خوش آمدید

ساخت واکسن جدید برای مقابله با بیماری تب دِنگی

ساخت واکسن تازه برای مقابله با بیماری تب دِنگی


دانشمندان دانشگاه لوزان سوئیس، موفق به تشکیل و آزمایش بالینی یک واکسن تازه برای مقابله با تب دِنگی شده‌اند که سلول‌های سیستم ایمنی بدن را برای مبارزه با این بیماری تحریک می‌کند.

به نقل از خبرگزاری برنا؛ گرمایش جهانی و افزایش شهرنشینی، تبدیل افزایش ابتلاء به بیماری تب دِنگی شده است و مطابق آمار سازمان جهانی بهداشت، نرخ این بیماری طی ۲۰ سال قبل ۸ برابر افزایش یافته است.

دو واکسن برای مقابله با این بیماری در اروپا وجود دارد که فناوری تشکیل آن‌ها بر پایه آنتی‌بادی‌های ویروس است، اما از نظر ایمنی و اثربخشی چندان رضایت‌قسمت نیستند.

واکسن تازه، از فناوری القای ایمنی با تحریک سلول‌های سیستم ایمنی بدن منفعت گرفته و از آنتی‌بادی در آن منفعت گیری نشده است. ذرات مصنوعی ویروس با نانوذرات طلای ذوب شده ترکیب شده و از طریق سوزن‌های زیاد باریک تزریق خواهد شد. قطعات مذکور، لنفوسیت‌های T (یکی از انواع سلول‌های سیستم ایمنی) را فعال کرده و تبدیل کشتن ویروس و سلول‌های آلوده به آن می‌بشود.

ادامه مطلب
پیگیری های نظام پزشکی در حادثه فوت متخصص قلب - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن
آخرین مطالب

گفتنی‌ست ۲۶ فرد ۱۸ تا ۴۵ ساله این واکسن را دریافت کردند و هیچ عارضه جانبی به جز درد در محل تزریق مشاهده نشد. محققان امیدوارند از این فناوری برای تشکیل واکسن‌های نسل تازه و مقابله با دیگر ویروس‌ها منفعت گیری کنند.
انتهای مطلب/



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها