خوش آمدید

تعیین تعرفه‌گذاری باید به سازمان نظام پزشکی بازگردد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

قیاس رشد حق الزحمه پزشک و دستمزد کارگر – تاشکن

به نقل از خبرگزاری مهر، محمد رئیس زاده، با گفتن این که وزیر بهداشت در آخرین جلسه شورای‌عالی سازمان نظام پزشکی در هفته قبل وجود داشت، او گفت: در این جلسه ۱۵ نفر از اعضای شورای عالی نقطه نظرات خود را در حوزه‌های پزشکی، داروسازان، دندانپزشکان، ماماها، علوم آزمایشگاهی و رشته‌های پروانه دار نقل کردند و وزیر بهداشت نیز جمع بندی از عمل های وزارت بهداشت اراعه کرد.

وی با اشاره به مطرح موضوعات و چالش‌ها در حوزه‌های گوناگون در جلسه شورای عالی سازمان نظام پزشکی با وجود وزیر بهداشت، تصریح کرد: مقرر شد در جلسه هیأت رئیسه سازمان نظام پزشکی با وزیر و معاونان وزارت بهداشت، این مشکلات نقل و بازدید بشود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی از اتفاق نظر وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی بر افزایش ۴۶ درصدی تعرفه پزشکی ۱۴۰۳ خبر داد و او گفت: در صورت افزایش ۴۶ درصدی تعرفه پزشکی در سال آینده، فشاری بر مردم داخل نمی‌بشود. هر قدر تعرفه‌ها واقعی‌تر باشد، سختی اقتصادی تعرفه‌ها بر مردم افت می‌یابد اما هر قدر قیمت‌های دستوری تعرفه با نرخ واقعی، فاصله داشته باشد، این فاصله باید توسط جامعه پزشکی و یا مردم جبران بشود.

ادامه مطلب
فصل تازه «علامت» به مناسبت ایام فاطمیه روی آنتن می رود

رئیس زاده در ادامه گفت: واقعی شدن تعرفه‌های پزشکی علتزحمت زیاد تر برای بیمه‌ها و نیز فراغ بال برای مردم و جامعه خواهد شد، به این علت رسانه‌ها از وضع تعرفه مشابه با قیمت واقعی دفاع کنند.

وی با گفتن این که افزایش تعرفه به معنی افزایش حقوق جامعه پزشکی نیست، یادآور شد: برخی افراد گفتن می‌کنند که حقوق کارگران ۲۰ تا ۲۵ درصد رشد داشته چطور تعرفه پزشکی می‌خواهد رشد ۴۶ درصدی کند که در این خصوص باید او گفت کمتر از یک سوم از تعرفه پزشکی مربوط به جز حرفه‌ای است. رشد حق الزحمه جامعه پزشکی در ۱۲ سال تازه، معادل یک سوم مقدار رشد سالانه حقوق کارگری و نزدیک به ۹.۵ درصد بوده است.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
همزمان با روز جهانی کودک؛ پوستر پویانمایی «با بابام» انتشار شد

رئیس کل سازمان نظام پزشکی اصرار کرد: قسمت عمده‌ای از تعرفه پزشکی مربوط به جز فنی و هتلینگ مراکز درمانی است که برای مواردی از جمله هزینه‌های سرباری، استهلاک، نیروی انسانی، تهیه مواد غذایی، صرف می‌بشود.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها