خوش آمدید

ابهامات همه گیری کرونا و جنگ بیولوژیک - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

ابهامات همه گیری کرونا و جنگ بیولوژیک – تاشکن

به نقل از خبرگزاری مهر، حسین قناعتی، در کنفرانس آخرین دستاوردها و نوآوری‌ها در مدیریت و درمان حملات و صدمه‌های شیمیایی با محوریت بازدید تاریخ جنگ شیمیایی، برگزاری این چنین نشست‌هایی را برای آمادگی سرزمین در برابر تهدیدات مؤثر دانست و او گفت: ایران از زمان راه اندازی جمهوری اسلامی مدام در معرض تهدیدهای گوناگون قرار داشته و برگزاری این نشست‌ها برای آمادگی در برابر هر احتمالی سودمند است و مانع غافلگیری در روبه رو با هر تهدیدی می‌بشود.

وی با گفتن این که در دنیای امروز حد و مرزی برای خشونت و بی رحمی وجود ندارد، افزود: برگزاری این کنفرانس به دشمنان این آب و خاک مشخص می کند که ما آماده هستیم و این آمادگی جهت افزایش مقاومت، تاب آوری و قوت سرزمین می‌بشود.

قناعتی با اشاره به پیشینه منفعت گیری از سلاح‌های شیمیایی در دنیا، او گفت: برای نخستین بار در جنگ جهانی اول و بعد از جنگ جهانی اول و دوم، در دعوا عراق علیه ایران به طور گسترده مورد منفعت گیری قرار گرفت.

ادامه مطلب
خداداد عزیزی از کادر فنی تیم ملی فوتبال کناره‌گیری کرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در توضیح آثار سو حملات شیمیایی، افزود: منفعت گیری از این سلاح سرنوشت تعداد بسیاری از جبهه‌ها را تحول می‌دهد. در برابر ترکش خمپاره می‌توان به سنگر پناه برد اما تشخیص حملات شیمیایی کار پیچیده و سختی است و بعد از تشخیص به موقع آن باید از ابزارهای دفاعی با کیفیت و قیمت مناسب منفعت گیری کرد. افرادی که مجروح شیمیایی خواهد شد دچار عوارض خونی، عصبی، تاولی و ریوی شده و باید تحت درمان خاصی قرار بگیرند.

قناعتی با اصرار بر آمادگی در برابر تهدیدهای بیولوژیک، او گفت: مقالاتی، همه گیری کرونا را به جنگ بیولوژیک نسبت داده‌اند و تا این مدت هم اما و اگرهای تعداد بسیاری در این عرصه وجود دارد و اگر این فرضیات درست باشد نزدیک به ۱۰ میلیون نفر در جهان معادل یک جنگ جهانی کشته شده‌اند. در صورت تکرار این حوادث باید راه حلهای مقابله با تهدیدهای بیولوژیک، هسته‌ای و شیمیایی را به طور گسترده آموزش دهیم.

ادامه مطلب
وحید امیری بازهم گرفتار مصدومیت درمانی شد
آخرین مطالب

وی، آمادگی جامعه در برابر تهدیدهای احتمالی را الزامی دانست و افزود: نیروهای نظامی در معرض آموزش مداوم قرار دارند اما در جنگ‌های نامتقارن و برای دفاع مردمی ملزوم است به طور گسترده این آموزش‌ها به جامعه اراعه بشود.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها