خوش آمدید

نمایش شکوه مادرانگی با مستند «آفریده»

نمایش شکوه مادرانگی با مستند «آفریده»


به نقل از ، «آفریده» با محوریت زندگی «جمیله آفریده» مادر دخترِ جوانی که مبتلا به سندروم آشر است تشکیل شده و تلاش کرده محدودیت‌های کودکان دارای چندمعلولیتی و فشارهای مضاعفی که والدین این کودکان متحمل خواهد شد را به عکس بکشد.

جمیله آفریده برای فرزندش نازنین ابوالوردی زیاد تر از یک مادر است و با راه حلهای ابتکاری به او توانایی‌های ملزوم برای زندگی را می‌آموزد.

سندروم آشر یک بیماری ژنتیکی است و علتچند معلولیت مهم از جمله ناشنوایی، اختلال بینایی و نیز اختلال در تکلم افراد و اختلالات تعادلی می‌شود. در این شرایط نه‌تنها این کودکان با مشکلات تعادلی مواجه خواهد شد، بلکه آموزش به آن‌ها و حتی برقراری ربط با دنیای خارج برایشان با چالش‌های تعداد بسیاری همراه است. چالش‌هایی که با زندگی در جوامعی چون ایران که امکانات محدودی برای معلولان وجود دارد، دوچندان می‌شود.

ادامه مطلب
تکلیف شب یلدای شبکه یک روشن شد

نازنین ابوالوردی تنها فردی در ایران است که با حمایتو آموزش‌های مادر و با وجود ابتلا به این سندروم توانسته تحصیلات دانشگاهی کسب کند. رایحه مظفریان، کارگردان و جامعه‌شناسی که زندگی جمیله آفریده را ساخته، درمورد این مستند نوشته است: «امیدوارم بتوانم صدای کودکانی باشم که مبتلا به سندرم آشر می باشند. امیدوارم جمیله آفریده بتواند دست آوردهایش را ثبت کند و برای کودکانی که در آینده با این سندرم به دنیا خواهند آمد نوری باشد.»

آخرین مطالب
ادامه مطلب
«بدل» و «پشت پرده» می آید و «آقای قاضی» دیرتر!_تاشکن

این مستند امشب ساعت ۱۷:۴۰ از شبکه مستند پخش می‌شود تکرارش روز سپس ساعت ۱۱:۳۰ خواهد می بود.

انتهای مطلب/



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها