خوش آمدید

پایان یک رؤیا؛ پروژه خودروی اپل ظاهراً لغو شد

آخر یک رؤیا؛ پروژه خودروی اپل انگارً لغو شد


مطابق گزارش بلومبرگ، پروژه خودروی اپل که این شرکت انگارً از بیشتر از یک دهه پیش مشغول به کار روی آن می بود، لغو شده است. اکثر افرادی که روی این پروژه کار می‌کردند اکنون به تیم هوش مصنوعی منتقل شده‌اند تا عقب‌ماندگی اپل در این حوزه را جبران کنند.

بر پایه گزارش «مارک گرمن» از بلومبرگ، «جف ویلیامز»، مدیر ارشد عملیات و «کوین لینچ»، مدیر پروژه خودروی اپل، دیروز به کارمندان تیم گسترش اتومبیل این شرکت که نزدیک به ۲۰۰۰ نفر بودند، اظهار کردند که این پروژه لغو شده است. حرف های می‌شود که اظهار این خبر تعداد بسیاری از کارمندان این شرکت را شوکه کرده است.

کارمندان پروژه خودروی اپل به تیم هوش مصنوعی می‌روال

اکنون اکثر افرادی که روی خودروی اپل کار می‌کردند، به قسمت هوش مصنوعی می‌روال تا زیر نظر «جان جیانندرا» روی پروژه‌های هوش مصنوعی مولد این شرکت کار کنند. یقیناً در تیم خودروی اپل نیروهای متخصص درزمینه سخت‌افزار و طراحان ماشین نیز وجود داشتند که به گمان زیادً تعدیل خواهند شد.

ادامه مطلب
اپل «سیری» را با هوش مصنوعی منقلب می‌کند
آخر یک رؤیا؛ پروژه خودروی اپل انگارً لغو شد ۱۴

بلومبرگ مدعی است که مدیران ارشد اپل در طول هفته‌های تازه این تصمیم را گرفتند که به کار پروژه ماشین آخر دهند. «تیم کوک»، مدیرعامل شرکت نیز انگارً از سمت سهامداران تحت سختی قرار داشت تا تکلیف پروژه اتومبیل را اشکار کند.

اپل تا این مدت به این گزارش عکس العمل رسمی نشان نداده است.

سال‌ها است که شایعه ها مختلفی درمورد پروژه اتومبیل اپل که با اسم رمز پروژه «تایتان» شناخته می‌شد، می‌شنیدیم. چند زمان پیش در گزارشی حرف های شده می بود که نرم‌افزار خودران این پروژه در سال ۲۰۲۳ بیشتر از ۴۵ هزار مایل رانندگی کرده است. این چنین بلومبرگ پیش‌تر حرف های می بود که انتظار می‌رود این ماشین در سال ۲۰۲۸ به بازار بیاید.

ادامه مطلب
از شارژرهای تقلبی برای دستگاه‌های‌ خود منفعت گیری نکنید

به‌نظر می‌رسد که با دقت به مشکلات حاضر بر سر راه گسترش ماشین و حرکت بازار به‌سمت هوش مصنوعی، اپل تصمیم گرفته است که تمرکز مهم خود را بر هوش مصنوعی معطوف کند. این شرکت در چند زمان تازه جایگاه باارزش‌ترین شرکت جهان را به مایکروسافت واگذار کرده است و باید تلاش زیاد بیشتری انجام دهد تا عقب‌ماندگی‌های خود در این فضا را جبران کند.



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها