خوش آمدید

جزئیاتی از برنامه تازه رضا رشیدپور/ «ساعت صفر» از ابراهیم تاتلیس تا ماهسون و چند چهره ایرانی!

جزئیاتی از برنامه تازه رضا رشیدپور/ «ساعت صفر» از ابراهیم تاتلیس تا ماهسون و چند چهره ایرانی!


به نقل از خبرنگار فرهنگی ، قرار می بود رضا رشیدپور با «سیم آخر» به تلویزیون برگردد که برخی از مناقشات اجازه نداد این اتفاق بیفتد و او قرار است با «ساعت صفر» سر از شبکه نمایش‌خانگی درآورد.

اما نه به سبکِ برخی دیگر از چهره‌ها؛ چرا که رشیدپور همیشه قابِ تلویزیون را بهترین مدیا برای پخش برنامه‌های مهم می‌داند. او می‌گوید: « حتماً ترجیح می‌دهم برنامه‌ها در بیگ مدیاهایی که وسعت و گستردگی پخش دارند، نمایش داده شوند. طبیعتا برنامه‌های این چنینی باید در تلویزیون ساخته شوند. ماموریت تلویزیون است که درمورد فرهنگ، گردشگری، جاذبه‌های ایران برنامه بسازد نه قسمت خصوصی و شبکه نمایش خانگی. چندین دفعه این را حرف های‌ام.»

اما «ساعت صفر» چه برنامه‌ای است؟ «ساعت صفر» یک برنامه او گفت‌وگومحور اما متفاوت از «دید در شب»، «عبور شیشه‌ای» و «شب شیشه‌ای» است. چرا که تصاویر رشیدپور و ابراهیم تاتلیس خواننده شناخته شده ترکیه نشان از یک سفر عادی برای او نمی‌داد؛ اکنون خبر می‌رسد که این مجری شناخته شده مصاحبه‌ای با او داشته و در این برنامه قرار است به نمایش درآید.

ادامه مطلب
راز و رمزهای پکیج دوربین مداربسته دید در شب رنگی از زبان ربط نماگستر_تاشکن

احتمالا اولین بار باشد که در حوزه فرهنگ و هنر میهمان‌هایی غیر از جغرافیای ایران در برنامه‌ای وجود اشکار کنند. این برنامه یقیناً قرار است میهمان‌های ایرانی از بین چهره‌های شناخته شده داشته باشد.

پیگیری‌ها مشخص می کند رشیدپور برای پخش این برنامه با چند پلتفرم مذاکره کرده و دو زمان برای پخش اینده قرار دارد یا قبل از نوروز و یا ایام نوروز؛ عموماً او گفت‌وگوهای او سرگرم‌کننده بوده و در جریان ۶۰ دقیقه او مباحثه، مخاطب حس خستگی نمی‌کند.

احتمالا اینجا بتوان او گفت رشیدپور در قابِ یک او گفت‌وگوکننده به مراتب حاذق‌تر از مجری‌ای است که مسابقه اجرا کند. به نظر می‌رسد خود او هم زیاد تر تمایل به ساخت برنامه او گفت‌وگومحور و حتی با سؤالات سخت (هاردتاک) باشد.

ادامه مطلب
فهرست بازیگران «لاک‌پشت» کامل شد/ ارایه نسخه نهایی به «فیلم فجر»

تعداد بسیاری از چهره‌های حاضر در برنامه به‌جهت نزدیکی فرهنگی بین ایران و سرزمین ترکیه از بین هنرمندان ترک انتخاب شده‌اند. ابراهیم تاتلیسس، الیاس یالچینتاش، عایشه گل جوشکون و ماهسون قرمیزی‌گول اسامی برخی از چهره‌هایی می باشند که برنامه آنها در ترکیه ضبط شده و به پایان رسیده‌اند و برخی هم درحال هماهنگی برای انجام می باشند.

به حرف های او، «ساعت صفر» چهار استودیو در دبی، استانبول، کیش و تهران دارد. هر چهار استودیو با ابعاد  و مساحتی مقداری متغیر، تقریبا دکوری همانند به هم دارند که قرار است درمورد خلیج فارس و موضوعات گوناگون در این او گفت‌وگوها سخن بگویید شود.

به نظر می‌رسد علتِ رفتن رشیدپور به سمتِ این او گفت‌وگوها در خارج از سرزمین برای به کلیشه رفتن او مباحثه با سلبریتی‌های ایرانی باشد که عموماً مخاطب را خسته کرده است.

ادامه مطلب
حادثه کرمان پخش سریال «مستوران» را به تعویق انداخت/اغاز پخش یک سریال کره ای از امشب

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

پیگیری‌های خبرنگار تسنیم مشخص می کند رضا رشیدپور برای گرفتن مجوز برنامه به ساترا (سازمان تنظیم و مقررات صوت و عکس فراگیر در فضای‌مجازی) رفته و فرآیند قانونی پخش این برنامه را طی کرده است. روایت رشیدپور از وجود در جلسه با مدیران ساترا این می بود:  «ابتدا که داخل جلسه شدم فکر می‌کنم با نزدیک به ۱۲ نفر از مدیران فرهنگی سرشناس سرزمین روبه رو شدم؛ با تعداد بسیاری از آنها در شبکه‌های تلویزیون سابقه همکاری داشتم. در تلویزیون نهایتاً ما با یک مدیر گروه طرف بودیم اما اینجا برایم فضای جالبی می بود؛ وزنه و پتانسیل مدیریتی زیاد سنگین دور میز بودند و من هم تلاش کردم در حد سوادم به سوالاتی که می‌پرسند، جواب دهم.»

ادامه مطلب
صدای تانک روس‌ها درآمد_تاشکن

این برنامه ۵۲ قسمتی قرار است به طور هفتگی و یکساله پخش شود. یقیناً در صورت همراهی پلتفرم و ساترا قرار است به فصل‌های بعدی برسد و فعلاً ۲۶ تکه اول آن مورد توافق بوده است.

انتهای مطلب/



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها