خوش آمدید

مذاکره با کوبایی‌ها برای اجرای برنامه سلامت خانواده - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

تأثیر تغییرات جوی در افزایش بیماری‌ها – تاشکن

به نقل از خبرگزاری مهر، بهرام عین‌اللهی، در پیامی به اولین کنگره ملی تحول اقلیم و سلامت، با اشاره به اهمیت تأثیر تغییرات آب و هوایی بر حوزه سلامت، گرم شدن زمین و رویدادهای شدید آب و هوایی را در افزایش بیماری‌های واگیر و غیر واگیر مرتبط با تغییرات اقلیم، مؤثر گفت.

متن مطلب وزیر بهداشت

تلاقی مسائل مرتبط با تغییرات آب و هوایی و حوزه سلامت و محیط زیست زیاد با اهمیت است. تغییرات اقلیمی بر سلامت زیستمندان تأثیر بسزایی دارد، گرم شدن زمین و رویدادهای شدید آب و هوایی می‌توانند بیماری‌های واگیر و غیر واگیر مرتبط با تغییرات اقلیم را افزایش دهد.

این چنین، افزایش بلایا و حوادثی همچون سیل و خشکسالی نیز علتصدمات جدی به سلامتی و زیرساخت‌های حیاتی شده است. افزایش هزینه‌های اقتصادی نیز قابل دقت است و همکاری جهانی برای افت اثرات این تغییرات الزامی است. تشکیل تاب آوری و گسترش سیاست‌های مبتنی بر علم می‌تواند در این عرصه پشتیبانی کننده باشد.

ادامه مطلب
Assistant with Bard انگارً همه قابلیت‌های دستیار سنتی گوگل را نخواهد داشت

در همین جهت، عمل با لیاقت مرکز تحقیقات تحول اقلیم و سلامت دانشگاه علوم پزشکی دزفول، در برپایی اولین کنگره ملی تغییرات اقلیم و سلامت، به گفتن یک دانشگاه پیشتاز رسالتی حیاتی در راستای نقل کردن دغدغه‌ها و چالش‌های مهم مرتبط با این مهم ایفا می‌کند.

با عنایت به این که این نوشته یک چالش جهانی است، انتظار می‌رود دانشگاهیان، اندیشمندان، مدیران و فعالان این حوزه دست در دست یکدیگر، هم در حوزه تحقیقات و پژوهش و هم در حوزه اجرا، قدم‌های هماهنگ و عملیاتی، در مقیاس منطقه‌ای بردارند.

ادامه مطلب
نوجوان 15 ساله شش رکورد جهانی بازی تتریس را شکست_تاشکن



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها