خوش آمدید

بلندترین ساختمان چاپ سه بعدی جهان در کوه‌های آلپ مستقر می‌شود

بلندترین ساختمان چاپ سه بعدی جهان در کوه‌های آلپ مستقر می‌بشود


ساختمانی که از آن به‌گفتن بلندترین ساختمان چاپ سه بعدی جهان یاد می‌بشود، برای مونتاژ در یک روستای دورافتاده سوئیس آماده می‌بشود. ساختمان مذکور که «برج سفید» نام دارد، توسط محققین ETH زوریخ ساخته شده است و از بیشتر از صد ستون راه اندازی می‌بشود که در بالای آن یک فضای اجرا قرار دارد.

برج سفید (معروف به Tor Alva) با همکاری مؤسسه فرهنگی Nova Fundaziun Origen ساخته شده است و پیش از حمل‌و‌نقل و مونتاژ در روستای دورافتاده Mulegns در کوه‌های آلپ سوئیس در قسمت‌هایی چاپ خواهد شد. این برج دارای طراحی پیچیده با تاثییر از سبک باروک است و ارتفاع آن به ۳۰ متر می‌رسد. ستون‌های چاپ سه‌بعدی‌شده آن پنج طبقه را شامل خواهد شد و نمای نیمه باز آن را راه اندازی خواهند داد.

بازدید از بزرگ‌ترین ساختمان چاپ سه بعدی جهان

بلندترین ساختمان چاپ سه بعدی جهان در کوه‌های آلپ مستقر می‌بشود ۱۹

بازدیدکنندگان می‌توانند از طبقات پایینی آن بازدید کنند که از ستون‌های درشتی راه اندازی شده است و فضاهای کوچک‌تر و با ابهت بیشتری را شامل می‌بشود. سپس یک پلکان مارپیچی آن‌ها را به سمت بالا هدایت می‌کند. در بیشترین قسمت آن نیز برای ۴۵ بازدیدکننده صندلی وجود دارد که می‌توان در برگزاری کنسرت‌های کوچک و اجراهای تئاتر از آن پشتیبانی گرفت.

ادامه مطلب
فیلم شهرام عبدلی به آنتن شبکه دو رسید_تاشکن

انتظار می‌رود فرایند چاپ این سازه نزدیک به ۹۰۰ ساعت طول بکشد و به روشی شبیه دیگر پروژه‌های معماری چاپ سه بعدی انجام بشود. برای ساخت آن نیز از پرینترهای سه بعدی رباتیک منفعت گیری می‌‎بشود.

1708625954 400 بلندترین ساختمان چاپ سه بعدی جهان در کوه‌های آلپ مستقر
بلندترین ساختمان چاپ سه بعدی جهان در کوه‌های آلپ مستقر می‌بشود ۲۰

محققان درمورد پروژه خود می‌نویسند:

«تشکیل این نوع فرم‌ها در این مقیاس با منفعت گیری از فناوری‌های معمولی تقریبا غیرممکن است. در این فرآیند ساخت و ساز تازه، برج از ۱۰۲ ستون جداگانه پرینت سه بعدی مونتاژ خواهد شد. عناصر فقط در جاهایی که از نظر ساختاری مورد نیاز است با بتن پر خواهد شد که این کار منفعت گیری از مواد را به شدت افت می‌دهد. این روش ساخت‌و‌ساز از ضایعات جلوگیری می‌کند چون هیچ قالبی برای ریختن بتن ملزوم نیست.»



منبع

ادامه مطلب
قیمت گلکسی واچ اولترا، واچ 7 و گلکسی بادز 3 پرو افشا شد_تاشکن
0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها