خوش آمدید

آتش‌بس خطری جدی علیه مذاکرات حساس کنونی است

آتش‌بس خطری جدی علیه مذاکرات حساس جاری است

به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در توجیه مخالفت و وتوی آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل برای سومین بار با قطعنامه پیشنهادی برقراری آتش بس سریع در غزه مدعی شد که این قطعنامه “مذاکرات حساس” جاری درمورد آزادی “گروگانها” با حماس را به خطر می‌انداخت.

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز سه شنبه به زمان محلی بعد از وتوی قطعنامه پیشنهادی الجزایر از سوی کشورش در سازمان ملل در جمع خبرنگاران افزود: آمریکا موفق نشد از قطعنامه پیشنهادی در شورای امنیت حمایتکند، چون اگر به تصویب می‌رسید «مذاکرات حساس» را به مخاطره می‌انداخت.

سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا تصریح کرد: ما امروز از قطعنامه‌ای که مذاکرات حساس را به خطر می‌اندازد، حمایتنکردیم. در واقع، برت مک گورک هم اکنون در منطقه است و فردا در قاهره جلساتی خواهد داشت. سپس به اسرائیل خواهد رفت تا ببینیم می‌توانیم به توافق آزادی گروگان‌ها دست یابیم یا خیر. رای دادن به این قطعنامه می‌توانست این مذاکرات را به خطر بیاندازد.

ادامه مطلب
هزینه کرد ۱۰۰۰ میلیاردی بیمه سلامت برای مددجویان بهزیستی - تاشکن

این سخنگوی دولت جو بایدن در عین حال او گفت: واشنگتن معتقد است که عملیات نظامی اسرائیل در رفح در شرایط جاری یک فاجعه خواهد می بود.

«برت مک گورک» مشاور ارشد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در پی افت گمان تشکیل آتش‌بس در غزه به منظور رایزنی درمورد جنگ در این منطقه و رسیدن به توافق تبادل‌اسرا به مصر می‌رود. سفر مک‌گورک به پایتخت مصر در پی مخالفت «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل برای ارسال هیاتی دیگر به منظور شراکت در گفتگو‌های قاهره و افزایش نگرانی آمریکا و مصر از دعوا به رفح انجام می‌بشود.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
ربات انسان ‌نمای زن عربستان که درمورد رابطه جنسی و سیاست سخن بگویید نمی کند_تاشکن

فرستاده اختصاصی جو بایدن در او گفت‌وگوهایش در مصر بر روی دو محور متمرکز خواهد می بود؛ مساله رفح و گمان دعوا نظامی به آن و فرد دیگر پرونده اسرای صهیونیست حاضر نزد مقاومت فلسطین و تمایل واشنگتن برای تشکیل توافق تبادل اسرا بین رژیم اسراییل و جنبش حماس.

در همین حال، روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» جمعه شب گزارش داد که توافق حماس و اسراییل در عرصه تبادل اسرا تا پیش از فرارسیدن ماه مبارک رمضان قطعی خواهد شد.

ایالات متحده آمریکا بار دیگر قطعنامه پیشنهادی برقراری آتش بس سریع در غزه را که این بار از سوی الجزایر به نمایندگی از سرزمین‌های گروه عربی در سازمان ملل اراعه شده می بود، برغم کسب ۱۳ رای مثبت اعضای این شورا، وتو کرد.

انتهای مطلب/

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

ادامه مطلب
هضم ناکامی در برابر قطر سخت است



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها