خوش آمدید

آپدیت‌ ویندوز بدون ریستارت‌

نصب آپدیت‌های ویندوز ۱۱ به گمان زیادً بدون نیاز به ری‌استارت‌کردن ممکن می‌بشود


مایکروسافت طبق معمولً هر ماه آپدیت‌های امنیتی برای ویندوز انتشار می‌کند و برای نصب آن نیز باید کامپیوتر خود را ری‌استارت کنید. اکنون به‌نظر می‌رسد مایکروسافت درحال کار روی روشی به نام Hot Patching است تا دیگر نیازی به ری‌استارت‌کردن برای نصب آپدیت‌ها نداشته باشید. گمان دارد نسخه ۲۴H2 ویندوز ۱۱ در اواخر سال ۲۰۲۴ از Hot Patching حمایتکند.

به‌گزارش ویندوز سنترال، مایکروسافت در آخرین بیلد ویندوز ۱۱ که در کانال گسترش‌دهندگان انتشار شده است، درحال آزمایش قابلیت نصب آپدیت‌ها بدون نیاز به راه‌اندازی مجدد کامپیوتر است. در این روش، آپدیت امنیتی بدون ریبوب‌شدن روی سیستم شما نصب می‌بشود، یقیناً مایکروسافت از این روش در نسخه‌های ویندوز سرور و ایکس‌باکس نیز منفعت گیری کرده است؛ اکنون این شرکت به گمان زیادً Hot Patching را به ویندوز می‌آورد.

آپدیت‌کردن ویندوز ۱۱ بدون ری‌استارت‌کردن

نصب آپدیت‌های ویندوز ۱۱ به گمان زیادً بدون نیاز به ری‌استارت‌کردن ممکن می‌بشود ۱۴

یکی از ویژگی‌هایی که کاربران ویندوز از آن متنفر می باشند، ری‌استارت‌کردن ویندوز بعد از هربار آپدیت است. از آنجایی که ویندوز آپدیت‌های امنیتی بسیاری اراعه می‌کند، طبق معمولً کاربران باید کار خود را رها کنند و چشم به راه نصب آپدیت ویندوز زمان ری‌استارت‌کردن باشند. به‌نظر می‌رسد مایکروسافت با روش Hot Patching درحال از بین بردن این مشکل است.

ادامه مطلب
مایکروسافت نسخه جدید اپ استور تحت وب ویندوز را راه‌اندازی کرد

انتظار می‌رود که نسخه ۲۴H2 ویندوز ۱۱ در اواخر سال ۲۰۲۴ از روش Hot Patching حمایتکند. یقیناً به گمان زیادً این قابلیت در ابتدا فقط برای سیستم‌های x86 در دسترس قرار می‌گیرد و سیستم‌های ARM64 در سال ۲۰۲۵ به‌روزرسانی Hot Patch را دریافت خواهند کرد.

با این روش آپدیت‌های امنیتی ماهانه بدون وقفه در جریان کار و یا خواست ری‌استارت نصب خواهند شد. بااین‌حال، هم چنان باید سیستم خود را هر چند ماه یکبار برای انجام آپدیت‌های دیگر ری‌استارت کنید. منتها دیگر نیازی نیست هر ماه برای هر آپدیت امنیتی این کار را انجام دهید.

ادامه مطلب
رشد سود و تعداد کاربران اسپاتیفای در فصل اول 2024_تاشکن

تا این مدت مایکروسافت این اطلاعات را قبول نکرده است، اما از آنجایی که اکثر کاربران با ری‌استارت‌کردن سیستم خود زمان آپدیت مشکل دارند، گمان دارد مایکروسافت به زودی از روش Hot Patching در آپدیت‌های خود منفعت گیری کند.



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها