خوش آمدید

علامت اولیه زوال عقل کدام است ؟

علامت اولیه زوال عقل کدام است ؟

به نقل از برنا؛ دمانس نشانه‌هایی ناشی از تغییرات در مغز است که امکان پذیر در هرفرد متفاوت باشد و طبق معمولً نیز با گذشت زمان بدتر می‌بشود. افراد مبتلا به دمانس علائمی ناشی از مشکلاتی در حافظه و قضاوت، سردرگمی، فهمیدن و گفتن افکار دارند و در کل دچار اختلال شناختی می باشند.

تحقیقات درمورد افرادی که به نوعی زوال عقل را توانایی می‌کنند مشخص می کند افرادی که مشکلات و ضعف بینایی داشتند در قیاس با افرادی که مشکلی در بینایی خود نداشتند، زیاد تر به زوال عقل مبتلا بودند. ضمن آنکه می‌توان نزدیک به ۴۰ درصد موارد ناشی از زوال عقل را با شناسایی عو امل خطر همانند کشیدن سیگار، سختی خون بالا و افت شنوایی سریعتر تشخیص داد و مهار کرد. به این ترتیب می‌توان تا حد امکان از ابراز آن‌ها پیشگیری کرد.

ادامه مطلب
توافق ایران و تاجیکستان برای تشکیل مشترک دارو - تاشکن

یک متخصص مغز و اعصاب می‌گوید: علامت اولیه بالقوه زوال عقل را می‌توان در بینایی افراد یافت. در واقع این علامت هشدار دهنده اولیه در مبتلایان به از دست دادن حافظه ظاهر می‌بشود که بیشترین ربط را با بیماری آلزایمر دارد.

محققان بهداشتی که با دانشگاه کالیفرنیا در سانفرانسیسکو کار می‌کنند دریافته‌اند اگر چشم پزشکان بدانند چطور می‌توان به جستوجو آتروفی (نابودی) قشر خلفی یا PCA می بود، می‌توانند اولین نشانه‌های زوال عقل را تشخیص دهند.

این حالت بعضی اوقات اوقات به گفتن یک نوع بصری از بیماری آلزایمر توصیف می‌بشود که بر مناطقی در مغز که مسئول املا، محاسبه، ادراک فضایی و پردازش بصری پیچیده می باشند تأثیر می‌گذارد.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
زنگ خطر اجرای قانون بازی جوانمردانه مالی آسیا برای باشگاه‌های ایرانی

دکتر ماریان چاپلو، متخصص مغز و اعصاب از دانشگاه کالیفرنیا در قسمت نورولوژی سانفرانسیسکو، استدلال می‌کند که تشخیص زودهنگام و و سیع‌تر می‌تواند به تعداد بسیاری از بیمارانی که در مرحله های اولیه ابتلا به بیماری آلزایمر می باشند پشتیبانی کند.

او می‌گوید: زیاد تر بیماران وقتی که علائم ضعف بینایی را توانایی می‌کنند به اپتومتریست و چشم پزشک مراجعه می‌کنند در صورتی که امکان پذیر PCA تشخیص داده نشود؛ به این علت برای تشخیص درست و به موقع به ابزار‌های بهتری در محیط‌های بالینی برای شناسایی زودهنگام این بیماران و امکان سیع‌تر درمان آن‌ها نیاز داریم.

مسئله مهم این است که برای تشخیص زودهنگام زوال عقل، علائم PCA به طور متوسط قبل از ۶۰ سالگی آشکار خواهد شد. به نقل از اکسپرس، این نوشته طبق معمولً قبل از ظاهر شدن اولین نشانه‌های از دست دادن حافظه و سردرگمی در مبتلایان به بیماری آلزایمر خواهد می بود.

ادامه مطلب
آیا مصوبه مجلس برای افت زمان سربازی با ستاد کل هماهنگ شده است؟

یقیناً هنگامی که تشخیص داده شد، تعداد بسیاری از مبتلایان به PCA علائمی از آنچه به گفتن «دیس پراکسی ساختاری، افتفهمیدن فضا و تشخیص همزمان» شناخته می‌بشود نشان دادند.

دیس پراکسی ساختمانی ناتوانی در کپی کردن یک نقاشی یا ساخت یک مدل ساده است. نقص ادراک فضا وقتی است که بیمار در شناسایی مکان چیزی که می‌بیند، می‌شنود یا حس می‌کند مشکل دارد.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

Simultanagnosia یک اختلال بینایی است که به وقتی اطلاق می‌بشود که یک بیمار در دقت به بیشتر از یک شیئ در یک زمان مشکل داشته باشد. علاوه بر این، تقریباً نیمی از این بیماران در انجام جمع‌بندی ساده و خواندن متن نیز مشکل داشتند.

ادامه مطلب
چرا خواب ناکافی می‌تواند احساس درد را در بدن ما افزایش دهد؟

محققان بر این باورند که PCA کمتر تشخیص داده شده است؛ به این علت تصمیم دارند افراد بیشتری را از این اختلال آگاه کنند و ربط آن با تشخیص زوال عقل در مرحله های اولیه است.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها