خوش آمدید

خودروهای کرمان موتور

حاشیه سود کدام یکی از خودروهای کرمان موتور زیاد تر است؟‌ + جدول


مدتی پیش در دیجیاتو به بازدید حاشیه سود خودروهای سایپا پرداختیم. اکنون نوبت به خودروهای کرمان موتور تا حاشیه سود آن‌ها را بازدید کنیم. یقیناً برای این نوشته تنها خودروهایی از کرمان موتور را بازدید می‌کنیم که هم‌اکنون درحال تشکیل می باشند؛ به این علت حاشیه سود خودروهایی همچون جک J5‌ یا جک S5‌ نسل اول محاسبه نشده است (باید یادآور شویم که این خودروها در طویل مدت برای صاحبان خود زیاد سودآور بوده‌اند). این چنین برخی محصولات کرمان موتور همانند بک X3 پرو یا کی‌ام‌سی X5‌ تا این مدت داخل بازار نشده‌اند. محاسبه حاشیه سود این خودروها نیز اکنون مقدور نیست.

جدول حاشیه سود خودروهای کرمان موتور، اسفندماه ۱۴۰۲:

ماشین قیمت کارخانه قیمت بازار مقدار تفاوت
جک J4 ۷۷۹,۶۰۰,۰۰۰ ۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ۴۰,۴۰۰,۰۰۰
جک S3 ۹۱۰,۴۵۰,۰۰۰ ۱,۱۸۳,۰۰۰,۰۰۰ ۲۷۲,۵۵۰,۰۰۰
جک S5 فیس‌لیفت ۱,۲۴۶,۰۰۰,۰۰۰ ۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ۳۰۴,۰۰۰,۰۰۰
کی‌ام‌سی J7 ۱,۲۸۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰ ۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کی‌ام‌سی T8 ۱,۶۶۵,۰۰۰,۰۰۰ ۱,۵۴۵,۰۰۰,۰۰۰ -۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کی‌ام‌سی K7 ۱,۶۰۲,۰۰۰,۰۰۰ ۱,۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰ ۲۵۸,۰۰۰,۰۰۰

همان گونه که در جدول بالا مشاهده می‌کنید، اکنون سدان بین‌رده کی‌ام‌سی J7‌ بیشترین مقدار حاشیه سود را دارد. یقیناً فروش این ماشین در بازاری انباشته از کراس‌اوورهای رنگارنگ، کار آسانی نیست؛ به این علت می‌توان او گفت که بیشترین مقدار سود درعمل را جک S5‌ فیس‌لیفت برای خریداران خود به‌همراه دارد. اختلاف قیمت این ماشین در بازار و کارخانه نزدیک به ۳۰۰ میلیون تومان است. مصرف‌کننده با این بودجه می‌تواند یک خودروی اقتصادی کارکرده همانند تیبا یا ساینا بخرد. انتظار داریم تا این سطح از اختلاف قیمت بعد از اراعه نسخه تازه، یعنی کی‌ام‌سی X5‌ نیز مشاهده بشود.

ادامه مطلب
فروش حواله ماشین در بازار اوج گرفت، عکس العمل سریع مشتریان به افزایش قیمت
حاشیه سود کدام یکی از خودروهای کرمان موتور زیاد تر است؟‌ + جدول ۱۴

تنها خودرویی که در جدول حاشیه سود خودروهای کرمان موتور اختلاف قیمت منفی دارد، کی‌ام‌سی T8‌ است. مشتریان هم‌اکنون می‌توانند این پیکاپ را ۱۲۰ میلیون تومان ارزان‌تر از کارخانه، در بازار آزاد خریداری کنند. این مقدار از اختلاف قیمت منفی به علت آزادبودن تولیدکننده در تعیین قیمت پیکاپ‌ها و دیگر خودروهای تجاری پدید آمده است. درواقع آن‌قدر پیکاپ به بازار اراعه شده که اراعه بر تقاضا برتری یافته است.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها