خوش آمدید

واردات خودروهای برقی

وعده نامعلوم واردات خودروهای برقی، تنها ۶۰۰ دستگاه داخل شدند


از ماه‌های نخست سال ۱۴۰۲ و بعد از تحول وزیر صنعت، معدن و تجارت، ناظر انتشار کردن قولهای مکرر درزمینه واردات خودروهای برقی بودیم. این قولها توسط وزیر تازه صمت، «عباس علی آبادی» و معاونین او چندین دفعه تکرار شدند. بااین‌حال در عمل اتفاقات خاصی را ناظر نبوده‌ایم. بر پایه آمار سازمان گسترش تجارت، تنها ۶۰۰ دستگاه ماشین برقی تا این لحظه داخل سرزمین شده‌اند.

«مهدی ضیغمی»، رییس سازمان گسترش تجارت، مجری مطرح واردات ماشین وزارت صمت دولت سیزدهم است. او نیز در جریان اظهارنظرهای گوناگون، از واردات چند هزار دستگاه ماشین به سرزمین تا آخر سال خبر داده می بود. حال آن‌که مطابق آمار گمرک، تعداد خودروهای وارداتی به ایران تا این مدت به ۵۰۰۰ دستگاه نرسیده است.

این چنین بخوانید: تاکسی برقی کرمان موتور به تهران رسید

ضیغمی در جواب به سوال خبرنگاران در رابطه تعداد اندک خودروهای برقی واردشده، خبرداد که منظور وزیر صمت از واردات صد هزار دستگاه ماشین برقی تا آخر سال نبوده است. حرف های‌های وزیر صمت مربوط به واردات صد هزار دستگاه ماشین برقی در رسانه ملی گفتن شده‌اند و هم‌اکنون می‌توانید ویدیو مربوط به این اظهارات را ببینید. وعده وزیر صمت درخصوص واردات صد هزار دستگاه ماشین الکتریکی، در ابتدای آذرماه ۱۴۰۲ گفتن شد. وزیر صمت در آن زمان او گفت: «به گمان زیادً در همین هفته‌های اول آذرماه تاکسی‌های برقی به‌‌مرور زمان داخل تهران می‌بشود. درمجموع مقرر شده تا آخر سال ۱۰۰ هزار تاکسی برقی در شهرهای بزرگ داشته باشیم.»

ادامه مطلب
تشکیل باتری خودروهای برقی در اروپا، علتکاهش انتشار کردن گازهای گلخانه‌ای می‌شود_تاشکن
آخرین مطالب

واردات خودروهای برقی، مقصد طویل مدت

«حسن کریمی‌سنجری»، کارشناس بازار ماشین در این باره می‌گوید: «تا بحال ۶۰۰ دستگاه ماشین برقی واردشده به سرزمین، از گمرکات ترخیص شده‌اند. ۶۰۰ دستگاه هم چنان در گمرک است. این درحالی است که ۱۵۰۰ دستگاه ماشین درحال حمل می باشند. بر این مبنا پیش‌بینی می‌بشود تا پیش از آغار سال تازه، حداقل ۲۵۰۰ ماشین برقی تحویل ناوگان حمل‌ونقل عمومی سرزمین بشود.»

ادامه مطلب
قیمت هیوندای الانترا 2023 در بازار اشکار شد
وعده نامعلوم واردات خودروهای برقی، تنها ۶۰۰ دستگاه داخل شدند ۱۴

ضیغمی در قسمت فرد دیگر از سخنانش حوالی واردات کم تعداد خودروهای الکتریکی، گفت که قضیه فراهم ارز مربوط به واردات خودروهای برقی حل شده است. بااین‌حال او خبرداد که پیچیدگی‌هایی در مسیر واردات خودروهای الکتریکی وجود دارد. پیش از این نیز مسئولان شرکت‌های فعال در حوزه واردات و مونتاژ خودروهای هیبریدی و الکتریکی، نسبت به عدم فراهم ارز کافی انتقاد داشتند. با دقت به آمار واقعی واردات خودروهای برقی به سرزمین، انتظار می‌رود تا روال منفعت گیری از تاکسی‌های برقی در سرزمین طی مختصر‌زمان نتایج ملموس نداشته باشد. از این رو برای مشاهده زیاد تاکسی‌های برقی در شهرها، باید حداقل چند سال صبر کنیم.



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

ادامه مطلب
چرا عدم دسترسی به دارو اتفاق می‌افتد/ ماجرای فهرست دارویی سرزمین - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها