خوش آمدید

گپ و گفتی با پدرام کریمی درباره «ایران دوست داشتنی» / اینجا همه چیز در لحظه اتفاق می افتد و چیزی برنامه ریزی نمی شود

گپ و گفتی با پدرام کریمی درمورد «ایران دوست داشتنی» / اینجا همه چیز در لحظه اتفاق می افتد و چیزی برنامه ریزی نمی شود


به نقل از خبرنگار فرهنگی ، پدرام کریمی میزبان برنامه «ایران دوست‌داشتنی» درمورد نحوه ورودش به این برنامه سپس از یک سال او گفت:  سال قبل دچار یک کار سینمایی برای جشنواره فیلم فجر بودیم و سپس از زمان‌ها برایم مهم می بود که به کدام برنامه داخل می‌شوم. همراه با تهیه‌کننده دکور برنامه را دیدیم و سخن بگویید‌های اولیه را انجام دادیم. او گفت و گو ایران و یک نگاه متفاوت که نسبت به ایران داشتند، این می بود که همیشه در برنامه‌هایی که در رابطه ایران می بود و درمورد آداب و رسوم و فرهنگ ایران سخن بگویید می‌شد، استانی به نوشته نگاه می‌شد، ولی تفاوت این برنامه این می بود که شهر‌های کوچک هم مورد دقت قرار می‌گرفت. 

او همین طور گفت: در برنامه‌های دیگر در او گفت و گو پرداختن به استان‌ها، شهر‌های کوچک حقشان ضایع می‌شد اما الان در این برنامه به طور متمرکز در رابطه یک شهر سخن بگویید می‌شد که این برای من دلنشین و نسبت به برنامه‌های دیگر متفاوت می بود. این که زمان گذاشته بودند و هزینه کرده بودند برای نور و اجزای دیگر همانند عکس و… جهت شد وجود در این برنامه برایم دلنشین باشد. 

ادامه مطلب
یک قطار در اوتار پرادش هند در آتش سوخت

کریمی درمورد این که در «ایران دوست‌داشتنی» هم مجری است و هم میزبان به خبرنگار تسنیم او گفت: من در واقع اجراکننده برنامه هستم. این که در یک لحظاتی در کنار میزبانان قرار می‌گیرم، به علت این است که یک جاهایی برنامه کم شدن می‌کند و سوال پرسیده نمی‌شود، به این علت تلاش می‌کنم یک تعادلی تشکیل کنم که برنامه خسته‌کننده نشود. در واقع نقش مجری را دارم.

وی درمورد آشنایی‌اش با شهرهای گوناگون و جاذبه‌های گردشگری شهرهایی که از قبل اطلاعاتی درمورد‌اش نداشته فرمود: حداقل چهار یا پنج شهر می بود که آشنایی با آنها واقعا برایم دلنشین می بود. همانند جیرفت که نرفته بودم یا جهرم و خوی که برایم زیاد دلنشین می بود، چون موضوعاتی را در رابطه این شهر‌ها نمی‌دانستم. به یکی از دوستانم هم می‌گفتم حتی زیاد از جاهای همین تهران که در آن زندگی می‌کنیم، بلد نیستیم و درمورد‌اش نمی‌دانیم. در رابطه شهر‌های دیگر هم قطعا زیاد از اطلاعات را نمی‌دانیم، نهایتاً در کتاب‌ها خوانده‌ایم یا شنیده‌ایم ولی این که خود مردمان آنجا همراه شوند و اطلاعاتی را اراعه دهند، کمتر اتفاق افتاده و همین دلنشین است.

ادامه مطلب
رئیس صداوسیما رای خود را به صندوق انداخت_تاشکن
آخرین مطالب

مجری برنامه «ایران دوست‌داشتنی» درمورد تاثییر این برنامه بر صنعت گردشگری ایران او گفت: صددرصد پشتیبانی می‌کند و همان حالی که برای ما به گفتن میزبان تشکیل می‌شود، برای افرادی که برنامه را می‌بینند هم تشکیل خواهد شد، چون ناشنیده‌هایی را از یک شهری خواهد شد که قطعا برایشان جذابیت دارد. ما برخی اوقات از کنار شهر‌ها عبور می‌کنیم، اما بعد از دیدن این برنامه زیاد از افراد تلاش می‌کنند اگر قرار است از کنار شهری عبور کنند، یک ترمزی بزنند و یک دوری در شهر بزنند و چیز‌هایی که ما گفتیم یا به آن اشاره کردیم، از نزدیک ببینند.

ادامه مطلب
تبلیغات آزاردهنده، زمان نشناسی و آگهی بازرگانیِ تلویزیون برای رادیو!

وی درمورد نحوه تعاملش با سه میزبان دیگر او گفت: برای این تعامل چیز خاصی از قبل طراحی نمی‌شود. در واقع من نباید با میزبان‌ها تعامل کنم و میزبان‌ها باید با مهمان‌ها تعامل کنند. چیزی در «ایران دوست‌داشتنی» برنامه‌ریزی شده نیست و همه چیز در لحظه است و زیاد تر میزبان‌ها باید با مهمان‌ها تعامل داشته باشند یا در واقع به نوعی زبان و نگاه مخاطب می باشند نسبت به آن اتفاق، چون فردی که تلویزیون می‌بینید امکان این را ندارد که سؤالی بپرسد به این علت میزبان‌ها آن‌ها در واقع زبان مخاطب خواهد شد و سوال می‌پرسند. 

وی در آخر گفت: با این اتفاقی که افتاده است امیدوارم فرصتی تشکیل شود که ما به همه شهر‌ها بپردازیم. حداقل این که مستند‌ها و فیلم‌هایی داریم از شهر‌ها و روستا‌ها و اقلیم‌های گوناگون که تا الان و به این صورت در تلویزیون به آن‌ها پرداخته نشده است و یک تاریخ شفاهی است از شهر‌های فرهنگی و تاریخی و سنتی و آداب و رسوم شهرها.

ادامه مطلب
میزبانی جام جهانی 2034 به عربستان رسید

انتهای مطلب/



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها