خوش آمدید

هوش مصنوعی می‌تواند بشریت را تا دو سال دیگر نابود کند

هوش مصنوعی می‌تواند بشریت را تا دو سال دیگر نابود کند


«الیزر یودکوفسکی» دانشمند آمریکایی متخصص در حوزه هوش مصنوعی که پیش‌تر نیز سناریوهای ترسناکی را درمورد این حوزه نقل کرده می بود، اکنون پیش‌بینی کرده که هوش مصنوعی می‌تواند طی دو سال آینده بشریت را به فنا ببرد.

وی در مصاحبه جدیدی با گاردین می‌گوید شانس ما برای آنکه بشریت درمقابل هوش مصنوعی زنده بماند زیاد کم است. الیزر یودکوفسکی اشاره می‌کند که اگر بخواهد احتمالات را بازدید کند، حس می‌کند زمان بسیاری برای نجات بشر باقی نمانده و امکان پذیر طی دو سال هوش مصنوعی بشریت را نابود کند. او گفت: «حس می‌کنم زمان باقی‌مانده برای ما نه ۵۰ سال، بلکه ۵ سال است. احتمالا هم ۲ سال یا ۱۰ سال.»

با آمدن هوش مصنوعی انسان‌ها چه مقدار زمان برای زنده ماندن دارند؟ «تام لامونت» از گاردین برای به عکس کشیدن این نوشته، از عباراتی همانند «آخر عمر همه ماشین‌آلات»، «آخرالزمان ترمیناتوری» و «جهنم ماتریکس» منفعت گیری کرد.

ادامه مطلب
دلیل اُفت و قطعی  امروز آب برخی مناطق یاسوج چه بود/جزئیات قطعی 8 ساعته آب برخی از مناطق مرکز استان 
هوش مصنوعی می‌تواند بشریت را تا دو سال دیگر نابود کند ۱۴

با هوش مصنوعی شانس بسیاری برای زنده ماندن نداریم!

الیزر یودکوفسکی بنیانگذار مؤسسه تحقیقاتی هوش ماشینی در کالیفرنیا می‌گوید: «مشکل این است که مردم فهمید نمی‌شوند. ما شانس زیاد مقداری برای زنده نگه‌داشتن بشریت داریم.»

تام لامونت با تعداد بسیاری از چهره‌های برجسته در این حوزه از «برایان مرچنت» گرفته تا «مولی کرابپل»، سخن بگویید کرده است. او به این جمع‌بندی رسیده است که ظهور یک فناوری تازه، با وجودی که می‌تواند برای مردم خوب باشد اما نسبت به خوب‌بودن آن تردیدهایی وجود دارد. این روزها زیاد از تحلیلگران روی نقد هوش مصنوعی تمرکز می‌کنند.

ادامه مطلب
کرمان موتور رکورد ماهانه تولید خودرو را جابجا کرد

اظهارات الیزر یودکوفسکی درمورد هوش مصنوعی تا بحال یکی از تهدیدآمیزترین‌ها در این حوزه بوده است. سال قبل میلادی موضوعی تحت گفتن بمباران مراکز داده‌ برای متوقف کردن ظهور هوش مصنوعی نقل شد. یودکوفسکی پیش‌تر حرف های می بود که ایده بمباران مراکز داده را قبول می‌کند. او این حوزه را تهدیدی برای آینده بشریت می‌داند.



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها