خوش آمدید

ثبت جهانی کشتار کودکان غزه با طرح «فلسطین، سرزمین مقدس» در جشنواره پویانمایی

ثبت جهانی کشتار کودکان غزه با مطرح «فلسطین، سرزمین مقدس» در جشنواره پویانمایی


به نقل از خبرنگار باشگاه جوانی خبرگزاری برنا، نشست رسانه‌ای سیزدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران با وجود حامد علامتی مدیرعامل کانون و محمدرضا کریمی‌صارمی معاون تشکیل کانون و دبیر این اتفاقات هنری امروز ۸ اسفند در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری واقع در خیابان حجاب برگزار شد.

کریمی در این نشست رسانه‌ای، فضای پویانمایی را بستری مناسب برای کشف توانمندیها دانست و او گفت: امروزه اهداف جشنواره، انیمیشن ایران را به فراتر از یک قسمت هنری تبدیل کرده و با ۲۵ فیلم غیر رسمی که از سوی تولیدکنندگان پویانمایی ارسال شده؛ این هنر را داخل فاز صنعتی کرده است.

صارمی با اشاره به اندوخته گذاری داخلی برای ۱۲ فیلم رسمی در ادامه گفت: این چنین بچه زرنگ از جمله فیلم‌های موفقی می بود که از مرز ۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون مخاطب عبور کرد.

ادامه مطلب
مذاکرات مهم سردار آزمون با باشگاه رم اغاز شد

وی برگزاری به موقع مسابقات بین المللی، حمایتکردن سازمان‌های گوناگون از این مسابقات، جذب داور‌های معتبر از سراسر جهان و در بر گرفتن مخاطبان گسترده را از عوامل اعتبار این مسابقات دانست و افزود: با دقت به این که کرونا، زمان برگزاری جشنواری دوسالانه قبلی را به تعویق انداخت؛ آخرین جشنواره دوسالانه در خردادماه برگزار شد، اما جشنواره امسال به منظور تنظیم وقتی در اسفندماه برگزار شد.

معاون تشکیل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به بیشتر از ۳۰ فیلم ایرانی که به بین الملل راه اشکار کردند افزود: از ۵۲۴ فیلمی که از ایران به این جشنواره ارسال شده می بود، ۴۵۲ فیلم مورد قبول این جشنواره واقع شد. این چنین ۱۶۲ فیلم از این رقابت به مسابقات بین المللی و ۱۳۹ تاثییر به رقابت داخلی راه اشکار کردند.

ادامه مطلب
سرکنسول ایران در فرانکفورت از رئیس اسبق فدراسیون کشتی عیادت کرد_تاشکن

کریمی با اشاره به سالن‌های نمایش تشریح کرد: سالن باغ کتاب در دو شیفت صبح و عصر با فیلم‌های اقتباسی میزبان مدارس و خانواده‌ها خواهد می بود. این چنین باغ کتاب امکان مشاهده کتاب مرتبط با فیلم را برای مخاطب در همان مکان فراهم کرده است.

صارمی سالن اصفهان را از جمله سالن‌های پر طرفدار گفت و او گفت: در سالن کانون که محل برگزاری نشست‌های تخصصی است؛ ۲۸ آخر نامه از بین ۵۰ آخر نامه نظری انتخاب شد و کانون به گفتن جایزه ناشر کتاب نفر اول این مسابقه می‌شود. انتشار کردن کتاب‌های دو برگزیده دیگر به گفتن جوایز شرکت کنندگان ماموریت دانشگاه‌ها است.

دبیر این اتفاقات هنری برنامه ریزی ضعف‌های انیمیشنی را بر پایه نیاز‌های دانشگاهی گفتن و تصریح کرد: از جمله این برنامه‌ها وجود هیئت چینی با هزینه شخصی است که در بازار غرفه‌ای را به منظور شناسایی و تولیدات مشترک به خود تعلق خواهند داد. افزایش پویانمایی‌های دینی نیز از جمله برنامه‌هایی است که با تحکیم هنرستان‌ها صورت گرفته است.

ادامه مطلب
2 فیلم با یادی از شهید مدرس در آخر هفته تلویزیون

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

معاون تشکیل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افتاساتید در هنرستان‌ها را از جمله مشکل‌های حاضر دانست و او گفت: به منظور افت این مشکل، مطرح «توتیا فروز» بالغ بر ۸۰۰ دقیقه سرفصل درسی و آموزشی حوزه پویانمایی با وجود اساتید این حوزه ضبط شده است.

وی از تهیه جشنواره «نیم‌گنج خاموش» خبر داد و تصریح کرد: با دقت به گستره پویانمایی که جشنواره سری مانیا در فرانسه بهترین فیلم‌های دنیا را جذب و برای آن‌ها بازاریابی کرد؛ نیم‌گنج خاموش نیز در حوزه فرهنگی درآمدزا خواهد می بود.

کریمی با اشاره به مطرح «فلسطین، سرزمین مقدس» فرمود: با دقت به این که دنیا از سینما به گفتن ابزاری برای عادی سازی یک فاجعه پشتیبانی می‌گیرد اما این مطرح در صدد ثبت جهانی کشتار ۱۱۰۰۰ کودک در طی دو ماه بر آمده است.

ادامه مطلب
ستاد سعید جلیلی در مشهد مقصد پرتاب شیئ آتش زا قرار گرفت_تاشکن

صارمی از نمایش فیلم‌های بین‌الملل در بخشی از این جشنواره خبر داد و خاطر نشان کرد: این چنین برای مربیان ۳۰ استان ۱۱ دوره تخصصی از ساعت ۱۵ الی ۲۱ به منظور آشنایی با کچه به گفتن ابزار تازه برگزار خواهد شد.

انتهای مطلب/



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها