خوش آمدید

برخورد با آزار کلامی علیه مادران باردار در مراکز درمانی - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

هشدار به همسایگان ایران درمورد اجرای سیاست های جمعیتی – تاشکن

به نقل از خبرگزاری مهر، صابر جباری، ضمن تشریح دستاوردهای بیست و هشتمین اجلاس کشورهای گروه ۵ در حوزه خانواده، اظهار داشت: در این اجلاس به کشورهای عضو درمورد اجرای شتابزده سیاست‌های تنظیم خانواده هشدار دادیم.

او گفت: با دقت به اهمیت خانواده در جهان به اختصاصی کشورهای منطقه، محور مهم این اجلاس سلامت زنان و خانواده می بود.

جباری در ادامه گفت: این چنین پنل تخصصی با نوشته سلامت مادران و جوانی جمعیت در این اجلاس برگزار شد.

رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، او گفت: سلول مهم جامعه خانواده است و اگر بتوانیم کیان خانواده را نگه داری کنیم، می‌توانیم جامعه را هم، نگه داری کرده و سلامت آن را ارتقا دهیم.

جباری افزود: کانون و محور مهم خانواده، زنان و مادران می باشند که نقش اختصاصی ای در استحکام خانواده دارند.

ادامه مطلب
انتشار کردن راهنمای عملی آزمون‌های نهایی دوره دوم متوسطه نظری_تاشکن
آخرین مطالب

وی با اشاره به این که در این پنل کشورهای عضو گزارشی از حالت سلامت زنان و مادران خود را اراعه کردند، اظهار کرد: ایران هم آخرین دستاوردهایش در حوزه سلامت زنان را تشریح کرد که پیشرفت‌های برنامه‌های ایران بعد از انقلاب زیاد مورد دقت نمایندگان کشورهای گروه پنج قرار گرفت.

رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت او گفت: کشورهای عضو خواستار انتقال تجارب ایران در سلامت مادران و افت مرگ و میر مادران باردار، زنان، کودکان و نوزادان می باشند.

ادامه مطلب
اردن فینالیست اول جام ملت‌های آسیا شد

جباری با گفتن این که در بیانیه پایانی پنل بر محورهای مختلفی اصرار و قرار شد کمیته مشترکی بین کشورها در سطح کارشناسی و مدیریتی شکل بگیرد، او گفت: در این اجلاس این چنین درمورد تهدیدات و پیامدهای سیاست‌های تنظیم خانواده که در کشورهای همسایه در حال اجرا است هشدار دادیم و گفتیم که اگر همانند ما غفلت کنند، به زودی دچار پیامدهای منفی آن خواهند شد.

وی در آخر با اشاره به محورهای مورد توافق این اجلاس او گفت: تحکیم نظام خدمات بهداشتی و درمانی مادران و گروه سنی خانواده، تحکیم سیستم پایش و پیشگیری از مرگ مادر، تحکیم برنامه‌های خودمراقبتی دختران، زنان و مادران، حفاظت از باروری و منفعت گیری از راه حلهای سنتی برای پیشگیری و درمان ناباروری، رویکرد اصلاح سبک زندگی و نگه داری و ترقی کرامت مادری و فرزندآوری، محورهای مورد توافق اعضا در این اجلاس می بود.

ادامه مطلب
موضع وزارت امور خارجه در خصوص اعطای جایزه صلح نوبل به یکی از شهروندان ایرانی

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها