خوش آمدید

خودرو وارداتی

آن‌قدر خودروی وارداتی می‌آوریم که به انبارهای تازه نیاز باشد!


«مهدی ضیغمی»، رئیس سازمان گسترش تجارت، در روز شنبه، ۲۷ بهمن‌ماه، وعده جدیدی در حوزه واردات ماشین فرمود. او در او مباحثه با خبرگزاری‌ صداوسیما او گفت: «به‌حدی ماشین داخل می‌بشود که باید در فکر انبارهای تازه باشیم». او در ادامه سخنانش افزود: «تعامل سازنده با دستگاه‌های گوناگون انجام‌ شده و در روزهای آتی به‌حدی ماشین داخل خواهد شد که مشکل در فضای انبار برای نگهداری ماشین‌ جهت ترخیص از گمرک خواهیم داشت.» یقیناً قولهای رئیس سازمان گسترش تجارت درخصوص خودروهای وارداتی، نوشته جدیدی نیست.

این چنین بخوانید:‌ وعده نامعلوم واردات خودروهای برقی؛ تنها ۶۰۰ دستگاه داخل شد

سازمان گسترش تجارت اکنون مجری مطرح واردات ماشین است. به‌ عبارت دیگر، سازوکار واردات ماشین به سرزمین از طریق این سازمان انجام می‌بشود. به همین علت است که در بازه‌های وقتی متوالی، ناظر قولهای رئیس این سازمان درخصوص واردات ماشین هستیم. این قولها از ۲۰۰ هزار تا ۲۰ هزار ماشین متغیر بوده‌اند. با مراجعه به آرشیو خبرگزاری‌های رسمی و این چنین خبرگزاری‌های خودرویی، می‌توانید ویدیوهای مربوط به سخنان مهدی ضیغمی درخصوص واردات اتومبیل را مشاهده کنید.

ادامه مطلب
مراسم تشییع داریوش مهرجویی و همسرش برگزار شد + فیلم

تفاوت بین وعده و حقیقت در تعداد خودروهای وارداتی

سخنان مهدی ضیغمی درخصوص واردات اتومبیل دلگرم‌کننده است اما چند مسئله در این بین وجود دارد. نخست آنکه بر پایه آمار گمرک، تعداد خودروهای وارداتی تا این مدت به رقم ۱۰ هزار دستگاه نرسیده است، حال آنکه مدیران وزارت صمت در قولهای خود از واردات ۱۰۰ الی ۲۰۰ هزار دستگاه ماشین در سال خبر می‌دادند؛ به این علت بین آنچه وعده داده می‌بشود و آنچه که در عمل اتفاق افتاده است، تفاوت معنی‌داری وجود دارد.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
سانگ یانگ خان با خودروسازی ایلیا به ایران می‌آید
آن‌قدر خودروی وارداتی می‌آوریم که به انبارهای تازه نیاز باشد! ۱۴

بازدید‌های انجام‌شده از آمار وزارت صنعت در دولت‌های قبلی مشخص می کند که حتی در زمان نبوده است تحریم‌ها و ربط بانک‌ها با شبکه بانکی بین‌المللی، سالانه حداکثر ۵۰ هزار دستگاه اتومبیل وارداتی به کشورمان رسیده است؛ به این علت ظرفیت ورود اتومبیل خارجی به سرزمین حد مشخصی دارد و برای افزایش این حد، باید تعداد بسیاری از رویه‌های ورود و ترخیص ماشین به سرزمین را تحول داد.

دوم آنکه خودروهای وارداتی برای تأثیرگذاری بر بازار، نباید در گمرک انبار شوند، بلکه باید سازوکار ترخیص خودروها تسهیل بشود تا خودروهای وارداتی بعد از رسیدن به گمرک، در مختصر‌ترین زمان روانه بازار شوند. انبارشدن خودروهای وارداتی در گمرک هیچ مشکلی از بازار ماشین و مصرف‌کنندگان حل نمی‌کند! این قضیه از تعداد اندک خودروهای وارداتی پلاک‌شده اشکار است که با اختلاف قیمت قابل‌توجهی در بازار آزاد به فروش گذاشته شده‌اند.

ادامه مطلب
دور تازه‌ای از ثبت‌نام خودروهای وارداتی اغاز شد + لیست خودروها



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها