خوش آمدید

خدمات بیمه سلامت به ۴۵ میلیون ایرانی/ هزینه های درمان ناباروری - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

خدمات بیمه سلامت به ۴۵ میلیون ایرانی/ هزینه های درمان ناباروری – تاشکن

به نقل از خبرگزاری مهر، محمدمهدی ناصحی، در دومین روز از برپایی نمایشگاه رسانه‌های ایران، در غرفه وزارت بهداشت به سوالات خبرنگاران جواب او گفت.

وی با گفتن این نوشته که ۴۵ میلیون نفر از جمعیت سرزمین تحت پوشش بیمه سلامت می باشند، افزود: یک پوشش بیمه‌ای مناسب در قسمت‌های دولتی فراهم است که ۹۵ درصد هزینه‌های بستری بیماران تحت پوشش صندوق روستایی در بیمارستان‌های دانشگاهی و دولتی پرداخت می‌بشود و سهم پرداختی مردم تنها ۵ درصد است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت او گفت: در صندوق بیمه همگانی که نزدیک به ۱۷ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت می باشند، ۵ دهک که ۱۲.۵ میلیون نفر است، تحت پوشش بیمه رایگان قرار دارند و دولت حق بیمه آنها را پرداخت می‌کند و این قدم مناسبی برای کم کردن هزینه‌های پرداختی از جیب مردم است.

ادامه مطلب
اندوخته‌گذاری 2.9 میلیارد دلاری مایکروسافت در ژاپن برای گسترش هوش مصنوعی_تاشکن

او گفت: کارکنان دولت، خانواده شهدا، افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد نیز از جمله تحت پوشش بیمه سلامت می باشند و به آنها خدمت می‌کنیم که بیمه سلامت ۱۰۰ درصد هزینه‌های افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را پرداخت می‌کند.

ناصحی در خصوص روال تکمیل مطرح نسخه نویسی الکترونیک، او گفت: ۹۷ درصد جمعیت سرزمین تحت پوشش نسخه الکترونیک قرار دارند.

وی با اصرار بر این که شدت صدور نسخه الکترونیک افزایش یافته او گفت: تمهیداتی در نظر گرفته شده و نسخه‌ها به راحتی قابل ثبت است و زمان‌گیر نیست و بیمار معطل نمی‌بشود و احتمالا طی روزهای اول برای جامعه پزشکی سخت می بود ولی الان پذیرفته شده است. آن بیمارستان‌ها و پزشکانی که نمی‌پذیرند و نسخه الکترونیک صادر نمی‌کنند تکالیف آن‌ها بر مسئولیت مجموعه‌های نظارتی است و این که چطور با این نوشته برخورد بشود قانون، اشکار دارد و دستگاه‌هایی که در این عرصه مسئول می باشند باید جدی پیگیر باشند.

ادامه مطلب
تراشه هلیو G91 با حمایتاز دوربین‌های 108 مگاپیکسلی معارفه شد

ناصحی درمورد بیمه درمان ناباروری نیز افزود: هزینه‌های ناباروری تا دو سال قبل تحت پوشش بیمه نبوده است اما اکنون سالانه نزدیک به ۲,۰۰۰ میلیارد تومان برای درمان ناباروری به زوجین نابارور پشتیبانی می‌کنیم.

وی درمورد ثبت شیرخشک در سامانه بیمه سلامت، او گفت: وزارت بهداشت و دولت این ماموریت را به بیمه سلامت محول کردند که از ماه قبل اجرایی شده و همزمان هم مقرر شد سامانه تی‌تک در سازمان غذا و دارو و سازمان بیمه سلامت تا آخر ماه به طور مشترک این عمل را انجام بدهند و از ماه آینده فقطً در سایت بیمه سلامت با دستور کاری که سازمان غذا و دارو اراعه داده، شیرخشک‌ها ثبت می‌بشود.

ناصحی افزود: هر فردی مطابق سهمیه‌ای که هر شیرخوار دارد، با اراعه کد ملی می‌تواند شیرخشک مورد نیاز خود را دریافت کند. همه داروخانه‌ها شیرخشک توزیع نمی‌کنند و داروهای منتخبی توزیع می‌کنند که با بیمه سلامت قرارداد دارند.

ادامه مطلب
چه شرکت‌هایی در نمایشگاه ماشین تهران 1402 وجود خواهند داشت؟

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها