خوش آمدید

بارداری بدون مشورت پزشک نباشد/ نشانه‌های حاملگی پرخطر - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

بارداری بدون مشورت پزشک نباشد/ نشانه‌های حاملگی پرخطر – تاشکن

به نقل از خبرگزاری مهر، نوشین امجدی، با اشاره به این که برخی بارداری‌ها به گفتن بارداری‌های پرخطر محسوب خواهد شد، اظهار کرد: برخی از زنان بدون این که از حالت سلامت خود آگاه باشند تصمیم به بارداری می‌گیرند و سلامت خود و جنین را در شرایط سخت و خطرناکی قرار خواهند داد.

او گفت: ویزیت قبل از بارداری و مراقبت‌های قبل از تولد به زنان پشتیبانی می‌کند تا خطرات احتمالی بارداری به حداقل برسد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به این که بارداری بر حالت جسمی و روحی زنان تأثیر مستقیم دارد خاطرنشان کرد: مشاوره و ویزیت قبل از بارداری برای شناسایی عوامل خطر و عمل به موقع برای کنترل و افت عوارض ناشی از آن الزامی است.

امجدی بارداری‌های پرخطری که می‌تواند مخاطراتی برای مادر و جنین تشکیل کند را مورد دقت قرار داد و افزود: بارداری در سنین پایین و کمتر از سن ۱۸ سال می‌تواند عوارض جدی به جستوجو داشته باشد.

این متخصص زنان و زایمان با اشاره به این که حاملگی در سنین پایین علاوه بر این که می‌تواند با مسائلی همانند کم خونی و یا زایمان زودرس همراه باشد، او گفت: این مادران از نظر روانی و فیزیکی نیز آمادگی ملزوم را ندارند و برای حاملگی سالم تر و توانایی شیرین این دوران، بهتر است در سنین پایین باردار نشوند.

ادامه مطلب
«سریال باز» در کنداکتور «تماشا» / شب تا صبح سریال ببینید!
آخرین مطالب

وی در ادامه با گفتن این که بارداری سپس از ۳۵ سالگی نیز جز حاملگی پرخطر محسوب می‌شود، اضافه کرد: بیماری‌های مزمن مادر در سن بالا همانند سختی خون و دیابت علتابراز عوارضی همانند زایمان زودرس و اختلال رشد جنین خواهد شد، از طرفی گمان اختلالات کروموزومی جنین نیز افزایش می‌یابد.

امجدی وزن بالای مادر را نیز عرصه ساز ابراز برخی مشکلات گفت و افزود: مادرانی که چاق می باشند و BMI بالای ۳۰ دارند طبق معمولً در معرض عوارضی همانند سختی خون بالا و دیابت و افزایش سزارین می باشند.

ادامه مطلب
خبرهایی تازه از سریال «سلمان فارسی» در دیدار تهیه کنندگان با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

او همین طور گفت: مادران باردار زیاد کم وزن نیز در ریسک زایمان زودرس و تولد نوزادان کم وزن قرار دارند.

این متخصص زنان و زایمان خاطرنشان کرد: مصرف سیگار، الکل و مواد اعتیادآور در دوران بارداری نیز از علل مهم ابراز عوارض جنینی مادر است.

وی مشکلات عرصه‌ای مادر در دوران بارداری را از دیگر عوامل خطر ساز در حاملگی گفت و افزود: بارداری در زنانی که مشکلات قلبی عروقی دارند برای مثالً معاوضه دریچه قلبی داشته، دچار پرفشاری خون و یا افزایش سختی شریان ریوی می باشند با عوارض مادری و جنینی همراه خواهد می بود.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

امجدی در ادامه گفت: مادرانی که علیرغم مصرف چندین دارو برای کنترل سختی خون هم چنان سختی خون کنترل نشده دارند، زنانی که مبتلا به نارسایی کلیوی می باشند و پروتئین دفع می‌کنند یا مبتلابه بیماری‌های ریوی همانند آسم، بیماری التهابی روده و اختلالات کبدی می باشند نیز باید حتماً پیش از عمل به بارداری با پزشک خود مشورت کنند تا در شرایط کنترل شده بارداری خود را اغاز کنند.

ادامه مطلب
خدابخشی از معاونت سیاسی صداوسیما برکنار شد

وی او گفت: بیماران مبتلا به بیماری‌های خونی، لوپوس، ارتریت روماتوئید و کم کاری یا پرتلاشی تیروئید از دیگر بیمارانی می باشند که در دوران بارداری نیاز به پیگیری اختصاصی دارند.

امجدی در ادامه با اصرار بر این که مبتلایان به اختلالات روان پزشکی نیز باید قبلاً از عمل به بارداری حتماً با پزشک خود مشورت کنند پیشنهاد کرد: به علت محدودیت‌هایی که در مصرف داروهای روان پزشکی در دوران بارداری وجود دارد پیشنهاد می‌شود پیش از عمل به بارداری با پزشک خود مشورت کنند و به هیچ گفتن خودسرانه عمل به قطع مصرف دارو نکنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه این چنین به بیماری‌های منتقله از راه جنسی اشاره کرد و افزود: بیماری‌هایی نظیر سوزاک، سیفلیس، هپاتیت B, هپاتیت C, ایدز می‌توانند با آلوده کردن جنین در دوران حاملگی، طی زایمان و یا بعد از آن در دوران شیردهی به نوزاد منتقل شوند و گمان سقط، زایمان نوزاد نارس و وزن کم زمان تولد را افزایش دهند.

ادامه مطلب
هابل تصویری از کهکشان میزبان یک اختروش ثبت کرد_تاشکن

عضو هیئت علمی دانشگاه با گفتن این که بارداری در مادران مبتلا به ترومبوفیلی و یا سندرم آنتی فسفولیپید انتی بادی نیز می‌تواند خطرناک باشد گفت: در این سندرم لخته شدن غیرطبیعی خون در عروق وجود دارد که بخصوص در دوران بارداری که به طور طبیعی افزایش انعقاد پذیری خون دیده می‌شود عوارضی چون سقط مکرر، مرگ داخل رحمی، محدودیت رشد جنین و جدا شدن پیش از موعد جفت در این بیماران بالا می‌رود که این خود پیشگیری از طریق مصرف داروهای ضد انعقاد در دوران بارداری را توجیه می‌کند، این چنین حاملگی‌هایی که به جستوجو منفعت گیری از راه حلهای پشتیبانی باروری همانند IVF رخ می‌دهد و حاملگی‌های دو و یا چند قلویی نیز نیازمند پیگیری و دقت اختصاصی می باشند.

این متخصص زنان و زایمان با اصرار بر این که برخی از مشکلات در طی بارداری ایجادمی شوند پیشنهاد کرد: مشورت با پزشک متخصص زنان می‌تواند به مادر و جنین پشتیبانی کند تا بارداری را با کمترین عارضه و به سلامت به پایان برسانند.

ادامه مطلب
پیوند کبد درمان قطعی سیروز کبدی نیست - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن

وی در ادامه سابقه بارداری‌های قبلی را نیز مورد دقت قرار داد و اصرار کرد: مادرانی که سابقه زایمان زودرس یا مسمومیت حاملگی، دیابت و یا سختی خون بالا، محدودیت رشد داخل رحمی جنین، خونریزی‌های شدید سپس از زایمان، مرده زایی، سقط‌های مکرر، جفت سر راهی و یا جداشدگی پیش از موعد جفت، تولد نوزاد با اختلالات ژنتیکی و کروموزومی و یا نوزاد با وزن بیشتر از چهار کیلوگرم دارند نیز باید پیش از عمل به بارداری با پزشک خود مشورت کنند.

امجدی در خاتمه یادآوری کرد: ویزیت قبل از بارداری و ویزیت‌های منظم دوران بارداری به مادران پشتیبانی می‌کند که حاملگی مطلوب با حداقل عوارض مادری و نوزادی را توانایی کنند.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها