خوش آمدید

مستند , سینما , تلویزیون , مجلس شورای اسلامی ایران ,

«نشانی: بهارستان»، آدرس مستقیم به “خانه ملت”/ داستان یک رأی که مهم است!


به نقل از خبرنگار فرهنگی ، مجموعه مستند ۱۰ قسمتی «نشانی: بهارستان» به تهیه‌کنندگی میلاد محمدی این شب‌ها از دو شبکه افق سیما و مستند روی آنتن می‌رود.

محمدی تهیه‌کننده این مستند درمورد سوژه این مجموعه گفت و او گفت: این مستند مروری بر تاریخ مجلس ایران از دوران مشروطه تا به امروز دارد و اتفاقات مهم این نهاد مهم سیاسی در دوره‌های گوناگون، حواشی، رقابت‌های انتخاباتی و مصوبات تاریخی هر دوره از مجلس را با منفعت گیری از اسناد و تصاویر آرشیوی روایت کرده است.

وی با اشاره به ایده ساخت این مستند او گفت: نزدیک به ۱۲۰ سال از قدمت مجلس در ایران می‌گذرد و در این مستند تلاش کردیم اتفاقات مهم هر دوره از این قسمت از تاریخ معاصر ایران را روایت کنیم؛ در این مجموعه از دوران مشروطه اغاز کردیم و به انتخابات‌های تازه مجلس و رقابت‌های انتخاباتی در هر دوره رسیدیم.

ادامه مطلب
راهنمای خرید بهترین تبلت های گیمینگ

این مستندساز درمورد اهمیت جایگاه مجلس در نظام سیاسی ایران در دوره‌های گوناگون او گفت: احتمالا بتوان او گفت هر اتفاق مهمی که در سرزمین رخ داده، مجلس در آن دخیل بوده و یا نقش‌آفرینی کرده است. به نظرم گفتن اهمیت نمایندگان مجلس و تاثیرگذاری تصمیمات آنها در روزهای تازه که منتهی به انتخابات است، دارای اهمیت خواهد می بود.

محمدی با اشاره به این که مجموعه مستند «نشانی: بهارستان» از منبع های آرشیوی بسیاری پشتیبانی گرفته است، او گفت: تحقیق و پژوهش این مستند زمان بسیاری از ما گرفت و تلاش کردیم مجموعه کاملی از نامه‌های آن دوره، تصاویر آرشیوی و فیلم‌ها را جمع‌آوری کنیم.

ادامه مطلب
صنعت خودروسازی ایران از ترکیه عقب افتاد_تاشکن

او درمورد شیوه روایی این مجموعه مستند او گفت: مستند راوی محور است و حمیدرضا رحیمی در نقش راوی، روبه رو دوربین رفته و اتفاقات مهم هر دوره را گفتن می‌کند.

عوامل تشکیل این مجموعه مستند عبارت هستند از:

تهیه‌کننده: میلاد محمدی، کارگردان: محمدجواد رجب بیگی، پژوهش و نویسندگی: مرتضی سیدی‌نژاد، راوی: حمیدرضا رحیمی و تصویربردار: محمد فروغی.

تکه‌های پخش‌شده این مستند تا به امروز را از اینجا می‌توانید ببینید.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

انتهای مطلب/



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها