خوش آمدید

بررسی بازی Skull and Bones - ویجیاتو

بازدید بازی Skull and Bones


چطور امکان پذیر استودیویی که ماموریت ساخت جنگ‌های دریایی تکه‌های قبل سری اساسینز کرید را به مسئولیت داشته هنگامی روی ساخت یک بازی بر پایه همین جنگ‌ها تمرکز می‌کند ضعیف‌ترین توانایی را اراعه دهد؟ با اهمیت ترین سوال من در رابطه Skull and Bones همین است. استودیوی سنگاپورِ یوبی‌سافت با کوله‌باری از توانایی همانطور که انتظار داشتیم موفق نشد Skull and Bones را تبدیل به یک معجزه کند. بازی Skull and Bones با مارکتینگ یک بازی AAAA و قیمتی ۷۰ دلاری داخل بازار شد، اما فقط به اندازه ۵۰درصد این رقم های قیمت خرید دارد.





Skull and Bones

  • ژانر

    اکشن-ماجرایی


  • پلتفرم‌ها

    ایکس باکس سری ایکسپلی استیشن ۵پی‌سی


  • ناشر بازی

    یوبیسافت


  • پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

  • سازنده

    یوبیسافت سنگاپور



  • حالت بازی

    تک نفرهچند نفره

  • درجه سنی بازی
    مناسب برای نوجوانان

جنگ‌های دریایی در AC Black Flag فراتر از چیزی که انتظار داشتیم ظاهر شدند. آنقدر دلنشین، دوست‌داشتنی و مهیج بودند که یوبی‌سافت تصیم گرفت علاوه بر یک بازی موبایلی سراغ یک بازی کامل از آن‌ها برود. پروسه ساخت ۱۱ ساله Skull and Bones با فراز و نشیب‌های بسیاری همراه می بود. از مشکلات و حاشیه‌های بزرگی که گریبان‌گیر این استودیو شدند گرفته تا چندین دفعه و چندین دفعه تغییرات استراتژیک درخصوص مقصد مهم بازی. هر بازی فرد دیگر این شرایط را توانایی کند و ۶ بار تاخیر رسمی بخورد قطعا انتظار نمی‌رود در قامت یک شاهکار ظاهر شود؛ اما یوبی‌سافت و مدیرعامل محترم آن طوری وانمود کردند که گویا این معجزه درخصوص Skull and Bones رخ داده.

بازی Skull and Bones داستان خاصی ندارد. جزو معدود انسان‌هایی هستید که از غرق شدن کشتی جان سالم به در برده‌اند و اکنون از یک کشتی کوچک شغل شرافتمندانه خود را از سر می‌گیرید. طبق معمول دزدان دریایی دیگر از شما می‌خواهند تا برایشان کالا جابجا کنید، چیزهای خاصی بدزدید یا کشتی‌های اضافه را به اعماق اقیانوس بفرستید. شما به مرور زمان و به واسطه هرج و مرجی که تشکیل می‌کنید پیش دزدان دریایی دیگر شهرت به دست می‌آورید. به این شکل بزرگ‌تر می‌شوید، پیشرفت می‌کنید و کشتی و بیزینس‌های مختلفی به دست می‌آورید.

جنگ‌های دریایی به خودی خود جذابیت بالایی دارند. احتمالا بخاطر این است که همانند دیگر جنگ افزارها آنقدرها در بازی‌های ویدیویی به کشتی‌ها پرداخته نشده. این قضیه علتمی‌شود تا توانایی Skull and Bones لحظات سرگرم‌کننده خاص خودش را داشته باشد. جنگیدن با چند کشتی درحالیکه با بادبان‌ها و جهت وزش باد دچار هستید لحظات مفرحی برایتان رقم می‌زند. یقیناً اگر نادیده بگیریم که همین مکانیزم‌های ساده و کاربردی تا چه اندازه می‌توانستند بهتر طراحی شوند.

زیاد تر زمان شما روی عرشه کشتی می‌گذرد و بهتر است کلا نادیده بگیرید که در بازی توانایی کنترل شخصیتتان هم وجود دارد. دقیقا همانند بازی‌های ریسینگ که شما کنترل یک ماشین را به مسئولیت دارید. گرچه این نوشته زیاد تر کمبودها و ضعف‌های بازی را توجیه می‌کند، اما دیگر برای المان‌های سوروایول و برخی از راه و راه حلهای دستیبابی به مواد اولیه توضیحی وجود ندارد. با هر رویکردی سناریوی لنگر انداختن کنار ساحل و بازی کردن مینی‌گیمی که علتمی‌شود درخت قطع کنید و چوبش را به انبارتان بیاورید درحالیکه هم چنان روی عرشه کشتی هستید احمقانه است. یقیناً احمقانه بودن این چنین اتفاقاتی در بازی به نسبت استراتژی کلی‌ای که برای آن اتخاذ شده چیزی نیست. فکر کنید Skull and Bones قرار است یک بازی لایو سرویس باشد که به مرور زمان محتوای بیشتری برایش انتشار می‌شود.

هنگامی حتی بستر مهم بازی کشش ملزوم برای جذب مخاطب را ندارد وجود فصل‌های گوناگون و آپدیت‌های محتوایی چه کمکی به سرگرم‌کننده شدن بازی می‌کند؟ برای توانایی Skull and Bones باید آنلاین باشید و بازی روی سرورهای عمومی جریان دارد. وجود پلیرهای دیگر می‌توانست مقداری شوق به آن اضافه کند، اما همه برای خودشان بازی می‌کنند و کمتر پیش می‌آید تا شما با دیگران دچار شوید. حتی ایونت‌های PVP بازی که به نظر من جزو معدود نقاط قوت آن محسوب خواهد شد هم تعداد بسیاری اوقات با باگ‌ها و اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی شما را طوری سورپرایز می‌کنند که قید شرکت در آن‌ها را به کل بزنید.

اگر عاشق کشتی باشید Skull and Bones تنوع خوبی برای طراحی آن در اختیارتان قرار می‌دهد. از سلاح‌هایی که چینش هرکدام می‌تواند استراتژی شما در جنگ‌ها را تحول دهد گرفته تا رنگ لباس افراد روی عرشه، دیزاین کلی کشتی، مطرح بادبان‌ها، حیوانی که همراهتان است و… . برای دستیابی به این آیتم‌ها دو راه کلی دارد؛ یا بلوپرینتش را اشکار می‌کند یا می‌خرید تا بتوانید آن را بسازید. پروسه خرید و فروش یا ساخت چیزهایی که نیاز دارید نیز جزو فعالیت‌هایی محسوب خواهد شد که می‌توانید با کنترل شخصیتتان انجامش دهید. کاش حس ماجراجویی در محیط‌ها شامل این تکه هم می‌شد تا حداقل Skull and Bones طرفداران این سبک را راضی نگه دارد. درواقع Skull and Bones همانند یک پازل بزرگ است که با تکه‌هایی از مدل‌های گوناگون ساخته شده. نبوده است یک مقصد کلی در بازی و سرگردمی آن در انتخاب مسیری درست بزرگ‌ترین عیب بازی برداشت می‌شود.

زمان زمان بازی

داستان: ۴۰ ساعت
تکمیل کردن: ۶۰ ساعت

مختصر و خلاصه بگویم؛ Skull and Bones قیمت خرید ندارد. حتی به نظر من قیمت زمانتان در صورت رایگان بودن را هم ندارد. بازی از نظر ظاهری و فنی برای نسل پیش ساخته شده و این قضیه زیاد تر از هر چیز فرد دیگر ذوق و شوقتان را از بین می‌برد. مگر این که عاشقانه جنگ‌های دریایی و حس وجود روی عرشه کشتی‌های قدیمی را دوست داشته باشید و بنا به هر دلیلی نخواهید Sea of Thieves را توانایی کنید.

بازی Skull and Bones با کد نسخه پی‌سی که ناشر در اختیار ویجیاتو قرار داده بازدید شده است.

خلاصه بگم که…

بازی Skull and Bones با استانداردهای ۱۰ سال پیش ساخته شده و حتی در آن زمان هم مستحق نمره‌ای بالاتر از متوسط نبوده. بازی نه تنها رقیبی برای عناوینی همانند Sea of Thieves‌ حساب نمی‌شود بلکه حتی برای عاشقان نبردهای دریایی هم محتوای سرگرم‌کننده‌ای اراعه نمی‌کند.

بررسی بازی Skull and Bones - ویجیاتو
بررسی بازی Skull and Bones - ویجیاتو

می‌خرمش…

احتمالا معجزه‌ای رقم خورد و Skull and Bones هم همانند No Man’s Sky یا Sea of Thieves با تحولی بزرگ تبدیل به یک بازی دوست‌داشتنی شد. فارغ از این اگر عاشق نبردهای دریایی هستید و می‌خواهید برای یکی از متوسط‌ترین توانایی‌های آن ۷۰ دلار هزینه کنید بازی را بخرید.

نمی‌خرمش…

بازی Skull and Bones فرسنگ‌ها با چیزی که یوبیسافت معارفه کرد متفاوت است. یک بازی به شدت ضعیف و ناقص که با دقت به قیمت ۷۰ دلاریش به هیچ گفتن قیمت خرید ندارد.

بررسی بازی Skull and Bones - ویجیاتو



  • امتیاز ویجیاتو۵۰

  • امتیاز کاربران

  • امتیاز متاکریتیک۶۰



منبع

ادامه مطلب
بازیگر سریال "شب های برره" از بیمارستان مرخص شدبازیگر سریال "شب های برره" از بیمارستان مرخص شد
0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها