خوش آمدید

احداث کریدور شمال ـ‌ جنوب و توسعه بنادر جنوبی ایران نقشی مهم و راهبردی برای کل منطقه دارد

احداث کریدور شمال ـ‌ جنوب و گسترش بنادر جنوبی ایران نقشی مهم و راهبردی برای کل منطقه دارد

به نقل از خبرگزاری برنا، محمد مخبر صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار با «الکساندر نواک » معاون نخست وزیر روسیه با اشاره به این که تعریف و اجرای پروژه های مشترک همکاری بین دو سرزمین برای مسئولین جمهوری اسلامی ایران و این چنین روسیه اهمیت اساسی دارد، افزود: اجرای برخی از این پروژه ها برای منطقه فرصتی استثنایی است که احداث کریدور شمال ـ‌ جنوب و گسترش بنادر جنوبی ایران نقشی مهم و راهبردی نه تنها برای دو سرزمین بلکه کل منطقه دارد.

معاون اول رییس جمهور با گفتن این که از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم ترقی جدی مناسبات اقتصادی، سیاسی و بین المللی دو سرزمین اتفاق افتاده ، او گفت: مواضع مشترک تهران و مسکو در برابر یکجانبه گرایی آمریکا در منطقه زیاد مناسب است و امیدواریم به نجات مردم مظلوم غزه منجر شود.

ادامه مطلب
هفته فیلم داریوش مهرجویی در رادیو و تلویزیون

وی به اهمیت اجرا و احداث کریدور شمال ـ جنوب برای پیشرفت و گسترش کشورهای ایران ، روسیه و این چنین منطقه اشاره و اصرار کرد: مقامات ایرانی به طور هفتگی پیگیر مقدار اجرا و پیشرفت کریدور شمال ـ جنوب و خط ریلی رشت ـ آستارا می باشند که این نشانگر اهمیت این پروژه بزرگ در ایران است و امیدواریم با همکاری طرف روسی اجرا و تکمیل کریدور شمال ـ جنوب شدت بیشتری بگیرد.

الکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه با اصرار بر این که گسترش همکاری ها با جمهوری اسلامی ایران به گفتن کشوری همفکر، دوست و همسایه روسیه اهمیت زیاد اساسی دارد تصریح کرد: با اراده و نظر مثبت رهبران دو سرزمین حجم روابط و مناسبات فیمابین به اختصاصی در دولت آیت الله رئیسی به شدت ارتقاء یافته است.

ادامه مطلب
راهکار جدید خودروسازان برای فرار از قیمت‌گذاری دستوری

او گفت: در این سفر و با برگزاری کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی و تجاری ایران و روسیه بیشتر از ۲۰۰ نفر از فعالان اقتصادی و قسمت خصوصی روسیه عازم ایران شده اند تا علاوه بر پیگیری اجرای توافقات قبل، مذاکرات برای اجرا و تعریف پروژه های تازه با طرف های ایرانی نهایی و عملیاتی شود.

وی اصرار کرد: حجم روابط تجاری دو سرزمین مطابق آمارهای رسمی زیاد افزایش یافته است و روابط چند جانبه منطقه ای نیز زیاد پیروزی آمیز بوده است.

معاون نخست وزیر روسیه امضای بیانیه وزرای خارجه دو سرزمین برای عمل علیه عمل های قهرآمیز و تحریم ها، موافقت نامه تجارت آزاد جمهوری اسلامی ایران با اتحادیه اوراسیا و قرارداد جامع همکاری های دو جانبه را گامی زیاد مهم در افزایش روابط دو جانبه دانست و اظهار داشت: تکمیل کریدور شمال ـ جنوب از با اهمیت ترین تواققات بین دو سرزمین است که روسای جمهور دو سرزمین به دقت مرحله های پیشرفت و تکمیل این مطرح بزرگ را پیگیری می کنند و طرف روسی با همکاری مسئولان ایرانی آمادگی دارد هرچه سریعتر عمل های اولیه برای احداث خط ریلی رشت ـ آستارا در این کریدور را اغاز نماید.

ادامه مطلب
این کشورها بیشترین مالیات را از مردم می‌گیرند!

وی تصریح کرد: با حل مسائل باقیمانده در توافق احداث کریدور شمال ـ جنوب بین دو سرزمین و پشتیبانی معاون اول رییس جمهور در تسریع حل برخی مشکلات، آمادگی داریم بیانیه مشترک برای احداث کریدور شمال ـ جنوب در این سفر نهایی و امضا شود.

نواک در ادامه همکاری های حوزه مالی و بانکی، انرژی هسته ای، گسترش میدان ها نفتی، استخراج نفت، صادرات گاز و روابط فعالین اقتصادی در قسمت خصوصی دو سرزمین را از دیگر عرصه های مهم مناسبات فی مابین در دو سال قبل برشمرد و اصرار کرد: روحیه بالای همکاری و علاقمندی برای اندوخته گذاری قسمت دولتی و خصوصی روسیه در ایران وجود دارد.

معاون نخست وزیر روسیه با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اصرار کرد: برای جمهوری اسلامی ایران در روال برگزاری این دو انتخابات مهم و سرنوشت ساز آرزوی پیروزی داریم و قطعاً انتخاب مردم خردمند ایران تایید کننده راه گسترش و پیشرفت جمهوری اسلامی است.

ادامه مطلب
رقابت ایکس با یوتوب؛ ویدیوهای طویل به تلویزیون‌های هوشمند می‌آیند

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

انتهای مطلب/



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها