خوش آمدید

نیویورک از اینستاگرام با اتهام آسیب‌رساندن به روان جوانان شکایت کرد

نیویورک از اینستاگرام با تهمت صدمه‌رساندن به روان جوانان شکایت کرد


نیویورک بعد از این که در اواخر ماه ژانویه از شبکه‌های اجتماعی به‌گفتن عاملی برای «خطر سلامت عمومی» یاد کرد، اکنون از متا، گوگل، اسنپ و تیک‌تاک به تهمت «برانگیختن بحران سلامت روان جوانان در سراسر سرزمین» با شبکه‌های اجتماعی خود همانند اینستاگرام و یوتیوب شکایت کرده است.

بر پایه گزارش انگجت، این شرکت‌ها در شکایت نیویورک با سه مورد روبرو می باشند: مزاحمت عمومی، سهم‌انگاری و سهل‌انگاری آشکار. «اریک آدامز»، شهردار نیویورک که این شکایت را ثبت کرده، در آن یوتیوب، تیک‌تاک، اینستاگرام، فیسبوک و اسنپ‌چت را به «به‌خطر‌انداختن سلامت روان فرزاندانمان، ترویج اعتیاد و تشویق رفتارهای ناایمن» متهم کرده است.

آدامز توضیح می‌دهد که شبکه‌های اجتماعی مذکور از طریق الگوریتم‌های زیان اور و مکانیسم‌های مبتی بر شانس خود و این چنین اعمال حرکت متقابل در آن‌ها، به این چنین اقداماتی دست می‌‌زنند. او باور دارد که بین افزایش منفعت گیری از شبکه‌های اجتماعی و افت سلامت روان جوانان در «بیشتر از یک دهه» قبل ارتباطی وجود دارد.

ادامه مطلب
حذف ناگهانی نوشاد عالمیان از رقابت‌های آسیایی هانگژو
نیویورک از اینستاگرام با تهمت صدمه‌رساندن به روان جوانان شکایت کرد ۱۴

جواب گوگل و متا در روبه رو اینستاگرام و یوتیوب

در روبه رو، گوگل و متا به CNBC اظهار کرده‌اند که همیشه با کارشناسان حوزه امنیت جوانان همکاری کرده‌اند و برای والدین ابزارهای کنترل فراهم کرده‌اند. ByteDance، مالک چینی تیک تاک نیز در سخن بگویید با Axios به‌برخی از ویژگی‌های خاص خود همانند ویژگی‌های دارای محدودیت سنی، کنترل‌های والدین و محدودیت وقتی خودکار ۶۰ دقیقه‌ای برای کاربران زیر ۱۸ سال اشاره کرده است.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
اپل تا چند هفته دیگر قابلیت سایدلودینگ در iOS را برای اروپایی‌ها ممکن می‌کند

با این حال، هیچ یک از غول‌های فناوری ویژگی‌های مشکل ساز فهرست‌شده توسط آدامز را تایید نکردند.

این شکایت به جستوجو جلسه تازه سنا در رابطه ایمنی آنلاین کودکان شکل گرفته است که در آن مدیرعامل‌های همه شرکت‌های ذکرشده (به جز گوگل) در آن وجود داشتند. در طول این جلسه، سناتور «لیندسی گراهام» به شبکه‌های اجتماعی او گفت که «دست آن‌ها به خون آلوده است» و «مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا از خانواده‌هایی که تحت تأثیر این مشکلات قرار گرفته‌اند عذرخواهی کرد.



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها