خوش آمدید

۱۰ سریال آمریکایی که انیمه‌ی اقتباسی دارند

۱۰ سریال آمریکایی که انیمه‌ی اقتباسی دارند


انیمه‌ها مدام یکی از شاخص‌ترین مثالهای سرگرمی در فرهنگ عام محسوب خواهد شد و همه‌ جا طرفدار دارند. بطور کلی، اقتباس انیمه فقطً تبدیل کردن یک مانگا از نسخه متنی به تصویری می‌باشد. با این وجود، غربی‌ها برای نجات دادن یک سریال نیز از تکنیک اقتباس منفعت برده‌اند. برخی زمان‌ها دیدن یک داستان در قالب انیمه همان چیزی است که سریال‌های غربی نیاز داشته‌اند تا طراوت و محبوبیت خود را در طول زمان نگه داری کنند.

در ادامه به معارفه ده تا از اقتباس‌هایی می‌اندازیم که توانسته‌اند جانی مجدد به نسخه‌های اورجینال خود بدهند؛ برخی از آن‌ها داستانی تازه روایت می‌کنند، در حالی که برخی دیگر کاملاً شبیه با نسخه‌ی مهم می باشند.

Supernatural: The Anime Series (2011)

۱۰ سریال آمریکایی که انیمه‌ی اقتباسی دارند - ویجیاتو
۱۰ سریال آمریکایی که انیمه‌ی اقتباسی دارند ۹۲
سال پخش ۲۰۱۱
تعداد فصل ۱
تعداد تکه ۲۲
امتیاز IMDB ۷.۴

سریال سوپرنچرال را به گفتن یکی از محبوب‌ترین و در عین حال طویل‌ترین آثاری بخاطر می‌آوریم که در تلویزیون آمریکا طی ساله‌های تازه پخش شده است. این سریال روایت‌گر قصه‌ی دو برادر با نام‌های دین و سم وینچستر می بود که بعد از مرگ مادرشان، توسط پدر خود تکنیک‌های شکار هیولا را می‌آموزند. در طول سریال ناظر ماجراهای این دو برادر در مصائب گوناگون‌شان در برابر هیولاها و موجودات ماورا طبیعی هستیم.

از این سریالِ شبکه‌ی CW، انیمه‌ای دو فصلی نیز ساخته شد که دقیقاً همین ماجرا را در قالبی متفاوت به نمایش می‌گذاشت. این انیمه برای بینندگان ژاپنی در نظر گرفته شده می بود، با این حال وقتی که دوبله‌ی انگلیسی آن با صداگذاری همان بازیگرانِ سریال مهم انتشار شد، از سوی بینندگان غربی نیز مورد استقبال قرار گرفت.

ادامه مطلب
دورهمی مجریان قدیمی تلویزیون + عکس

Powerpuff Girls Z

۱۰ سریال آمریکایی که انیمه‌ی اقتباسی دارند - ویجیاتو
۱۰ سریال آمریکایی که انیمه‌ی اقتباسی دارند ۹۳
سال پخش ۲۰۰۷ – ۲۰۰۶
تعداد فصل ۱
تعداد تکه ۵۲
امتیاز IMDB ۵.۱

سه خواهر شگفت‌انگیر با نام‌های Blossom، Bubbles و Buttercup که از شکر، ادویه و دیگر چیزهای دوست‌داشتنی همانند مقداری Chemical X درست شده‌اند. ما را به درون جریانات جنایی شهر تونزویل (Townsville) می‌برند؛ جایی که آن‌ها منجیان شهر می باشند و مردم را از شخصیت‌های شرور و غریبه، محافظت می‌کنند. سریال Powerpuff Girls، به خوبی داستان‌های این سه خواهر را به نمایش گذاشت.

انیمه‌ی Powerpuff Girls Z، داستان شبیهی را جستوجو می‌کند؛ این سه خواهر این بار مور اصابت گلوله‌های اشعه‌ی زد پسری به نام کن کیتازاوا (Ken Kitazawa) قرار می‌گیرند. آن‌ها با هم شهر توکیو را چندین دفعه و چندین دفعه نجات خواهند داد و با قوت‌هایی که در سریالی مهم از آن‌ها سراغ داشتیم به سراغ دشمنان می‌روال.

X-Men

۱۰ سریال آمریکایی که انیمه‌ی اقتباسی دارند - ویجیاتو
۱۰ سریال آمریکایی که انیمه‌ی اقتباسی دارند ۹۴
سال پخش ۲۰۱۱
تعداد فصل ۱
تعداد تکه ۱۲
امتیاز IMDB ۶.۸

سریال مردان ایکس درمورد‌ی جهش‌یافته‌هایی است که ژن ایکس دارند. آن ژن به آن‌ها قوت‌هایی می‌دهد که دیگر مردان هیچ زمان نتوانسته‌اند منفعت ببرند. چارلز خاویر یک مدرسه به نام مدرسه‌ی خاویر برای جوانان با توانایی باز کرد و نهایتاً توانست گروه مردان ایکس را بوجود بیاورد. این گروه از لحاظ قوت می‌تواند با گروه اونجرز برابری کند.

در نسخه‌ی انیمه X-Men، مردان ایکس به ژاپن سفر می‌کنند و چارلز ژاویر آن‌ها را به مأموریتی می‌فرستد که هیساکو ایچیکی را نجات بدهند؛ فردی که او را با نام آرمور هم می‌شناسیم. آنها در آنجا کالتی با نام مردان یو را ناکامی خواهند داد که می‌خواستند از جهش یافته ها برای تحکیم سپاه خود منفعت گیری کنند. ماجراجویی‌های مردان ایکس یکی از مجموعه‌ی چهارگانه‌ی مارول می بود که در آن انیمه‌های بلید، ولورین و آیرون من نیز وجود داشتند.

ادامه مطلب
دکمه تنظیم مجدد مغز در خواب چیست؟_تاشکن

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

Iron Man

۱۰ سریال آمریکایی که انیمه‌ی اقتباسی دارند - ویجیاتو
۱۰ سریال آمریکایی که انیمه‌ی اقتباسی دارند ۹۵
سال پخش ۲۰۱۰
تعداد فصل ۱
تعداد تکه ۱۲
امتیاز IMDB ۶.۳

همه انها با پروسه‌ی تبدیل شدن تونی استارک به آیرون من آشنا هستیم؛ او بعد از اسیر شدن، از یک بیلیونرِ بی‌خیال تبدیل به یک اسلحه‌ساز می‌شود و سپس یک لباس جنگی آهنی درست می‌کند که جهت بوجود آمدن آیرون من است. تونی استارک بعد از برگشت به خانه روی زره آهنی‌اش کار می‌کند تا آن را پیشرفت بدهد و در عین حال گروهی از ابرقهرمانان را دور هم گرد می‌آورد تا گروه افسانه‌ی اونجرز بوجود بیاید.

در نسخه‌ی انیمه‌ای ساخته شده از این مرد آهنی، او به ژاپن سفر می‌کند تا راز پیدایش اولین Arc Reactor را بجوید. در این نسخه او از آیرون من بودن دست کشیده و به کلمه در بازنشتگی به سر می‌برد تا این که برای روبرو شدن با زودیاک باز به لباس تکنولوژیک خود برمی‌گردد.

Stitch!

۱۰ سریال آمریکایی که انیمه‌ی اقتباسی دارند - ویجیاتو
۱۰ سریال آمریکایی که انیمه‌ی اقتباسی دارند ۹۶
سال پخش ۲۰۱۵ – ۲۰۰۸
تعداد فصل ۴
تعداد تکه ۸۵
امتیاز IMDB ۴.۵

لیلو زمان به دست آوردن یک سگ اشکار می‌کند و در این اثنا Experiment 626 با او همراه می‌شود، سگی که با نام استیچ (Stitch) می‌شناسیم. در طول داستان این دو با دشمنانِ بینِ کهکشانی روبرو خواهد شد و همزمان باید با مشکلاتی دست و پنجه نرم کنند که خواهر بزرگ لیلو جهت آن شده است. با این حال، لیلو و استیچ هیچ‌گاه پشت یک‌دیگر را خالی نمی‌کنند.

ادامه مطلب
پرسپولیس برای رسیدن به جایگاه واقعیش می‌جنگد

انیمه‌ی Stitich!، بر روی یونا تمرکز دارد! در این انیمه یونای سرکش و بازیگوش با استیچ تیم می‌شود. تمرکز مهم استیچ بر روی انجام دادن کارهای خوب است تا این این چنین تبدیل به نیرومندترین حاضر یونیورس بشود؛ اما با وجود دیدگاه‌های یونا و عادات شگفت استیچ، راه رسیدن به این مقصد زیاد پر فراز و نشیب طی می‌شود.

Mutant Turtles: Superman Legend

۱۰ سریال آمریکایی که انیمه‌ی اقتباسی دارند - ویجیاتو
۱۰ سریال آمریکایی که انیمه‌ی اقتباسی دارند ۹۷
سال پخش ۱۹۹۶
تعداد فصل ۱
تعداد تکه ۲
امتیاز IMDB ۵.۵

به گمان زیادً همه انها با داستان لاک‌پشت‌های نینجا آشنا باشیم؛ این سریال انیمیشنی که در طی دهه‌های ۸۰ و ۹۰ میلادی، با طوفان بینندگان روبرو می بود تا این مدت هم با انتشار کردن نسخه‌های فیلمی متفاوت پرطرفدار باقی مانده است. از طریق یک بطری مشروب که در آن اشعات رادیواکتیو وجود دارد، فاضلاب‌های نیویورک آلوده خواهد شد و چهار لاک‌پشت به همراه یک موش جهش ژنتیکی اشکار می‌کند. آن‌ها بعد از اشکار کردن هوش و زکاوت یک انسان، توانایی‌های نینجوتسو را فرا می‌گیرند و تبدیل به گروه لاک‌پشت‌های نینجا خواهد شد.

در انیمه‌ی Mutant Turtles: Superman Legend، ناظر مأموریتی هستیم که در آن لاک‌پشت‌ها راهی سفری به ژاپن خواهد شد و با پشتیبانی کردن به فردی، قوت‌های ماورایی دریافت می‌کنند که نزدیک به سه دقیقه آن‌ها را از آنچه که می باشند هم نیرومندتر و جهش‌یافته‌تر می‌کند.

Highlander: The Search for Vengeance

۱۰ سریال آمریکایی که انیمه‌ی اقتباسی دارند - ویجیاتو
۱۰ سریال آمریکایی که انیمه‌ی اقتباسی دارند ۹۸
سال پخش ۲۰۰۷
تعداد فصل ۱
تعداد تکه ۱
امتیاز IMDB ۶.۷

شخصیت کانر مک‌لیود (Connor MacLeod) یک اسکاتلندی های‌لندر می‌باشد که جاودانه شده است و توسط یک شمشیر زن به نام رامیرز آموزش می‌بیند. وقتی که رامیرز به قتل می‌رسد کانر به جستوجو انتقامِ استاد خود می‌رود و فهمید می‌شود که قاتلش به جستوجو به دست آوردن یک جایزه در همایش است؛ این همایش در شهر نیویورک و در سال ۱۹۸۵ رخ می‌دهد. کانر برای انتقام گرفتن، داخل مسابقه‌ای می‌شود که در آن باید روبروی آخرین جاودانه‌ بایستد تا به جایزه‌ی مسابقه دست اشکار کند.

ادامه مطلب
جنایت رفح بیانگر ناکامی نظامی دشمن است_تاشکن

انیمه‌ی Highlander: The Search for Vengeance بر روی شخصیت کانر تمرکز ندارد و به‌جایش داستان کالین مک‌لیود (Colin MacLeod) را روایت می‌کند. او در این انیمه به جستوجو متوقف کردن شخصیتی به نام اکتاویوس (Octavius) است که در زمانِ کانر، مشغول به ساختن رژیم بوده. حال آن‌ها در سال ۲۱۵۶ میلادی در شهر نیویورک روبروی هم قرار می‌گیرند و کالین باید جلوی برنامه‌های اکتاویوس بایستد.

Batman Ninja

۱۰ سریال آمریکایی که انیمه‌ی اقتباسی دارند - ویجیاتو
۱۰ سریال آمریکایی که انیمه‌ی اقتباسی دارند ۹۹
سال پخش ۲۰۱۸
تعداد فصل ۱
تعداد تکه ۱
امتیاز IMDB ۵.۶

بتمن به گمان زیادً معروف‌ترین ابرقهرمان دنیا باشد و همه انها دهه‌ها است که داستانش را از دریچه‌های گوناگون شنیده‌ایم؛ داستان تبدیل شدن او از یک بیلیونر خوش‌گذران به فردی که به جستوجو اجرای عدل است. محرک این پروسه، مرگ والدینش می‌باشد که جهت می‌‎شود بروس سال‌های بسیاری را وقف یادگیری مبارزه و تبدیل شدن به بتمن، کند. او چه با گروه مخصوص خودش و چه به تنهایی، خلاف‌کاران متعدد و متغیری را در شهر گاتهام مواخذه کرده است.

در انیمه‌ی Batman Ninja، ناظر داستانی از این ابرقهرمان در ژاپن فئودالی هستیم. او با استافده از یک ماشین زمان به آنجا می‌رود و فهمید می‌شود که خلاف‌کاران گاتهام تلاش در اجرای نقشه‌ای دارند که در آینده قدرتشان را تثبیت خواهد. بتمن با پشتیبانی آلفرد و دیگر اعضای خانواده‌ی بَت، ژاپن و گاتهام را نجات خواهند داد.

ادامه مطلب
اهمیت دسترسی عادلانه به خدمات و مراقبت‌های سرطان - تاشکن

Transformers

۱۰ سریال آمریکایی که انیمه‌ی اقتباسی دارند - ویجیاتو
۱۰ سریال آمریکایی که انیمه‌ی اقتباسی دارند ۱۰۰
سال پخش ۲۰۰۹ – ۲۰۰۷
تعداد فصل ۳
تعداد تکه ۴۲
امتیاز IMDB ۶.۷

تبدیل‌شوندگان، در ابتدا تعدادی اسباب‌بازی بودند که Hasbro آن‌ها را می‌فروخت. آن‌ها توانستند از چند اسباب‌بازی، تبدیل به فرانچایزی شوند که چندین دهه پرطرفدار باقی بماند. تبدیل‌شوندگان، در واقعی گروهی از ربات‌های خودکارِ بیگانه می باشند که می‌توانند از ماشین تبدیل به ربات‌هایی عظیم‌الجثه بشوند که توانایی مبارزه بالایی دارند.

از سریِ ترنسفورمرز، اقتباس‌های انیمه‌ای بسیاری صورت گرفت که جای تعجبی هم ندارد چون سریال‌هایی همانند Voltron هم از انیمه‌های ژاپنی الهام گرفته شده‌اند و مثالهای شبیه بسیاری می‌توان در بین انیمه‌ها یافت. کانسپت‌هایی همانند ماشین‌های غول‌آسا و هیولاهای قاتل، با فرهنگ ژاپنی و آمریکایی هیچ‌گاه غریبه نبوده‌اند.

Wolverine

۱۰ سریال آمریکایی که انیمه‌ی اقتباسی دارند - ویجیاتو
۱۰ سریال آمریکایی که انیمه‌ی اقتباسی دارند ۱۰۱
سال پخش ۲۰۱۱
تعداد فصل ۱
تعداد تکه ۱۲
امتیاز IMDB ۶.۲

برای داستان ولورین، منشأهای متغیری می‌توان اشکار کرد اما عموماً او را به گفتن شخصیتِ بی‌کله‌ی لوگان می‌شناسیم که قابلیت‌های بازپروری قوی دارد و می‌تواند با چنگ‌های کشنده‌اش از بعد هر فردی بربیاید. او به مرور تبدیل به یکی از کلیدی‌ترین شخصیت‌های گروه مردان ایکس می‌شود و مدام توجهات بسیاری به سوی این شخصیت از زمان تولدش در کامیک‌بوک‌ها یعنی از سال ۱۹۷۴ شده است.

در یکی دیگر از مجموعه‌های سریالی مارول، انیمه‌ی Wolverine، گرگینه‌ی دوست داشتنی ما را به دل سفری به ژاپن می‌برد. در ابتدا او فهمید می‌شود که دوست دخترش، ماریکو، گم شده است و نهایتاً کاشف به عمل می‌آید که پدرش او را به ژاپن برده است. پدر ماریکو در آنجا یک اتحادیه‌ی خلاف را اداره می‌کند و به AIM حمایتمی‌رساند. ولورین در طی این ماموریت نه تنها باید عشقش را به خانه برگرداند، بلکه باید با ماجراهای مربوط به این اتحادیه نیز روبرو بشود.

جمع‌بندی

سریال‌های آمریکایی مدام طرفداران مخصوص به خودشان را دارند. تعدادی از آن‌ها نیز هر ساله به شهرتی بین‌المللی می‌رسند و در کشورهای دیگر هم بینندگان بسیاری اشکار می‌کنند. این شهرت، گاه جهت می‌شود که ناظر اقتباس‌هایی باشیم که داستان آن سریال‌ها را یا عیناً در قالب جدیدی تکرار می‌کنند یا بسط خواهند داد. در ژاپن این اقتباس‌ها عموماً قالب انیمه‌ای به خود می‌گیرند. در طول متنی که خواندید تلاش داشتیم تعدادی از این اقتباس‌های صورت گرفته را به شما معارفه کنیم. امیدواریم که از همراهی ویجیاتو لذت برده باشید.

از چه سریال‌هایی اقتباس انیمه‌ای ساخته شده است؟

Wolverine, Iron Man, X-Men, Batman, Transformers

از چه آثار آمریکایی غالب انیمه ساخته شده است؟

از سریال‌های پرطرفدار و شخصیت‌های کامیک‌بوکی



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها