خوش آمدید

پیگیری تبلیغات سلبریتی‌ها و ماجرای کوروش کمپانی از وزارت ارشاد/ سلبریتی‌ها برای تبلیغ در فضای‌مجازی مجوز بگیرند

پیگیری تبلیغات سلبریتی ها و ماجرای کوروش کمپانی از وزارت ارشاد/ سلبریتی ها برای تبلیغ در فضای مجازی مجوز بگیرند


به نقل از خبرنگار فرهنگی ، او گفت و گو «کوروش کمپانی» ما را به یادِ اتفاق شاندیز، کرمِ حلزون و زیاد از موارد دیگر می‌اندازد و حتی فضایِ بی‌سامان تبلیغات در فضای‌مجازی که هر از چندگاهی چهره‌هایی برندها و محصولاتی را تبلیغ می‌کنند که یقیناً با صدمه‌ها و حواشی‌ای همراه است. وقتی تبلیغات در تلویزیون بدون وجود چهره‌ها یا با محدودیت‌های تعداد بسیاری همراه می بود و این روزها چهره‌ها بیشترین میدان را برای تبلیغات هم در تلویزیون دارند و هم در فضای تبلیغات به خصوص فضای‌مجازی که کمتر مورد نظارت قرار می‌گیرد. عباس محمدیان مدیرکل تبلیغات و خبر رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این باره او گفت‌وگویی با تسنیم انجام داد.

او به این مسئله اشاره کرد: دستورالعملی برای تبلیغات چهره‌ها وجود دارد و قانون تبلیغات از این جامعیت برخوردار است که همه دوستان باید از این قانون در فضای‌مجازی و حقیقی تبعیت کنند. قانون تبلیغات می‌گوید هرگونه تبلیغی که قرار است انجام شود باید در حوزه تعاریف تبلیغ گنجانده شود؛ یعنی به واقع در چارچوب و به طور ضابطه‌مند پیش برود. محتوای آن را چه صاحبان برنامه و چه چهره‌ها باید به قبول وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برسانند.

ادامه مطلب
پردازنده‌های مبتنی بر معماری ARM انویدیا و AMD در راهند

محمدیان با اشاره به این که بنابر ابلاغ وزیر ارشاد باید برای تبلیغات فرآیند قانونی آن از سویِ وزارتخانه طی شود، افزود: افرادی که در فضای‌مجازی تبلیغ می‌کنند مجوز ندارند و خلاف مقررات عمل کنند مطابق ابلاغ وزیر ارشاد همه فعالان عرصه تبلیغات باید در حوزه تبلیغات از وزارتخانه مجوز بگیرند. یعنی در واقع بایستی فرآیند قانونی حاضر را از مجموعه اداره کل تبلیغات و خبر‌رسانی فرهنگ و ارشاد اسلامی طی کنند.

مدیرکل تبلیغات و خبر رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد در خصوص تبلیغات تلویزیونی هم این مسئله را یادآور شد: تبلیغاتی که در رسانه ملی انجام می‌شود مطابق قانون باید از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قبول محتوا بگیرند. حتی برنامه‌ای که اسپانسری است و تبلیغاتی در آن انجام می‌شود چه در تلویزیون و چه در پلتفرم‌ها نیاز به مجوز دارد؛ چهره‌ها در قالب دستورالعمل پیش می‌رود و مجوزها هم به طور قانونی باید پیگیری شود. چون در غیر این صورت تبلیغی بدون گذراندن فرآیند قانونی انتشار شود حتماً عمل قانونی با آن برنامه و یا محصول تبلیغاتی انجام خواهد شد.

ادامه مطلب
تفاهم‌نامه همکاری ورزشی بین ایران و صربستان امضا شد
آخرین مطالب

وی در خصوص ماجرای کوروش کمپانی پافشاری کرد: اگر برای انجام تبلیغات چهره‌ها، برنامه‌ها و صاحبان محصولات تبلیغاتی در هر رسانه‌ای که می باشند فرآیند قانونی را از وزارت فرهنگ و ارشاد جستوجو کنند احتمالا کمتر ناظر این چنین اتفاقاتی باشیم که به چهره‌های ما هجمه‌ای داخل شود. رسانه‌ها و هنرمندان اندوخته مهم هر کشوری محسوب خواهد شد از این رو در قالب مطرح ساماندهی انسان رسانه‌ها، در سایه آگاه‌سازی و این چنین افزایش ضمانت کنشگران فضای مجازی نسبت به حقوق و مصالح افکار عمومی به جستوجو نگه داری و افزایش مطمعن عمومی نسبت به اندوخته‌های معنوی سرزمین از جمله هنرمندان و رسانه‌ها هستیم.

ادامه مطلب
عکس روز ناسا: ماه کامل از رصدخانه

محمدیان با اشاره به راه‌اندازی سامانه تبلیغات خاطرنشان کرد: علت مهم این اتفاق (کوروش کمپانی» را عدم ساماندهی انسان‌‌رسانه‌ها می‌دانیم که به آن دقت نشده است. فضایی که نابسامان بوده و به همین خاطر سامانه تبلیغات راه‌اندازی شده و به زودی فراخوان آن اظهار خواهد شد که فعالان عرصه تبلیغات چه چهره‌ها، اینفلوئنسرها و بلاگرها در آن مسائل تبلیغی و کاری خودشان را پیگیری و جستوجو کنند.

انتهای مطلب/



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها