خوش آمدید

سه داور ایرانی مجوز اخذ لایسنس VAR را می‌گیرند

داور ویدئویی آماده قضاوت در دربی شده است


آنها سپس از اتاق آموزش VAR برای داوران بازدید کردند و در جریان چگونگی منفعت گیری از این سیستم در بازی‌های باشگاهی و این چنین حوه آموزش داوران قرار گرفتند.

فدراسیون فوتبال در نظر دارد از این سیستم به طور آزمایشی در دیدار دوستانه فردا پنجشنبه زنان در رده جوانان که در مرکز ملی فوتبال برگزار می‌شود رونمایی کنند. هدایت ممبینی دبیرکل فدراسیون نیز در این بازدید وجود داشت.

محسن حکیم دبیر کارگروه VAR در این باره گفت: فعلا دو دستگاه داخل شده است که رفته رفته بقیه هم داخل می‌شود. مشکلی بابت داخل کردن دستگاه‌ها نداریم. این دستگاه‌ها را برای آموزش داوران مستقر کردیم تا همه داوران مدرک ملزوم را بگیرند که یقیناً برخی از داوران ما در کشورهای گوناگون این مجوز را دریافت کرده اند. فردا تست می‌گیریم که ببینیم شرایط برای بازی‌های داخلی چطور است.

ادامه مطلب
تیم رباتیک ایران با کمک‌های مردمی به مسابقات جهانی سنگاپور خواهد رفت؛ برای همدلی

دبیر کارگروه VAR درمورد گمان منفعت گیری از این سیستم در دربی بین استقلال و پرسپولیس تصریح کرد: دستگاه‌ها از فردا آماده منفعت برداری است. یعنی هر بازی به ما بگویند انجام می‌دهیم ولی این که به دربی برسد یا نه را در جریان نیستم. مشکل دوربین نداریم. حداقل استاندارد فیفا ۴ دوربین است اما ما ۸ دوربین داریم. از دوربین‌های صداوسیما هم می‌توانیم منفعت گیری کنیم. مشکل خاصی در این مورد نیست. از فردا برای هربازی که به ما بگویند، قابلیت برگزاری با VAR هست که یقیناً منوط به تاییدیه فیفا است. چارتی وجود دارد و دقیقا باید مرحله به مرحله با فیفا برای اجرای هر بازی هماهنگ باشیم.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
اپل می‌تواند میکروفون پایین آیفون 15 و آیفون 15 پلاس را تعمیر کند

حکیم تصریح کرد: برای مثال دربی قبل با فیفا کاملا هماهنگ بودیم و آیتم‌هایی که می‌خواست را انجام می‌دادیم، قبول می‌کرد و سپس اظهار می‌کرد به فاز بعدی کار بروید. الان هم همان اتفاق می‌افتد. اگر بخواهیم یک بازی رسمی برگزار کنیم، به فیفا اظهار می‌کنیم.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها