خوش آمدید

فرصتی طلایی برای شبکه خارجی تلویزیون

دادگاه انگلیسی ها برای انتقاد تهیه کننده پرس تی وی از اسرائیل به کجا رسید؟


به نقل از خبرنگار فرهنگی ، دیوید میلر در سال‌های تازه با شبکه تلویزیونی پرس‌تی‌وی ایران همکاری داشته و به گفتن تهیه‌کننده و یقیناً مجری برنامه “فلسطین محرمانه‌زدایی” در کنار کریس ویلیامسون دیگر مجری این برنامه، فعالیت داشته است. وی در جریان یک سخنرانی در سال ۲۰۱۹ در دانشگاه بریستول بریتانیا حرف های می بود که “جنبش صهیونیسم یکی از پنج ستون و محور مهم است که اسلام‌هراسی در انگلیس را رهبری و هدایت می‌کنند”. در آن زمان گروه ها و لابی‌های صهیونیست نظیر نهاد موسوم به “مطمعن امنیت جامعه/Community Security Trust ” از سخنرانی میلر شکایت کردند و آن را نمود عینی یهودی ستیزی دانستند.

با این حال، دو سال سپس می بود که میلر از کرسی استادی  دانشگاه بریستول اخراج شد. وی در فوریه سال ۲۰۲۱ میلادی و بعد از انجام یک سخنرانی در رابطه فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی، با انتقادات و هجمه‌های گسترده‌ای از سوی جریان‌های حمایتکننده صهیونیست‌ها رو به رو شد. تنها اندکی بعد از اخراج دیوید میلر از دانشگاه بریستول، او گفت و گو و مناطرات بسیاری در رابطه الزام حراست از حق آزادی گفتن در بریتانیا نقل شد. دانشگاه بریستول در سال ۲۰۲۱ در توجیه اخراج دیوید میلر مدعی شده می بود که وی معیارهای رفتاری مد نظر این دانشگاه را زیر پا گذاشته است.

ادامه مطلب
مرکز طبی کودکان محل ارجاع زیاد از خانواده‌ها است - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن

دیوید میلر بلافاصله شکایتی را نقل و در آن به ضابع شدن حقوق شغلی خود و این چنین اِعمال تبعیض علیه خود به علت گفتن باورها و دیدگاه هایش اشاره کرد. در این راستا، به تازگی دادگاهی در بریتانیا حکم داده که اخراج دیوید میلر کاملاً غلط و غیرقانونی بوده است. تصمیمی که عکس العمل نشریه صهیونیستی “جوییش کرونیکل” را نیز به جستوجو داشته و به نقل از سخنگوی “اتحادیه دانشجویان یهودی” آورده: حکم تازه دادگاه بریتانیا در پرونده دیوید میلر حقیقتاً ناامیدکننده است.

“لُرد مان”، مشاور دولت بریتانیا در امر یهودی ستیزی نیز در او مباحثه با این نشریه، موضع گیری و اظهار کرده که پارلمان بریتانیا بایستی علیه حکم دادگاهی در بریتانیا در رابطه با دیوید میلر مداخله کنند. فردی که به نظر لُرد مان به دانشجویان یهودی در بریتانیا توهین کرده است.

ادامه مطلب
انتشار کردن اولین عکس طیف‌سنج مریس_تاشکن
آخرین مطالب

“زیلور رحمان” نماینده حقوقی دیوید میلر در جریان پرونده شکایت قضایی اش نیز حرف های است که “این حکم پیامی روشن را به آن‌هایی می‌رساند که در بریتانیا به انتقاد از اسرائیل می پردازند. این حکم را می توان به معنی واقعی کلمه یک نقطه عطف دانست”.

پایکاه خبری “میدل ایست مانیتور” به نقل از دیوید میلر نوشته است که وی اذعان داشته که زیاد مفتخر است راهی را در پیش گرفته که در قالب آن اثبات شده که انتقاد از رژیم اشغالگر قدس در زمره انتقادات و موضع‌گیری‌هایی در بریتانیا درنظر گرفته می‌بشود که می‌تواند با حمایتقانونی نیز همراه بشود. معادله‌ای که صهیونیست‌ها دغدغه‌های جدّی را در رابطه گسترش این باور و دیدگاه در بریتانیا دارند. وی ابراز امیدواری کرد که حکم تازهِ دادگاه بریتانیا، در نوع خود عرصه‌های ملزوم جهت انجام عمل های زیاد تر علیه جنایات و پروژه نسل‌کشی صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین را فراهم سازد. دیوید میلر در سال‌های قبل به علت انتقادات صریح خود از رژیم اشغالگر قدس، با فشارهای فزاینده‌ای در بریتانیا رو به رو بوده است.

ادامه مطلب
افتمتخصص طب سنتی در سرزمین/ داروهای طب سنتی بیمه نیستند - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن

زیلور رحمان، وکیل و حقوقدان خاطرنشان کرده که “جنایات صهیونیست‌ها در جریان جنگ غزه تا حد بسیاری جهان را بیدار کرده و حقانیت مواضع دیوید میلر را آشکارتر کرده است”.

در برنامه هفتگی”فلسطین محرمانه‌زدایی” شبکه پرس‌تی‌وی، پرده‌هایی تازه از رویه‌های مجرمانه و غیرقانونی صهیونیست‌ها و لابی‌های متحد آنها در عرصه بین‌المللی و به طور خاص در بریتانیا مقصدِ افشاگری قرار می‌گیرد و یقیناً که تا بحال چندین دفعه و چندین دفعه این برنامه و عوامل آن مقصدِ عمل های خصمانه نیز قرار گرفته‌اند. به گفتن مثال، کریس ویلیامسون مجری این برنامه که پیشتر نماینده پارلمان بریتانیا از حزب کارگر بوده و حتی کرسی وزیریِ در سایه دولت را نیز در اختیار داشته، به واسطه فعالیت در برنامه فلسطین محرمانه‌زدایی، با لغو برخی مجوزهای قانونی خود در دسترسی به پارلمان بریتانیا رو به رو شده است.

ادامه مطلب
بازیکنان کره جنوبی پیش از بازی با اردن در اردو کتک‌کاری کردند

انتهای مطلب/

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها