خوش آمدید

مزیت ADHD

ADHD در انسان‌های ماجراجوی اولیه یک مزیت تکاملی محسوب می‌شد


اگرچه در عصر حاضر نقص دقت و بیش‌فعالی (ADHD) یک اختلال نامیده می‌بشود، اما محققان در فرضیه‌ای می‌گویند که این عارضه در انسان‌های ماجراجو و مهاجر اولیه یک مزیت محسوب می‌شد. ADHD در انسان‌های اولیه علتمی‌شد که بهتر بتوانند منبع های غذایی را اشکار کنند و از یک‌جانشینی دور بمانند؛ اکنون در دنیایی که انسان‌ها نیازی به جستجوی منبع های غذا ندارند، ADHD به‌صورت بی‌قراری خود را مشخص می کند و یک اختلال محسوب می‌بشود.

بر پایه مقاله محققان دانشگاه پنسیلوانیا، ADHD که طبق معمولً اختلالی ژنتیکی است و اکنون یک ویژگی منفی برداشت می‌بشود، امکان پذیر در اجداد اولیه ما مزیت بوده باشد. محققان این قضیه را نقل می‌کنند که اگر ADHD یک ویژگی منفی است، بعد چرا سالیان سال است که به‌صورت ژنتیکی در انسان‌ها باقی مانده است؟ این قضیه محققان را برآن داشت تا به مزایای تکاملی ADHD بپردازند.

ادامه مطلب
یورگن کلینزمن از عملکردش در کره جنوبی دفاع کرد

مزیت‌های تکاملی ADHD در انسان‌های ماجراجوی اولیه

ADHD در انسان‌های ماجراجوی اولیه یک مزیت تکاملی محسوب می‌شد ۱۴

فکر کنید شما عضو یک قبیله سرگردان از انسان‌های اولیه هستید. قبیله شما با یک مزرعه پر از میوه مواجه می‌بشود و همه با یک سوال بزرگ مواجه خواهد شد. آیا شما در مزرعه مستقر می‌مانید و از ذخایر میوه می‌خورید تا وقتی که همه میوه‌ها همه بشود یا به شدت آنچه را که می‌توانید برمی‌دارید و به کاوش غذاهای زیاد تر ادامه می‌دهید؟

محققان دانشگاه پنسیلوانیا برای رسیدن به جواب سوال بالا و درواقع برای فهمیدن این که آیا ADHD یک مزیت تکاملی بوده است یا نه، بازی جالبی ساختند که در آن بازیکنان گوناگون آزمایش شدند. در این بازی به شرکت‌کنندگان هشت دقیقه زمان داده شد تا با نگه‌داشتن نشانگر ماوس روی یک بوته، تا آنجایی که امکان پذیر توت جمع‌آوری کنند. هر بار که آن‌ها از یک بوته برداشت می‌کردند، ظرفیت برداشت بازیکن مقداری افت می‌یافت، اما اگر آن‌ها به بوته جدیدی می‌رفتند، جریمه وقتی می‌شدند.

ادامه مطلب
پرسپولیس دوازدهم آسیا و استقلال به رتبه 38 رسید
آخرین مطالب

شرکت‌کنندگان یا باید پیش همان بوته قابل مطمعن پر از توت می‌ماندند یا آنکه با هدردادن زمان بوته فرد دیگر را امتحان می‌کردند تا ببیند آیا میوه بیشتری اشکار می‌کنند یا نه.

نزدیک به ۴۵۰ نفر در این آزمایش شرکت کردند و همه به‌طور هم‌زمان برای علائم ADHD غربالگری شدند. جای شگفتی نیست که محققان دریافتند افرادی که نمرات ADHD بالاتری داشتند، سریعتر از دیگران به بوته‌های تازه رفتند، اما مهم‌تر از آن، افرادی که ADHD داشتند به‌طور کلی تمایل به جمع‌آوری حجم بیشتری از توت‌ها داشتند. درکل افرادی که ADHD داشتند در این بازی امتیاز بیشتری دریافت کردند.

ادامه مطلب
محققان برای اولین‌بار مدل مینیاتوری مغز را با سد خونی خاص آن رشد دادند_تاشکن

باتوجه به نتایج این آزمایش محققان می‌گویند که این اختلال درواقع در انسان‌های اولیه مزیت بوده است؛ ADHD علتمی‌شد تا افراد منبع های غذایی جاری خود را رها کنند و برای کاوش زیاد تر به جاهای مختلفی بروند.



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها