خوش آمدید

واردات موتور سنگین

واردات موتور سنگین با محدودیت‌های زیاد آزاد شد!


روز قبل مجید رضایی سهام‌دار و معاون استراتژیک گروه کویر موتور، از آزادسازی واردات موتور سنگین به سرزمین خبر داد. یقیناً این واردات تبصره‌ها و محدودیت‌های تعداد بسیاری دارد. نتیجه این محدودیت‌ها در واردات اسکوترهای حجیم و قوی خلاصه می‌بشود.

نخستین تبصره مربوط به واردات موتور سنگین، در رابطه حجم پیشرانه موتورسیکلت‌ها است. بر پایه آیین‌نامه واردات موتورسیکلت، حجم پیشرانه موتورهای وارداتی باید حداکثر ۵۵۰ سی سی باشد.

دومین تبصره مساله توان به جرم موتور را مورد بازدید قرار می‌دهد. این مشخصه در موتورهای وارداتی باید کمتر از ۰.۲ باشد. این چنین پیشرانه موتورهای وارداتی باید کمتر از ۳۵ کیلووات (نزدیک به ۴۷ اسب‌بخار) باشد. در نهایت موتورسیکلت‌های وارداتی باید تنها در دسته اسکوتر باشند. یقیناً این مساله جای نگرانی ندارد، چرا که تعداد بسیاری از برندهای معتبر همچون هوندا، سوزوکی، یاماها و بی ام و اسکوترهای جذابی را با حجم پیشرانه ۵۵۰ سی‌سی به بازار اراعه کرده‌اند.

ادامه مطلب
قیمت موتورسیکلت در بازار همچنان رو به افزایش است + جدول مهرماه 1402

چرا بعد از سال‌ها محدودیت، واردات موتور سنگین آزاد شده است؟

به نظر می‌رسد مساله مدیریت مصرف سوخت، بزرگترین علت واردات محدود موتورهای سنگین به سرزمین باشد. به طور خاص، موتورهایی با حجم پیشرانه ۲۵۰ سی سی را موتور سنگین می‌نامند. با این حال تعداد بسیاری از موتورسیکلت‌های دارای پیشرانه حجیم در دسته اسکوترها و موتورسیکلت‌های شهری قرار می‌گیرند.

بعد از افزایش قیمت ماشین، تعداد بسیاری از مصرف‌کنندگان به خرید موتورسیکلت روی آورده‌اند که وسیله نقلیه ارزان‌تری نسبت به ماشین است. جذابیت این وسیله نقلیه روز به روز افزایش می‌یابد و تلاطم بازار ماشین نیز بر تحول گرایش مصرف‌کنندگان تاثییر خواهد گذاشت.

ادامه مطلب
عضو هیات مدیره پرسپولیس استعفاء کرد

به نظر می‌رسد دولت و دیگر نهادهای تصمیم‌گیر نیز از تحول تمایل مشتریان به خرید موتورسیکلت استقبال می‌کنند. مصرف بنزین موتورسیکلت‌ها کمتر از خودروها است و این چنین رصد مقدار مصرف بنزین این وسایل راحت‌تر است.

واردات موتور سنگین با محدودیت‌های زیاد آزاد شد! ۱۴

در نهایت سومین علت علاقه مشتریان به موتورسیکلت، ترافیک‌های سنگین شهری است. تعداد بسیاری از شهروندان تهرانی بر این نظر می باشند که تهران به یک پارکینگ بزرگ تبدیل شده است. در این چنین شرایطی موتورسیکلت‌ها به راحتی می‌توانند در خیابان‌ها تردد کنند. حال آن‌که افزایش تنوع موتورسیکلت‌ها در بازار جهت افزایش فروش این وسایل نقلیه خواهد شد. باید دقت داشت که تعداد بسیاری از اسکوترها به جعبه دنده اتوماتیک تجهیزمی باشند و راندن آن‌ها زیاد راحت است. همین مساله به تنهایی می‌تواند نقش اهرم پیشران را در افزایش فروش موتورسیکلت در سرزمین ما ایفا کند.

ادامه مطلب
گلکسی S24 FE به گمان زیادً به‌زودی معارفه می‌شود_تاشکن



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها