خوش آمدید

۱۰ حقیقت عجیب درباره‌ی فیلم‌های بتمن - ویجیاتو

۱۰ حقیقت شگفت درمورد‌ی فیلم‌های بتمن


فیلم‌های بتمن پستی و بلندی‌های بسیاری را پشت سر گذاشته‌اند. با این حال، مدام محبوب بوده‌اند و دقت بسیاری به سمت‌شان معطوف شده است؛ حقایق عجیبی نیز مربوط به آن می‌توان یافت که در این مقاله تلاش می کنیم به بازدید ۱۰ تا از آن‌ها بپردازیم.

فرانچایز بتمن را می‌توان یکی از باکلاس‌ترین و پرخرج‌ترین آثار هالیوودی به حساب آورد که در طول سال‌ها توانسته طرفداران بسیاری به دست بیاورد. از این شخصیت، فیلم‌های بسیاری نیز ساخته شده که نتیجه‌ی آن وجود هفت بازیگر متفاوت در نقش او می‌باشد! بتمن در بین فیلم‌های ابرقهرمانی از جایگاهی قابل احترام برخوردار است و تعدادی از بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی مربوط به شخصیت بتمن خواهد شد. وقتی که دقیق‌تر به این مجموعه نگاه می‌کنیم حقایق و نکات جالبی حوالی آن به چشم می‌خورد که واقعاً علتتعجب می‌شود.

در بین آن‌ها می‌توان مصاحبه‌های کاری شگفت، انتخاب بازیگر از روی تابلوی نقاشی یا حتی وجود شهری به نام بتمن و مشکلات قضایی مربوط به آن اشاره کرد. یقیناً از آنجا که بیشتر از ۵۰ سال به وجود بتمن بر روی پرده نقره‌ای سینما، عادت کرده‌ایم وجود حواشی دلنشین دقت، ناگزیر بنظر می‌رسد.

فیلم Batman (1989) تنها فیلم بتمن است که در آن تنها یک شخصیت شرور وجود دارد!

۱۰ حقیقت شگفت درمورد‌ی فیلم‌های بتمن ۸۹

با وجود این که در فیلم‌های مجموعه بتمن مدام یک شخصیت منفی «محوری» وجود دارد؛ با این حال بینندگان عادت دارند که چندین شخصیت منفی را روبه رو او ببینند که به طور همزمان برایش مشکل آفرینی می‌کنند. فیلم Batman، تنها اثری می‌باشد که در آن فقط و فقط یک شخصیت منفی وجود دارد و آن هم جوکر با بازی جک نیکلسون است. در دیگر فیلم‌های مربوط به بتمن، بیشتر از دو شخصیت منفی دیده‌ایم.

ادامه مطلب
بررسی تبلیغات سینمای ایران در ماهواره/ چرا تیزرها به جعبه جادو نمی آیند؟

چندین علت برای این کار می‌توان ذکر کرد؛ در آن زمان تا این مدت پیروزی فیلم‌های سوپرهیرویی همانند الان ضمانت شده نبوده است، به همین علت سازندگان دقت خود را فقطً معطوف به یک شخصیت کرده بودند. این چنین، جوکر در این فیلمِ بتمن حضوری زیاد پر رنگ دارد، تا حدی که اصلاً نیازی به شخصیت‌های منفی دیگر حس نمی‌شود. جک نیکلسون در این فیلم به خوبی درخشیده و به تنهایی حضوری ماندگار در برابر بتمنِ مایکل کیتون داشته است.

شان یانگ بخاطر زیاده‌روی از نقش کت‌وومن کنار گذاشته شد

۱۰ حقیقت عجیب درباره‌ی فیلم‌های بتمن - ویجیاتو
۱۰ حقیقت شگفت درمورد‌ی فیلم‌های بتمن ۹۰

شان یانگ یکی از بازیگرانی می بود که برای شخصیت کت‌وومن در فیلم Batman Returns در نظر گرفته شده می بود. او بعد از «زیاده‌روی» در یک صحنه‌ی اسب سواری از کل این پروژه کنار گذاشته شد! او در تست بازیگری خود با لباس این شخصیت در صحنه حاضر شد اما بعد از آن، مارک کنتون (Mark Canton)، مدیر اجرایی وارنر ابراز خبرداد که یانک به علت «انرژی بیشتر از حد» از پروژه خط خورده است.

این نقش نهایتاً به میشل فایفر رسید و همه انها هنرنمایی او در این فیلم را دیده‌ایم. با این حال، یانگ از کنار گذاشته شدن خوشش نیامد و زیاد سریع در برنامه‌ی The Joan Rivers Show با لباس کت‌وومن وجود اشکار کرد. او بعدها خبرداد که قصدش از این کار شوخی بوده اما استودیوی سازنده مطمئناً آن را به این شکل برداشت نکرد. تست بازیگری شان یانگ مدام به گفتن مثالی از زیاده‌روی در اجرای نقش یاد شده است.

ویل شورتز با دست‌مزد ۲ هزار دلار، معماهای ریدلر در فیلم Batman Forever را نوشت

۱۰ حقیقت عجیب درباره‌ی فیلم‌های بتمن - ویجیاتو
۱۰ حقیقت شگفت درمورد‌ی فیلم‌های بتمن ۹۱

در فیلم Batman Forever، قهرمان خفاشی ما در روبه رو ریدلر قرار می‌گیرد که با بازی زیاد خوب جیم کری ماندگار شده است. در طول این فیلم، بتمن می‌بایست یک سری معما حل کند تا هوش خود را به چالش بکشد و نشان بدهد که ریدلر تا چه حد می‌تواند قوی باشد. هر چند که فکر می‌شد خود فیلم‌نامه‌نویس‌ها معماها را طراحی کنند اما این کار را ویل شورتز انجام داد. او که ویراستار پازل‌های نیویورک تایمز در آن زمان می بود با دست‌مزد ۲ هزار دلار چندین معما برای این فیلم نوشت. او این چنین طراح تورنمنت کراس‌ورد آمریکا می‌باشد که قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین مراسم پازل‌های کراس‌ورد در ایالات متحده است.

ادامه مطلب
مقصودلو به تساوی روبه رو شطرنج‌باز آلمانی رضایت داد

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

کریستین بیل برای ایفای نقش بتمن ناچار شد وزن خود را افت بدهد!

۱۰ حقیقت عجیب درباره‌ی فیلم‌های بتمن - ویجیاتو
۱۰ حقیقت شگفت درمورد‌ی فیلم‌های بتمن ۹۲

می‌دانیم که کریستین بیل بعد از ایفای نقش در فیلم The Machinist به پروژه‌ی Batman Begins پیوست. او برای بازی در فیلم نخست ۶۲ پوند وزن کم کرده می بود و میانه فیلم‌برداری ۱۲۰ پوند وزن داشت. بعد از پایان فیلم، او برای ایفای نقش بتمن وزن اضافه کرد و طی شش ماه ۱۰۰ پوند سنگین‌تر شد تا بتمنی را با ۲۲۰ پوند وزن ناظر باشیم.

با این حال کریستوفر نولان، حس کرد که بیل بسیاری چاق شده است و او را ناچار کرد که تا اغاز فیلمبرداری ۲۰ پوند کم کند. کریستین بیل یکی از منعطف‌ترین بازیگران هالیوود است و او را بخاطر تحول وزن‌های بسیارش بخاطر می‌آوریم، اما این تغییرات در اینجا آنقدر زیاد می بود که ممکن می بود برای سلامتش خطرآفرین باشد.

کریستین بیل و رابرت پتینسون در لباس بتمن وَل کیلمر تست دادند

۱۰ حقیقت عجیب درباره‌ی فیلم‌های بتمن - ویجیاتو
۱۰ حقیقت شگفت درمورد‌ی فیلم‌های بتمن ۹۳

در فیلم Batman Forever برای اولین بار با لباس معروف بتمن روبرو شدیم که در آن Bat-nipples دیده می‌شد. این کار در ابتدا جهت ناراحتی و نگرانی طرفداران بتمن می بود. برای فیلم Batman & Robin هم لباس بتمن دارای نوک پستان می بود تا این که بعد از آن کنار گذاشته شد. با این حال در طویل زمان، ثابت شد که نوک پستان‌های بتمن در واقع به سود فرانچایز شده است!

کریستین بیل و رابرت پتینسون نیز برای تست بازیگری خود در لباس معروف وَل کیلمر حاضر شدند. احتمالا دیدن بتمنِ این دو بازیگر که لباس‌شان ساده می بود در Batsuit کیلمر دلنشین باشد. با این حال، استودیو برای ساختن بتمن‌های تازه، اجازه داد تا بیل و پتینسون را با لباس ایکونیک بتمن ببینیم.

ادامه مطلب
مدیران چند شبکه تلویزیونی تغییر کردند/ جزئیات انتصابات جدید

هیث لجر ویدیوهای دست‌ساز جوکر را شخصاً کارگردانی کرد

۱۰ حقیقت عجیب درباره‌ی فیلم‌های بتمن - ویجیاتو
۱۰ حقیقت شگفت درمورد‌ی فیلم‌های بتمن ۹۴

در فیلم The Dark Knight، شخصیت جوکر دو ویدیو به GCN ارسال می‌کند؛ در ویدیوی اول بتمن را می‌بینیم که دارد یک مزدور را شکنجه می‌کند و در ویدیوی دوم یک خبرنگارِ دزدیده شده را مشاهده می‌کنیم که اعلامیه‌ای از سوی جوکر می‌خواند. مسئله‌ی دلنشین دقت درمورد‌ی این دو ویدیو، این است که شخصِ هیث لجر آن‌ها را کارگردانی کرده که جهت شگفتی کارگردان فیلم یعنی کریستوفر نولان نیز شده می بود.

وقتی که لجر ویدیوی اول را کارگردانی می‌کرد، خود شخص نولان نیز در دسترس می بود تا بر آن نظارت داشته باشد، با این حال لجر اجازه‌ی خلاقیت تام بر روی صحنه داشت. نتیجه‌ی به دست آمده آنقدر خوب می بود که برای ویدیوی دوم به لجر مطمعن کامل داشت و حتی برای نظاره بر آن وجود اشکار نکرد. نهایتاً نولان از نتیجه راضی می بود و بدون نیاز به فیلمبرداری مجدد همان ویدیوها را تایید کرد. این نوشته، این چنین مقدار ضمانت کاری هیث لجر را مشخص می کند و این که او تا چه برای ایفای نقش جوکر زحمت کشیده است.

سناتور اسبق، پاتریک لیهی چندین بار در فیلم‌های بتمن وجود اشکار کرده است

۱۰ حقیقت عجیب درباره‌ی فیلم‌های بتمن - ویجیاتو
۱۰ حقیقت شگفت درمورد‌ی فیلم‌های بتمن ۹۵

پاتریک لیهی، سناتور اسبق ایالات متحده یکی از طرفداران پرشور شخصیت بتمن می‌باشد. در واقع، او تا حدی طرفدار بتمن می بود که چندین بار در طول فرانچایز بتمن وجود اشکار کرد. او در چندین فیلم بتمن، طی چهار دوره‌ی متفاوت ایفای نقش کرده و حتی برای Batman: The Animated Series هم صداگذاری کرده است.

لیهی در فیلم‌های Batman Forever، Batman & Robin، The Dark Knight، The Dark Knight Rises و Batman v Superman: Dawn of Justice وجود دارد. نقش او به گفتن یکی از اعضای گروه کارآفرینی کمپانی وین، به گمان زیادً خاطره انگیز ترین نقشِ او باشد؛ شخصیتی که در فیلم The Dark Knight به چنگال جوکر می‌افتد. لیهی همین نقش را در فیلم The Dark Knight rises نیز بر مسئولیت داشت. در فیلم Dawn of Justice نیز نقش یک سناتورِ پشتیبانی دستِ سوپرمن را ایفا کرد. لیهی، با وجود این که دوست داشت زیاد تر هم در این فرانچایز وجود داشته باشد اما ماموریت های مربوط به کنگره مانع از حضورش در فیلم The Batman شد.

ادامه مطلب
پروژه های توسعه محله‌ای غرب تهران به مرحله بهره‌برداری رسید

شهردار شهر بتمن برای منفعت گیری از نام این شهر از نولان شکایت قضایی کرده است

۱۰ حقیقت عجیب درباره‌ی فیلم‌های بتمن - ویجیاتو
۱۰ حقیقت شگفت درمورد‌ی فیلم‌های بتمن ۹۶

فیلم The Dark Knight، هنگامی که انتشار شد با موفقیتی زیاد عظیم همراه می بود و توانست به سودی بیشتر از یک میلیارد دلار در باکس آفیس دست اشکار کند. محبوبیت این فیلم چنان عظیم می بود که شهردار شهر بتمن در ترکیه تصمیم گرفت از وارنر ابراز و کارگردان فیلم یعنی کریستوفر نولان شکایت کند!

حسین کالکان (Huseyn Kalkan)، شهردار شهری کوچک به نام بتمن در ترکیه، خبرداد که سازندگان این فیلم برای منفعت گیری از نام شهرِ تحت کنترلش اجازه‌ی قضایی نداشته‌اند. شکایت قضایی او پیگیری نشد و زیاد سریع کنار گذاشته شد؛ بدیهی‌ست که این اتفاق جنبه‌ی جلب دقت داشته است، چرا که پیش از انتشار کردن فیلم خبری از شهرِ بتمن و شهردارش نبوده است! مضحک بودن اینِ پیگیری قضایی از همان ابتدا اشکار می بود، با این حال تا این مدت هم یکی از شگفت‌ترین پرونده‌های قضایی در حوزه سینما محسوب می‌شود.

از طریق یک نقاشی بزرگ فهمید شدیم جفری دین مورگان نقش توماس وین را ایفا می‌کند

۱۰ حقیقت عجیب درباره‌ی فیلم‌های بتمن - ویجیاتو
۱۰ حقیقت شگفت درمورد‌ی فیلم‌های بتمن ۹۷

در سال ۲۰۱۵، طرفداران دنیای سینما و کمیک‌بوک‌ها همه انها چشم به راه Batman v Superman: Dawn of Justice بودند. فیلمی که قرار می بود عصری تازه برای فیلم‌های مربوط به کمیک‌بوک‌های دی‌سی را اغاز کند و در آن بن افلک برای اولین بار در نقش بتمن حاضر می‌شد تا در روبه رو سوپرمن قرار بگیرد. در این فیلم ناظر قتل والدین بروس وین نیز بودیم که محرک مهم برای تبدیل شدن بروس وین به بتمن می بود. نقش‌های توماس و مارتا دین به ترتیب توسط جفرین دین مورگان و لورن کوهن صورت گرفت. مسئله‌ی دلنشین دقت، نحوه‌ی باخبر شدن طرفداران از وجود مورگان در این فیلم می بود.

ادامه مطلب
تیم ملی بزرگسالان ایران در رقابت‌های فوتوالی امارات قهرمان شد

طرفدارانی که در پروسه‌ی تشکیل این فیلم وجود اشکار کرده بودند فهمید یک نقاشی غول پیکر از توماس وین شدند که شباهت تعداد بسیاری با مورگان داشت! پیش از آن گمان‌هایی درمورد‌ی وجود او در این فیلم وجود داشت، چرا که در فیلم Watchmen با کارگردانش زک اسنایدر همکار شده می بود. با وجود این که تا قبول رسمی مدتی طول کشید، اما آن نقاشی غول پیکر زیاد سریع گمان طرفداران را قبول کرده می بود.

صداگذار رئیس جمهور در Batman: The Movie، ون ویلیامز بوده است

۱۰ حقیقت عجیب درباره‌ی فیلم‌های بتمن - ویجیاتو
۱۰ حقیقت شگفت درمورد‌ی فیلم‌های بتمن ۹۸

Batman: The Movie اولین وجود بتمن در سینما به حساب می‌آید. این فیلم که در سال ۱۹۶۶ به روی پرده رفت، قصه‌ی بتمن و رابین را روایت می‌کند که قرار است در روبه رو تعدادی از بزرگترین دشمنانِ ایالات متحده قرار بگیرند؛ افرادی که رئیس جمهور را هم برای پرداخت غرامت گروگان گرفته‌اند. مسئله‌ی قابل دقت در اینجا، وجود مختصر اما دلنشین ون ویلیامز به گفتن صداگذار شخص رئیس جمهور، لیندون بی. جانسون، می‌باشد.

ون ویلیامز را زیاد تر بخاطر ایفای نقش The Green Hornet بجا می‌آوریم که اتفاقاً همان زمان با سریال بتمن کراس‌اور هم داشته است. وجود مختصر او به گفتن صداگذار رئیس جمهور یکی از اتفاقاتی می‌باشد که به آن کمتر پرداخته شده است.

جمع‌بندی

مجموعه فیلم‌های بتمن در طی چند دهه‌ی قبل‌ی سینما مدام در مرکز دقت طرفداران بوده‌اند و حواشی بسیاری نیز حوالی آن‌ها وجود دارد. یک سری جزئیات کوچک اما دلنشین دقت نیز همیشه در بین اخبار مربوط به این خفاش دوست داشتنی، دیده می‌شود. در اینجا تلاش کردیم ده تا از دلنشین‌ترین حقایق مربوط به فیلم‌های ساخته شده از بتمن را با شما به اشتراک بگذاریم.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها