خوش آمدید

برای اولین‌بار ویدیویی از مهم‌ترین فرایند تقسیم سلولی منتشر شد

برای اولین‌بار ویدیویی از با اهمیت ترین فرایند تقسیم سلولی انتشار شد


تیمی از محققان اسپانیایی برای اولین‌بار ویدیویی را انتشار کرده‌اند که نحوه راه اندازی میکروتوبول‌ها در طول تقسیم سلولی را مشخص می کند. تحقیق تازه دانشمندان می‌تواند به گسترش درمان‌های موثر برای سرطان و تعداد بسیاری از بیماری‌های دیگر پشتیبانی کند.

«توماس ساری»، زیست‌شیمیدان مرکز تنظیم ژنومی بارسلون می‌گوید:

«میکروتوبول‌ها اجزای حیاتی سلول‌ها می باشند، اما همه تصویری که در کتاب‌های درسی می‌بینیم که اولین لحظات راه اندازی آن‌ها را مشخص می کند، مدل‌ها یا کارتون‌هایی می باشند که بر پایه ساختار مخمر آن ساخته شده‌اند.»

او در ادامه می‌گوید:

آخرین مطالب
ادامه مطلب
افزایش شانس بهبود کودکان مبتلا به سرطان - تاشکن

«ما این فرایند را در عمل و داخل سلول‌های انسانی نشان داده‌ایم. اکنون که می‌دانیم این اتفاق چطور رخ می‌دهد، می‌توانیم نحوه تنظیم آن را بازدید کنیم. با دقت به نقش اساسی میکروتوبول‌ها در زیست‌شناسی سلولی، این کار می‌تواند در نهایت تبدیل رویکردهای درمانی جدیدی برای طیف گسترده‌ای از اختلالات بشود.»

نقش میکروتوبول‌ها در تقسیم سلولی

در یک سلول، میکروتوبول‌ها همانند یک بزرگراه برای انتقال اجزا بین مناطق گوناگون عمل می‌کنند آن‌ها این چنین در تقسیم سلولی نقش مهمی دارند و به سلول اجازه خواهند داد تا به دو تکه تقسیم شوند. میکروتوبول‌ها به وسطه فرایندی به‌نام هسته‌زایی میکروتوبول‌ها، از پروتئین‌هایی به نام توبولین توسط ساختاری به نام کمپلکس حلقه گاما-توبولین (γ-TuRC) شکل می‌گیرند.

محققان از میکروسکوپ الکترونی کرایو و برخی تکنیک‌های پردازش عکس پیچیده برای تعیین ساختار سه‌بعدی γ-TuRC در طول راه اندازی میکروتوبول منفعت گیری کردند. آ‌ن‌‌ها با انجام این کار فهمید شدند که با اغاز هسته‌سازی γ-TuRC و رشد میکروتوبول، شکل آن تحول می‌یابد.

ادامه مطلب
«پایتخت» به نوروز می رسد؟

مشکلات مربوط به میکروتوبول‌ها می‌تواند عوارض بسیاری برای سلامتی ازجمله سرطان را به همراه داشته باشد. اختلال کارکرد میکروتوبول این چنین می‌تواند شرایطی همانند آسم و بیماری قلبی را تشدید کند و این چنین به ظهور اختلالات عصبی پشتیبانی کند.

هرچند برای درمان برخی سرطان‌ها، میکروتوبول‌ها مقصد قرار می‌گیرند، اما این داروها دارای عوارض جانبی ناخوشایندی می باشند که بر سلول‌های سالم نیز تأثیر می‌گذارند. این چنین تومورها این پتانسیل را دارند که با گذشت زمان به این دسته از داروها مقاوم شوند. به این علت کسب اطلاعات زیاد تر در رابطه میکروتوبول‌ها و نحوه شکل‌گرفتن آن‌ها زیاد مورد قیمت است.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.



منبع

ادامه مطلب
چرا برنامه های تبلیغاتی نامزدها با تأخیر روی آنتن رفت؟_تاشکن
0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها