خوش آمدید

ChatGPT

شکایت سه نشریه از OpenAI به‌علت نقض قانون کپی‌رایت در ChatGPT


سه سازمان خبری The Intercept ،Raw Story و AlterNet با تهمت نقض قانون کپی‌رایت در آموزش مدل هوش مصنوعی ChatGPT، به‌طور جداگانه از OpenAI و مایکروسافت شکایت کرده‌اند.

بر پایه گزارش‌های حاضر، در این شکایت‌ها ادعا شده که ChatGPT «آثار روزنامه‌نگاری محافظت‌شده توسط قانون کپی‌رایت» را بدون ذکر منبع های آن‌ها بازتولید می‌کند. نشریات استدلال کرده‌اند که اگر برای آموزش ChatGPT از مطالب آن‌ها منفعت گیری شده باشد، چت‌بات OpenAI می‌تواند جواب‌های خود را بر پایه آن‌ها تشکیل کند.

شکایت سه نشریه از OpenAI به‌علت نقض قانون کپی‌رایت در ChatGPT 14

در ادامه این شکایت این چنین ادعا شده که OpenAI و مایکروسافت از این مشکل بالقوه آگاه بوده‌اند و اقداماتی را برای کم‌اثرکردن آن برای کاربران مشترک انجام داده‌اند که به جهت آن در صورت منفعت گیری از Copilot یا ChatGPT Enterprise، پوشش قانونی برای نقض قانون کپی‌رایت اراعه می‌کند.

ادامه مطلب
شرکت هوش مصنوعی OpenAI تیم جدیدی برای ایمنی کودکان راه اندازی داد

این اولین باری نیست که OpenAI با شکایت‌های مربوط به نقض کپی‌رایت روبه رو شده است. نشریه TIME نیز در قبل ادعای شبیهی را نقل کرده می بود و خواست داشت که اطلاعات دارای کپی‌رایت از فرایند آموزش این مدل هوش مصنوعی کنار گذاشته شوند. نیویورک تایمز نشریه فرد دیگر می بود که از OpenAI به‌علت منفعت گیری بدون مجوز از داده‌هایش شکایت کرده است.

این چنین OpenAI تنها شرکت حوزه هوش مصنوعی نیست که با شکایات مربوط به نقض قانون کپی‌رایت روبه رو شده است. اغاز سال جاری میلادی، Getty Images از Stability AI برای آموزش مدل Stable Diffusion با منفعت گیری بدون مجوز از عکس‌های آن شکایت کرد. Universal Music Group نیز حرف های می بود که موسیقی‌های ساخته‌شده توسط هوش مصنوعی در اسپاتیفای ناقض کپی‌رایت می باشند.

ادامه مطلب
هوش مصنوعی پیروی صدا OpenAI Voice Engine‌ با کارکرد خیره‌کننده معارفه شد_تاشکن



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها