خوش آمدید

بهیاران می توانند کمبود پرستار در بیمارستان‌ها را جبران کنند - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

پرستاران ستون فقرات نظام سلامت می باشند – تاشکن

به نقل از خبرگزاری مهر، حسین قناعتی، در جشن روپوش سفید دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران، با تبریک به دانشجویان برای ورود به عرصه بالین، افزود: با پوشیدن لباس سفید و وجود بر بالین بیماران، علاوه بر این که باید در ارتقا توانایی‌های علمی و عملی خود تلاش کنید باید ابعاد روحی و معنوی را نیز در خود زنده نگهدارید و آن را بیشتر از بیش تحکیم کنید.

او همین طور گفت: زندگی انسان مملو از نقش آفرینی‌ها است، آنچه در این صحنه مهم است نوع نقش نیست بلکه ایفای نقش است که به انسان ارج و قرب می‌دهد و روح آن را متعالی می‌سازد، پرستاران در این کار جایگاه اختصاصی‌ای دارند که باید زیاد تر مراقبت کنند تا با ایفای نقش اثرگذار توشه اخروی پرباری را برای خود ذخیره کنند.

ادامه مطلب
تا وقتی که باشگاه‌ها مثل همه جای دنیا درآمدزایی نکنند، این مشکلات وجود خواهند داشت

قناعتی اصرار کرد: مراقبت و همدلی با انسان‌های دردمند و نیازمند فرصتی را برای ارتقا و رشد انسان فراهم می‌کند که نباید ناملایمات و سختی‌های این مسیر علتناامیدی بشود، باید سعه صدر داشت و با نگه داری قیمت‌های اخلاقی روح خود را برای متعالی شدن پرورش داد. برای قرار گرفتن در مسیر درست انسان سازی و به دور از تمایلات دنیوی، باید مراقبه داشته باشیم و با محاسبه اعمال و حرکت خود به طوری در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود عمل کنیم که تغییرات شرایط و موقعیت‌ها نتواند بر کارکرد مطلوب ما تاثییر منفی بگذارد. هر یک از ما در هر جایگاه و مقامی باید رسالت انسان سازی خود را نگه داری کنیم و در این مسیر والا برای رشد خود و جامعه خود مؤثر باشیم.

وی با اشاره به این که با ظهور هوش مصنوعی و پیشرفت آن در همه حوزه‌ها، می‌توان پیش بینی کرد در این چنین عصری نقش پرستاران نسبت به پزشکان در بالین پررنگ‌تر می‌بشود، او گفت: پرستاران، ستون فقرات نظام سلامت می باشند که ملزوم است با توانمند کردن خود و ارتقا سطح دانش علمی و توانایی‌های تخصصی، در اراعه خدمات و مراقبت از دردمندان و بیماران ایفای نقش اثرگذاری داشته باشند. پرستار اگر اخلاق مدار، متعهد و دارای خصیصه‌های با لیاقت باشد می‌تواند به گفتن یک الگو در جامعه ایفای نقش کند و منش و حرکت او سرلوحه زندگی مردم قرار بگیرد.

ادامه مطلب
مدال نقره امیر خسروانی در پارادومیدانی



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها