خوش آمدید

ماموگرافی از ۴۰ سالگی موجب نجات جان زنان بیشتری می شود - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

ماموگرافی از ۴۰ سالگی جهت نجات جان زنان بیشتری می شود – تاشکن

به نقل از خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، دکتر «دبرا مونتیچیولو»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه دارتموث گیزل نیوهمپشایر، او گفت: «بزرگترین مسئله مهم مطالعه ما این است که اگر غربالگری سالانه از ۴۰ سالگی اغاز شود و تا حداقل ۷۹ سالگی ادامه یابد از بیشترین تعداد مرگ و میر ناشی از سرطان جلوگیری می‌شود.»

سرطان سینه دومین علت مرگ و میر زنان است، اما تنها نیمی از زنانی که واجد شرایط انجام ماموگرافی می باشند هر سال این غربالگری را انجام خواهند داد.

این کارگروه پیشنهاد‌های جدیدی را برای غربالگری دوسالانه اراعه کرد که از سن ۴۰ سالگی اغاز می‌شود و تا وقتی که یک زن از سلامت خوبی برخوردار است ادامه می‌یابد.

مونتیچیولو او گفت: «خطرات غربالگری برای اکثر زنان غیر کشنده و قابل کنترل است. اما سرطان سینه پیشرفته زیاد تر کشنده است. اگر سرطان سینه سریعتر تشخیص داده شود، درمان آن آسان‌تر است. ما می‌توانیم زنان را از جراحی‌های اضافی و شیمی‌درمانی نجات دهیم. این ایده بهتری است که به تشخیص زودهنگام روی بیاورید، و این کاری است که از طریق غربالگری انجام می‌شود.»

ادامه مطلب
می توانست پشت میز بنشیند اما رئیسی مرد عمل بود_تاشکن

یافته‌های کلیدی زیر حاصل مطالعه تازه است:

• نرخ مرگ و میر وقتی که زنان در گروه سنی ۴۰ تا ۷۹ سال غربالگری سالانه داشتند، ۴۱.۷ درصد افت یافت.

• غربالگری یک سال در بین، مقدار مرگ و میر را در زنان بین ۴۰ تا ۷۴ سال ۳۰ درصد افت داد.



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

ادامه مطلب
بازدید فیلم Ferrari | غرش بی‌رحم اتومبیل‌ها

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها