خوش آمدید

سرمایه‌گذاری غول‌های فناوری روی استارتاپ ساخت ربات انسان‌نما

اندوخته‌گذاری غول‌های فناوری روی استارتاپ ساخت ربات انسان‌نما


یک استارتاپ آمریکایی با نام Figure AI که مقصد آن ساخت ربات انسان‌نما و اراعه آن‌ها به انبارهای سرتاسر جهان است، اندوخته‌گذارهای قابل‌توجهی از جمله مدیرعامل اسبق آمازون و شرکت‌هایی همانند انویدیا و مایکروسافت را به خود جذب کرده است.

بر پایه گزارش بلومبرگ، شرکت Figure AI Inc با پشتیبانی اندوخته‌گذاران نام آشنایی از جمله «جف بزوس»، مایکروسافت و انویدیا نزدیک به ۶۷۵ میلیون دلار دریافت کرده است. این استارتاپ حوزه هوش مصنوعی در نظر دارد تا با ساخت ربات‌های انسان‌نمای خود که کاملا خودگردان می باشند، مشکل افتنیروی کار را جبران کند.

اندوخته‌گذاری غول‌های فناوری روی استارتاپ ساخت ربات انسان‌نما ۱۹

انگار بنیانگذار آمازون، ۱۰۰ میلیون دلار از طریق شرکت اندوخته‌گذاری Explore Investments LLC خود به Figure تعلق داده است. مایکروسافت نیز ۹۵ میلیون دلار روی آن اندوخته‌گذاری کرده است.

مقدار اندوخته‌گذاری انویدیا و یک صندوق مالی وابسته به آمازون نیز ۵۰ میلیون دلار اظهار شده است و اینتل دیگر نام بزرگی است که ۲۵ میلیون دلار به این پروژه پشتیبانی می‌کند.

ادامه مطلب
رقابت ایکس با یوتوب؛ ویدیوهای طویل به تلویزیون‌های هوشمند می‌آیند
آخرین مطالب

OpenAI دیگر حمایتکننده بزرگ این استارتاپ محسوب می‌شود که مطابق حرف های بلومبرگ، وقتی تصمیم خرید Figure را داشته است. استارتاپ سازنده ChatGPT وعده اندوخته‌گذاری ۵ میلیون دلاری را داده است.

به حرف های بلومبرگ، Figure قبل از این اندوخته گذاری‌ها نزدیک به ۲ میلیارد دلار قیمت داشته است.

ربات انسان‌نما Figure؛ تجهیزبه هوش مصنوعی و کاملاً جدا گانه

1708845035 677 اندوخته‌گذاری غول‌های فناوری روی استارتاپ ساخت ربات انسان‌نما
اندوخته‌گذاری غول‌های فناوری روی استارتاپ ساخت ربات انسان‌نما ۲۰

ربات این شرکت که Figure 01 نام دارد، یک ربات متکی به هوش مصنوعی است که توانایی تفکر، یادگیری و تعامل ایمن در کنار انسان‌ها را دارد. آن‌ها برای انجام کارهای خطرناک انبارها که امکان پذیر نیروی انسانی کافی برای انجام آن‌ها وجود نداشته باشد طراحی شده‌اند.

ادامه مطلب
امروز در فضا: شکافته شدن هلال ماه!_تاشکن

گزارش بلومبرگ در حالی انتشار شده است که صنعت فناوری اکنون تمایل زیاد بسیاری روی فناوری‌های هوش مصنوعی همانند ربات انسان‌نما Figure دارد. علاوه بر این استارتاپ، شرکت خودروسازی تسلا متعلق به ایلان ماسک نیز در حال ساخت ربات شبیهی با نام «اپتیموس» است که نسل دوم آن چند ماه قبل معارفه شد.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها