خوش آمدید

تهران میزبان وزرای بهداشت ۲۴ کشور جهان - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

تهران میزبان وزرای بهداشت ۲۴ سرزمین جهان – تاشکن

به نقل از خبرگزاری مهر، محمد حسین نیکنام، در جلسه وبیناری با سفرای کشورهای دعوت شده به نخستین همایش بین المللی پوشش همگانی سلامت با برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع، او گفت: این همایش ۱۵ و ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ در تهران برگزار خواهد شد و از وزرای بهداشت ۲۴ سرزمین دعوت شده که در این همایش شرکت نمایند.

او گفت: برگزاری این همایش زمان مناسبی برای تبادل نظر کشورها در موضوعات گوناگون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و این چنین فرصتی است تا از نزدیک با دستاوردهای کشورمان در حوزه سلامت آشنا شوند و بازدیدهایی را نیز از مراکز درمانی، شرکت‌های دارویی، تجهیزات پزشکی و مراکز علمی پزشکی داشته باشند.

نیکنام با گفتن این که یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی، حوزه سلامت است، اظهار داشت: به رغم مشکلاتی که وجود دارد خوشبختانه حوزه سلامت از حوزه‌های افتخارآفرین است که به برکت خون شهدا و مدیریت خوب مدیران حوزه سلامت طی سال‌های بعد از انقلاب، اکثریت صاحبنظران بین المللی در عرصه سلامت بر این باور می باشند که در ایران فعالیت‌های بزرگی صورت گرفته و کشورمان الگوی خوبی برای تعداد بسیاری از کشورها می‌باشد.

ادامه مطلب
بازار سیاهی که دربی راه انداخته است!

او گفت: ریشه تعداد بسیاری از پیروزی‌های حوزه سلامت که به برکت انقلاب اسلامی اتفاق افتاده، ادغام آموزش پزشکی در اراعه خدمات سلامت و این چنین وجود شبکه بهداشتی درمانی گسترده در سراسر سرزمین است که هنگامی تصمیمی در وزارت بهداشت گرفته می‌بشود به شدت در دورترین نقطه سرزمین اجرایی می‌بشود.

دستیار اختصاصی وزیر و مدیرکل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت در ادامه گفت: امروزه بیشتر از ۸ هزار دانشجوی خارجی در ایران در حال تحصیل می باشند و تحقیقات گسترده‌ای نیز در سرزمین انجام می‌بشود و این چنین بیشتر از ۳۰۰ بیمارستان سرزمین مجوز گردشگری سلامت دارند که می‌توانند پذیرای بیماران خارجی باشد.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
مطرح‌های مفهومی تازه تکنو برای تلفنها؛ قابی از چرم گیاهی که بو دارد!

نیکنام گفتن داشت: برگزاری این همایش دستاوردهای مهم و تأثیر گذاری را در حوزه سلامت برای سرزمین و مردم خواهد داشت.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها