خوش آمدید

بهیاران می توانند کمبود پرستار در بیمارستان‌ها را جبران کنند - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

بهیاران می توانند افتپرستار در بیمارستان‌ها را جبران کنند – تاشکن

به نقل از خبرگزاری مهر، محمدتقی جهانپور، با اشاره به این که اقبالی به جامعه بهیاری نیست، افزود: این افراد در همه مطرح‌های ملی وجود داشتند و به نظام سلامت پشتیبانی‌های بسیاری کردند و اکنون هم با دقت به افتپرستار می‌توانند کارآیی ملزوم را داشته باشند.

وی او گفت: بر پایه تقسیم بندی وزارت بهداشت دو گروه پرستاری حرفه‌ای که در دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند و پرستاران غیر حرفه‌ای که دوره‌های خاص دیدند وجود دارد.

جهانپور افزود: بهیاران می‌توانند در دسته پرستاران غیر حرفه‌ای باشند و در قسمت‌های گوناگون همانند درمانگاه‌ها، مراکز بهداشتی، پایگاه‌های اورژانس و حتی بیمارستان‌ها به کارگیری شوند.

وی او گفت: بهیاران نیروهای توانمند و دوره دیده‌ای می باشند که می‌توانند در قسمت‌های گوناگون بهداشت و درمان برای نظام سلامت سودمند باشند.

جهانپور افزود: بهیاران از دسته جوانان نخبه‌ای می باشند که در دوره متوسطه جذب مدارس بهیاری خواهد شد، اما چون دروس عمومی را همانند دیگر دبیرستان‌ها نمی‌گذرانند در رقابت آزمون عقب می‌همانند.

ادامه مطلب
مصوبات شورای هنر از زبان ایمانی خوشخو/سند سینما سریعتر می رسد_تاشکن
آخرین مطالب

وی با گفتن این که این گروه از کادر درمان نیاز به ترقی علمی دارند، اصرار کرد: برای این افراد ۵ درصد سهمیه دانشگاه دیده شده است در حالی که باید این ظرفیت افزایش یابد، چرا که این گروه با دقت به خبر از حالت درمان سرزمین بهترین گروه برای ورود به مرحله های کارشناسی و یا بالاتر کادر درمان می باشند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری او گفت: هم اکنون ۵ نفر از اعضای شورای عالی نظام پرستاری، بهیار می باشند، اما نگاه اختصاصی به آنها نمی‌بشود و این جامعه خواستار دقت اختصاصی و تعیین حالت بهیاران می باشند.

ادامه مطلب
کشف تازه تلسکوپ جیمز وب پنجره‌ای تازه به دنیای ابرنواخترها باز می‌کند_تاشکن



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها