خوش آمدید

نامگذاری بخش جراحی عروق بیمارستان طالقانی به نام استاد فاضل - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

نامگذاری قسمت جراحی عروق بیمارستان طالقانی به نام استاد فاضل – تاشکن

به نقل از خبرگزاری مهر، در مراسمی با وجود جمعی از مسئولان و اساتید بیمارستان آیت الله طالقانی، قسمت جراحی عروق این بیمارستان به نام استاد ایرج فاضل نامگذاری شد.

در این مراسم، محمدرضا مشاری رئیس بیمارستان آیت‌الله طالقانی، با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی دکتر فاضل، عشق به میهن را از صفات بارز و برجسته وی گفت که تبلور آن را در دوران دفاع مقدس ناظر بودیم.

وی با اشاره به عمل های ارزنده این استاد دانشگاه در عرصه دفاع مقدس افزود: با ابتکار دکتر فاضل و تیم طب رزمی که در آن دوران شکل گرفت، رکورد جهانی در طب رزمی به حداقل رسید که نشان از شخصیت مملو از عشق، ایثار و خلوص استاد است.

استاد پیشکسوت ایرج فاضل نیز در این مراسم ضمن تقدیر از ریاست و مدیریت بیمارستان او گفت: زندگی کردن در ایران، سعادت و افتخار است. من عاشق ایران هستم؛ سال‌هایی که خارج از ایران بودم در حسرت یک دقیقه قدم زدن در کوچه و خیابان‌های میهنم بودم.

ادامه مطلب
بدهی ۶ هزار میلیاردی فراهم اجتماعی به داروخانه‌ها - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن

وی در ادامه به برخی از عمل های و دستاوردهای خود بعد از برگشت به ایران از جمله انجام پیوند اعضا در شرایط جنگ و تحریم اشاره کرد.

فاضل افزود: در آن زمان، برخی بیماران نیازمند پیوند عضو، جان خود را از دست می‌دادند. به این علت با تلاش زیاد، پیوند اعضا در بیمارستان‌های شهید مصطفی خمینی و آیت الله طالقانی اغاز شد و امروز در این حوزه بی‌نیاز شدیم و این دستاورد با پشتیبانی همکاران سختکوش حاصل شده است.

ادامه مطلب
مشخصات دوربین گلکسی S24 اولترا افشا شد

وی در ادامه او گفت: ایران با وجود نیروهای جوان، توانمند، خلاق و مستعد، باید جایگاه بهتری در دنیا داشته باشد. به این علت باید زیاد تر تلاش کنیم چون سرزمین و مردم ما ظرفیت پیشرفت‌های زیاد تر را دارا می باشند.

این استاد پیشکسوت پزشکی اصرار کرد: پیش از انقلاب، دوران سربازی من در سپاه بهداشت گذشت، آن زمان پزشکان را به جای پادگان به مناطقی که پزشک نداشت اعزام می‌کردند. مرگ ناشی از سیاه سرفه و دیفتری در آن زمان شگفت می بود که با واکسیناسیون می‌توانست آن را کنترل کرد.

او گفت: من در منطقه بلوران لرستان خدمت می‌کردم که مردم محروم آن منطقه خانه نداشتند، تابستان‌ها در کپر و زمستان‌ها در زاغه زندگی می‌کردند و اگر آن مناطق را نمی‌دیدیم، ایران آن زمان را نمی‌شناختیم. اما خوشبختانه امروز ناظر پیشرفت‌های سرزمین در همه ابعاد و در حوزه پزشکی هستیم.

ادامه مطلب
حملات حزب الله زندگی اسرائیلی ها را مختل کرده است_تاشکن

سید علی مرعشی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، نیز در این مراسم دکتر فاضل را انسانی با لیاقت و وارسته برشمرد که نقش مؤثری در حوزه پزشکی سرزمین ایفا کرده است.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

وی خاطرنشان کرد: دکتر فاضل ضمن این که دانشمند، جراح برجسته، مؤسس پیوند، رئیس انجمن پیوند اعضا در خاور میانه، مؤسس انجمن‌های علمی در گروه‌های گوناگون است، در کارنامه حرفه‌ای وی جراحی دو رهبر و سه رئیس جمهور سرزمین و پرورش شاگردان و جراحان زبده مشاهده می‌شود.

علیرضا موحدی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این مراسم دکتر فاضل را از گوهرهای کمیاب برشمرد که توانسته در مرتبه‌ای بالاتر از اخلاق و گرایش‌های فکری و سیاسی به سرزمین خود، مردم و دینش خدمت کند.

ادامه مطلب
پاسخ باشگاه استقلال به اظهارات تند سرمربی و بازیکنان پرسپولیس

او همین طور گفت: بزرگ‌ترین افتخار هر دانشگاهی شخصیت‌های علمی آن دانشگاه است، دانشگاه‌ها برای معارفه خود همیشه به سراغ این ستاره‌ها می‌آیند و ما بر خود می‌بالیم که ستاره‌هایی همچون دکتر فاضل داشته‌ایم.

محمد تقی صالحیان عضو هیئت علمی دانشگاه نیز در این مراسم، مردم دوستی، احترام به بیماران و اخلاق نیکو را از دیگر صفات استاد ایرج فاضل گفت و افزود: تعامل استاد با بیماران برای ما درس بزرگی است. دقت به بیماران نیازمند و حمایتمالی از آنان از دیگر ویژگی‌های استاد است.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها