خوش آمدید

لرد جیکوب روتشیلد درگذشت

لرد جیکوب روتشیلد درگذشت


به نقل از خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری برنا، خانواده لرد جیکوب روتشیلد در بیانیه ای، درگذشت این اندوخته دار یهودی و عضو خانواده بانکداری روتشیلد در سن ۸۷ سالگی را خبر داد.

جیکوب روتشیلد، چهارمین بارون روتشیلد، سیاستمدار و بانکدار اهل بریتانیایی می بود. او یکی از اعضای خانواده روتشیلد است. زیاد تر فعالیت‌های او بر اندوخته‌گذاری در بورس لندن متمرکز است. او این چنین شراکتها منافعی در صنعت نفت دارد. در سال ۲۰۰۳ قرارداد او با صنعت‌گر روسی میخائیل خودورکوفسکی در رابطه سهام یوکاس تبدیل دستگیری خودروکوفسکی شد. یکی از شرکت‌های مرتبط با نیز در سال ۲۰۱۵ امتیاز استخراج نفت و گاز در زمینی به مساحت ۱۵۳ مایل مربع در بلندی‌های جولان را کسب کرد.

بر پایه گزارش نشریه انگلیسی گاردین، جیکوب روتشیلد، در سن ۸۷ سالگی درگذشته است. خانواده وی نیز در بیانیه ای، ضمن تایید خبر درگذشت وی، خبرداد: پدر ما، جیکوب روتشیلد، یک فرد مهم در زندگی تعداد بسیاری و یک حسابدار، قهرمان فرهنگی و هنری، یک خدمتکار به عموم مردم، حمایتکننده (رژیم) اسرائیل و فرهنگ یهودی و یک فرد عاشق محیط زیست می بود. وی یک پدر، پدربزرگ و دوستی محبوب و دوست داشتنی می بود.

ادامه مطلب
از محافظ نمایشگر Liquid UV منفعت گیری نکند

تاریخچه خاندان روتشیلد

خانواده روتشیلد خانواده اندوخته‌داری است که شجره‌نامهٔ آن‌ها از قرن شانزدهم میلادی در آلمان قابل استناد است. این خانواده از تبار یهودیان اشکنازی است. در نزدیک به قرن ۱۸ میلادی که این خانواده در اوج قوت خود می بود، ثروتمندترین خانواده جهان محسوب می‌شد و بیشترین ثروت ثبت شده در دوران مدرن را دارا می بود. امروزه با وجود آن که اعضای خانواده تا این مدت هم فعالیت‌های گستردهٔ اقتصادی در عرصه‌هایی همانند بانکداری، استخراج معدن و کشاورزی دارند، اما فعالیت‌های خانواده روتشیلد زیاد کمتر از قبل است.

ادامه مطلب
افت ضمانت مالی پرسپولیس تا ۴ میلیارد تومان

زیاد تر ثروت این خانواده توسط شاخه لندن آن، ناتان میر روتشیلد به دست آمد. یکی از استراتژی‌های مهم این خانواده این می بود که کنترل بانک فقط در بین اعضای خانواده می‌چرخید. این‌کار علتمی‌شد، آن‌ها بتوانند ابعاد فعالیت‌های خود را به‌طور کامل مخفی کنند.  دائرهالمعارف یهودی نوشته سال ۱۹۰۶ می‌نویسد: «روش کار روتشیلد‌ها که در آن چند برادر در چند مرکز مالی فعالیت‌های موازی اغاز کردند، توسط بقیه بانکداران یهودی پیروی شد، همانند بیشافهایم‌ها، پریرزها، سلیگمان‌ها، لازارد‌ها و غیره. این بانکداران با صداقت و توانایی اقتصادی، اعتبار بسیاری نه‌تن‌ها در بین یهودیان، بلکه در بین بانکداران نیز اشکار کردند. از این رو بانکداران یهودی قوت بسیاری در اواسط و اواخر قرن ۱۹ به دست آوردند. رئیس همه آن‌ها خانواده روتشیلد می بود.»

مسئله حائز اهمیت تاریخچه این خانواده، حمایتعده‌ای از این خاندان از رژیم صهیونیستی و مخالفت عده فرد دیگر از آن‌ها با رژیم اشغالگر می بود. برخی از روتشیلد‌ها از جمله جیکوب روتشیلد از صهیونیسم طرفداری می‌کردند، ولی برخی دیگر حتی با ایده شکل گرفتن رژیم صهیونیستی ناموافق بودند. اما در نهایت، به علت خرید ۱۲۵ هزار هکتار زمین فلسطینی‌ها و اهدای آن به صهیونیست ها، آن‌ها بعنوان یکی از عاملان مهم راه اندازی رژیم اسرائیلی و اشغالگری ۷۵ ساله شناخته خواهد شد.

ادامه مطلب
او گفت و گو خزانه فدراسیون در جریمه‌ها وسط می بود/نتوانستیم نمایش خوب خود را روبه رو نساجی انجام دهیم

انتهای مطلب/

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها