۰۰ در مقطع کارشناسی است که تقاضا داریم پذیرفتن دانشجو در دانشکده پرستاری بیشتر از قبل رشد داشته باشد.

ادامه مطلب
مشخصات دوربین‌ گوشی پرچمدار OnePlus 12 افشا شد

وی او گفت: امروز سازمان نظام پرستاری دوره ششم متشکل از ۱۵۹ هیئت مدیره در سراسر سرزمین به همراهی سازمان مرکزی و اعضای شورای عالی در حال خدمت به مردم است و بیشتر از ۲۷۰ هزار نفر از پرستاران عضو سازمان نظام پرستاری و دارای شماره نظام پرستاری می باشند.

جهان‌پور خطاب به وزیر بهداشت افزود: گفتمان و رویکرد دوره ششم، تعامل و همیاری است و باور داریم اگر با وزارت بهداشت این همکاری ادامه یابد؛ ترقی سلامت مردم به کیفیت اراعه خدمات پرستاری رخ خواهد داد. امیدواریم شما در او گفت و گو مطالبات جامعه پرستاری به اختصاصی در نوشته تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری که چالش‌های زیاد بسیاری در سرزمین تشکیل کرده دستوراتی بفرمائید تا ناظر نارضایتی همکاران نباشیم.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
ماجرای تفاهم نامه ای تازه برای نمایش عروسکی تلویزیونی/ پیشکسوتان حوزه کودک پای کارِ جشنواره آمدند

وی با گفتن این که نوشته بعدی این است که حذف کارانه با اجرای ناصحیح تعرفه خدمات پرستاری همراه شد که این همراهی تبدیل نارضایتی گسترده و مشکلات معیشتی پرستاران شد، او گفت: خصوصاً در مناطق کم برخوردار این مشکل زیاد تر می بود چون تعداد بسیاری از بیمارستان‌های ۳۲ تخت خوابه که افتتاح شده‌اند زیان ده می باشند و همین امر علتکاهش ضریب اشغال تخت شده که این نوشته علتکاهش درآمد پرستاران از محل کارانه می‌شود؛ نظر ما این است که در مناطق کم برخوردار برای جبران خدمات پرستاران تعرفه به طور ۲K و ۳K محاسبه شود.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری اضافه کرد: نوشته دیگر بخشنامه رفاهیات است که در دولت سیزدهم مصوب شده اما این بخشنامه اجرا نشده که جهت نارضایتی جامعه پرستاری شده است خواهشی که داریم این است که این نوشته در احکام رفاهی کارکنان زحمتکش پرستاری نظام سلامت لحاظ شود.

ادامه مطلب
تشکر وزیر ورزش از بانوان ورزشکار خوزستانی راه‌یافته به پارالمپیک ۲۰۲۴_تاشکن

وی با اشاره به مبلغ پایین اضافه کار پرستاران اظهار کرد: اضافه کار در بیمارستان‌های دولتی ۲۰ هزار تومان و در نیروهای مسلح و فراهم اجتماعی بین ۵۰ تا ۸۰ هزار تومان است و خواهش ما این است که او گفت و گو اضافه کار که افزایش آن در معاونت گسترش وزارت بهداشت نقل شده است، مورد پیگیری قرار بگیرد.

جهان پور تصریح کرد: نوشته بعدی او گفت و گو فوق العاده خاص است؛ برقراری فوق العاده خاص کادر سلامت نتیجه زحمات شما بوده است اما خواست داریم که از محل درآمدهای اختصاصی و منبع های داخلی وزارت بهداشت به پاس زحمات مورد قیمت همه همکاران در نظام سلامت به اختصاصی همکارانی که در دوران کرونا جانفشانی کردند فوق العاده خاص برقرار شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز پرستارانی که در ایام کرونا جانفشانی کردند و نیروهای طرحی بودند با بی‌مهری کامل از دانشگاه‌های سرزمین به علت پایان دوران مطرح سپس از ۶۶ ماه اخراج شدند و نظر ما این است که سقف ۶۶ ماه در کل سرزمین با برتری مناطق محروم برداشته شود، خصوصاً تعداد افرادی که در دوران کرونا فعال بودند اشکار شود و بتوانند در قالب نیروی طرحی ادامه کار بدهند. این چنین خواهش داریم که در قالب یک تبصره به مجلس شورای اسلامی اراعه شود که مطرح ساماندهی کارکنان دولت برای نیروهایی که در ایام کرونا جانفشانی کردند، لحاظ شود.

ادامه مطلب
سینماهای سرزمین مسابقه فوتبال ایران و ژاپن را پخش می‌کنند

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری با گفتن این که بر پایه آماری که سازمان نظام پرستاری دارد سالانه بیشتر از ۲۷۰۰ نفر پرستار مهاجرت می‌کنند که زنگ خطری جدی برای نظام سلامت است، او گفت: جامعه پرستاری ارزشمندترین نیروهای حوزه سلامت می باشند و در همین جهت بسته ماندگاری پرستاران در حال تدوین است.

وی با گفتن این که نوشته دیگر حذف مالیات پلکانی به اختصاصی در مناطق محروم است، افزود: در شرایطی که تعداد بسیاری از عمل های فرهنگی که امروزه در سرزمین انجام می‌شود معاف از مالیات است، چرا باید جامعه پزشکی و پرستاری و پیراپزشکی که شبانه روزی در حال اراعه خدمت به مردم می باشند، معاف از مالیات نباشند.

ادامه مطلب
راهنمای خرید بهترین لپ تاپ از ۱۵ تا ۱۲۰ میلیون تومان_تاشکن

خواست تفویض اختیارات صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای به سازمان نظام پرستاری، پشتیبانی به بازسازی ساختمان ایرانشهر و تعلق اعتباراتی برای بازسازی و واگذار کردن مقدار پرورش پشتیبانی پرستار به هیئت مدیره‌های نظام پرستاری در سراسر سرزمین بر پایه مصوبه شورای هماهنگی پرستاری هر دانشگاه و پیگیری پرداخت هدیه روز پرستار سال قبل، از دیگر خواست‌های رئیس سازمان نظام پرستاری از وزیر بهداشت می بود.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها