خوش آمدید

هرگز گوشی خیس را در ظرف برنج نگذارید!

هیچ زمان گوشی خیس را در ظرف برنج نگذارید!

به نقل از برنا؛ اگر گوشی موبایلتان خیس شده و می‌خواهید مطابق پیشنهاد دیگران، آن را در ظرف برنج بگذارید، لطفا دست نگه دارید که اصلا ایده خوبی نیست. اپل روشی را برای خشک کردن موبایل خیس پیشنها می‌کند که با آن روش، گوشی شما دیگر در معرض صدمه نخواهد می بود.

آیفون شما در صورتی که خیس بشود، طبق معمول با یک هشدار پاپ‌آپ مبنی بر این که مایعی در رابط لایتنینگ یا یواس‌بی‌ – سی شناسایی شده، خبرتان می‌کند. این علتمی‌بشود که هنگامی پورت خیس است، از آن منفعت گیری نکنید.
در صورتی که آیفونتان خیس بشود، امکان پذیر وسوسه شوید و مطابق یک افسانه شهری که ظرف برنج گوشی شما را نجات می‌دهد، آن را زیر مقدار بسیاری برنج دفن کنید، اما این کار در واقع اوضاع را بدتر می‌کند. اپل هشدار داده است که به هیچ وجه این کار را نکنید، چرا که ذرات کوچک برنج می‌توانند به آیفون شما صدمه بزنند.

ادامه مطلب
خواب بهتر حس تنهایی کمتری به همراه دارد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن

اپل این چنین هشدار می‌دهد که مرتکب دو نادرست رایج دیگر هم نشوید. یکی این که هیچ زمان آیفون خودتان را به وسیله منبع حرارتی یا هوای فشرده خشک نکنید. این چنین جسم خارجی همانند سواب پنبه‌ای یا دستمال کاغذی هم داخل پورت‌ها فرو نکنید.

چطور آیفون خود را خشک کنیم؟

اولین مسئله مهم این است که تلاش نکنید آیفون خود را وقتی که تا این مدت خیس است، شارژ کنید. اپل گفت: «اگر آیفون خود را در حالی که کانکتور لایتنینگ یا USB-C خیس است شارژ کنید، پین‌های روی کانکتور یا کابل امکان پذیر خورده شوند و این علتصدمه دائمی به دستگاه می‌بشود یا عملکردشان را متوقف می‌کند و به گمان زیاد برای آیفون یا لوازم جانبی شما مشکل اتصال تشکیل می‌بشود.

به حرف های اپل، بهترین روش این است که ابتدا در حالی که کانکتور رو به پایین است، به آرامی آیفون را به دست خود بکوبید، تا مایع اضافی خارج بشود. سپس به سادگی آیفون خود را در یک منطقه خشک – ترجیحا جایی با جریان هوا بگذارید. حداقل ۳۰ دقیقه صبر کنید و سپس مجدد تلاش کنید آن را شارژ کنید. اگر هشدار مجدد ظاهر شد، باید آیفون را تا یک روز در یک جای خشک با جریان هوا بگذارید.

ادامه مطلب
رئیس صداوسیما رای خود را به صندوق انداخت_تاشکن
آخرین مطالب

از منبع های حرارتی همانند سشوار یا رادیاتور منفعت گیری نکنید و چیزی را در پورت رابط قرار ندهید و بگذارید تا خودش خشک بشود.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها