خوش آمدید

دومین سرطان شایع مردان ایرانی را بشناسیم - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

دومین سرطان شایع مردان ایرانی را بشناسیم – تاشکن

به نقل از خبرگزاری مهر، جامعه اورولوژی ایران همه ساله اولین پنجشنبه اسفند ماه را به روز سلامت مردان تعلق داده است که پزشکان با خبر رسانی و افزایش آگاهی مردم، اهمیت سلامت مردان را به گفتن عنصر مهم خانواده و جامعه مورد اصرار قرارمی دهند.

از آنجا که فرهنگسراها بهترین مکان برای خبر رسانی و آگاهی بخشی به جامعه در عرصه سلامت مردان است، جامعه اورولوژی ایران خواستار مساعدت شهرداری برای تعلق این مکان‌ها در هفته سلامت مردان شد.

دبیر جامعه اورولوژی ایران او گفت: سرطان پروستات دومین سرطان شایع در بین مردان ایرانی است که در صورت تشخیص و درمان به موقع، درمان دارای نتایج رضایتبخش خواهد می بود. این چنین سرطان مثانه و کلیه از دیگر سرطان‌های شایع در سیستم ادراری می باشند که سیگار، تریاک و قلیان از مهم ترین عوامل ابتلاء به این بیماری به حساب می اید.

ادامه مطلب
جواد تشکری مدیر رادیو اربعین شد_تاشکن

محمد هادی رادفر در ادامه گفت: امروزه در صورت مراجعه و تشخیص زودرس، تعداد بسیاری از تومورها به خصوص در مثانه و کلیه را می‌توان با راه حلهای اندوسکوپی و لاپاروسکوپی یا جراحی‌های کم تهاجمی کنترل کرد.

وی با اشاره به این که پیروی از سبک زندگی سالم و مراجعه به موقع به پزشک کلید سلامت مردان و جامعه است، تصریح کرد: به همین منظور جامعه اورولوژی ایران همه ساله اولین پنج‌شنبه اسفند ماه را به روز سلامت مردان تعلق داده که پزشکان با خبر رسانی و افزایش آگاهی مردم، اهمیت سلامت مردان را به گفتن عنصر مهم خانواده و جامعه مورد اصرار قرارمی دهند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
خدمات بیمه سلامت به ۴۵ میلیون ایرانی/ هزینه های درمان ناباروری - تاشکن

رادفر افزود: از آنجا که فرهنگسراها بهترین مکان برای خبر رسانی و آگاهی بخشی به جامعه در عرصه سلامت مردان است، جامعه اورولوژی ایران خواستار مساعدت شهرداری برای تعلق این مکان‌ها طی هفته سلامت مردان شد.

وی با اصرار بر نقش خودمراقبتی، اظهار داشت: مردان می‌بایست در کنار پیروی از سبک زندگی سالم همانند رژیم غذایی، پرهیز از مصرف دخانیات، ورزش منظم و مراجعات منظم دوره‌ای به پزشکان از سلامت خود مطمعن حاصل کنند.

به حرف های دبیر جامعه اورولوژی ایران، هر چند مردان به لحاظ ژنتیکی زیاد تر مستعد ابتلاء به سنگ‌های کلیوی می باشند، ولی در صورت مراجعه به زمان به پزشک با دارو یا راه حلهای کمتر تهاجمی، سنگ‌های آنان قابل درمان است. از نظر دیگر در صورت مراجعه دیرهنگام به پزشک یا رها کردن درمان، فرد به بیماری‌های مزمن کلیه دچار می‌بشود.

ادامه مطلب
نگاه دولت به تعرفه‌های پزشکی باید تحول کند - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن

رادفر با اشاره به این که بعضی اوقات یک سنگ کوچک علتاز دست دادن کلیه فرد می‌بشود، در ادامه گفت: نیمی از بیمارانی که به سنگ کلیه دچار خواهد شد در صورت مراعات نکردن رژیم غذایی همانند افت مصرف نمک یا پرهیز از مصرف گوشت قرمز یا چربی‌های اشباع شده، نوشیدن ناکافی آب و مایعات سالم و نیز رها کردن درمان به علت نداشتن درد، مجدداً دچار سنگ‌های تازه خواهد شد که این کار الزام معاینات منظم را اشکار می‌کند.

دبیر جامعه اورولوژی ایران در ادامه با اصرار بر نقش خودمراقبتی در درمان ناباروری، تصریح کرد: چاقی، سختی خون، دیابت، کم تحرکی و سیگار از عوامل ناباروری به حساب می اید و تعداد بسیاری از زوج‌های نابارور تنها با اصلاح سبک زندگی و بدون مداخلات درمانی توانسته اند صاحب فرزند شوند.

ادامه مطلب
بیماری‌های کلیوی بی صدا اغاز می‌شود/ از تشخیص تا درمان - تاشکن

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

وی او گفت: امروزه با پشتیبانی راه حلهای نوین درمان ناباروری در سرزمین بیشتر از ۹۰ درصد زوج‌ها شانس بچه دار شدن دارند.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها