خوش آمدید

نکاتی درباره فعالیت سکوهای پرمخاطب خارجی در کشور

نکاتی درمورد فعالیت سکوهای پرمخاطب خارجی در سرزمین


به نقل از ، دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی، سه مصوبه از جلسه نود و ششم شورای عالی فضای مجازی را ابلاغ کرده که یکی از این مصوبات بر تشکیل شرایط فعالیت سکوها و خدمات پرکاربرد خارجی برای تنوع در سبد مصرف کاربران با سازوکارهای حکمرانی پذیر اصرار دارد.

بر پایه این مصوبه، این زمان برای سکوها و خدمات پرکاربرد خارجی فراهم شده است تا با تشکیل یک لایه پوسته تازه اما با امکان دسترسی به نسخه مهم با نگه داری همه قابلیت‌های خدمات خود، مطابق با شرایط حکمرانی در ایران، فعالیت کنند. این پوسته‌ها در واقع همان سکوی مهم با ظاهری تازه می باشند تا بتوانند در دیگر کشورها با چارچوب‌های قانونی متفاوت فعالیت کنند.

این عمل شرایطی را فراهم می کند تا کاربران این امکان را داشته باشند تا بدون دغدغه‌های ارتباطی همچون امنیت داده‌ها و نگه داری حریم خصوصی‌شان از این خدمات منفعت گیری کنند. کاری که پیشتر در قالب‌های گوناگون همچون تلگرام طلایی و هات گرام توانایی شده و با استقبال خوب مخاطبان همراه شده می بود اما به علت نقص‌های امنیتی فعالیت آنها متوقف شد.

ادامه مطلب
وجود علیرضا بیرانوند در درون دروازه بستگی به نظر مربیان پرسپولیس دارد_تاشکن

در واقع، شورای عالی فضای مجازی تصمیم گرفته تا برای فراهم نیازهای مردم و پاسخگویی به خواست مردم برای منفعت گیری از خدمات سکوهای پرمخاطب خارجی، به این سکوها با قالبی تازه و اخذ مجوز از تنظیم گران بخشی اجازه فعالیت دهد تا در کنار منفعت گیری از مزایا و خدمات سکوها و خدمات داخلی، در صورت نیاز مردم بتوانند به سکوها و خدمات خارجی نیز مراجعه کرده و در آنها به طور قانونی فعالیت کنند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
۸۰ تا ۹۰ درصد سکته‌های مغزی قابل پیشگیری است - تاشکن

سکوها و خدمات خارجی نیز می‌توانند از اندوخته گذاری قسمت خصوصی منفعت گیری کرده و با همکاری با تنظیم گر بخشی این خدمت را برای مردم ایران فراهم کنند.

این مصوبه بدان معناست که شرکت‌های قسمت خصوصی حوزه فناوری می‌توانند حتی پوسته‌های قانونی از شبکه‌های اجتماعی و مطلب‌رسان های مشهور جهان همانند ایکس (توئیتر)، اینستاگرام، واتساپ، تلگرام و حتی سکوهای خدماتی ارایه کرده و مردم نیز از این بسترها منفعت گیری کنند.

چالشی که پیشتر در قالب کلاهبرداری‌های آنلاین در شبکه‌های اجتماعی خارجی به علت عدم ربط دو سویه با دفاتر این سکوها برای کاربران وجود داشت که با فعالیت پوسته‌های تازه این خلاء رفع خواهد شد.

گفتنی است؛ این مصوبه، مرکز ملی فضای مجازی را موظف کرده تا مجوز فعالیت پوسته ها را به تنظیم گران بخشی با نظارت خود آنها، اراعه دهد.

ادامه مطلب
نصِ صریحِ مصوبه دولت، ممنوعیت واردات برند اپل است_تاشکن

انتهای مطلب/

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها