خوش آمدید

میزان پایین تستوسترون خطر ابتلا به آرتروز را افزایش می دهد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

تاثییر داروی درمان آرتریت روماتوئید در پیشگیری از بیماری – تاشکن

به نقل از خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، به حرف های محققان، داروی Abatacept با تضعیف سیستم ایمنی، علائم را افت می‌دهد و از صدمه مفاصل در بیماران آرتریت روماتوئید جلوگیری می‌کند.

آرتریت روماتوئید وقتی رخ می‌دهد که سیستم ایمنی بدن اغاز به دعوا به بافت‌های مفاصل می‌کند و علتالتهاب، درد و تورم می‌بشود.

کارآزمایی بالینی نشان داد که آباتاسپت این چنین در پیشگیری از اغاز آرتریت روماتوئید هم مؤثر است.

بر پایه نتایج کارآزمایی بالینی، نزدیک به ۶ درصد از بیماران تحت درمان با abatacept دچار آرتریت شدند درحالیکه ۲۹ درصد از افرادی که دارونما دریافت کردند سپس از یک سال دچار این بیماری شدند.

«اندرو کوپ»، محقق ارشد از دانشگاه کینگز لندن، او گفت: «این بزرگترین کارآزمایی پیشگیری از آرتریت روماتوئید تا به امروز است و اولین آزمایشی است که مشخص می کند یک درمان مورداستفاده برای درمان آرتریت روماتوئید در پیشگیری از اغاز بیماری در افراد در معرض خطر نیز مؤثر است.»

ادامه مطلب
یک روش تازه برای استخراج اکسیژن ابداع شد_تاشکن
آخرین مطالب

او همین طور گفت: «این نتایج اولیه می‌تواند خبر خوبی برای افراد در معرض خطر آرتریت باشد، چون نشان می‌دهیم که این دارو نه تنها از اغاز بیماری در مرحله درمان جلوگیری می‌کند، بلکه می‌تواند علائمی همانند درد و خستگی را نیز افت دهد.»

محققان این چنین فهمید شدند که داروی Abatacept نمرات بیمار در رابطه درد، کارکرد و کیفیت زندگی را بهبود بخشید و التهاب مفاصل قابل تشخیص با سونوگرافی را افت داد.

با این حال محققان بر انجام تحقیقات زیاد تر در این عرصه اصرار دارند.

ادامه مطلب
کشف بیشترین کالای قاچاق از سه استان جنوبی سرزمین



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها