خوش آمدید

هوش مصنوعی مخترع

هوش مصنوعی نمی‌تواند مخترع باشد


سپس از اداره مالکیت فکری بریتانیا که دو اختراع گسترش‌یافته با سیستم هوش مصنوعی را به‌گفتن اختراع ثبت نکرد، اکنون اداره ثبت اختراع آمریکا نیز نظر شبیهی دارد و می‌گوید هوش مصنوعی نمی‌تواند مخترع باشد.

اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO) معتقد است که سیستم‌های هوش مصنوعی را نمی‌توان مخترع نامید، اما انسان‌ها می‌توانند از ابزارهای هوش مصنوعی در فرایند گسترش اختراعات قابل‌ثبت منفعت گیری کنند، و اگر این چنین رویکردی را در پیش گرفتند، باید این نوشته را به‌صورت شفاف اظهار کنند.

هوش مصنوعی نمی‌تواند مخترع باشد ۱۴

USPTO آمریکا هوش مصنوعی را مخترع نمی‌داند

آژانس ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده تازه ترین رویکرد خود را در رابطه هوش مصنوعی نقل کرده است. در این رویکرد تازه، اداره وابسته به این نوشته اشاره می‌کند که سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را نمی‌توان به‌گفتن مخترع در خواست‌های ثبت اختراع ثبت کرد، اما منفعت گیری از سیستم هوش مصنوعی توسط یک شخص حقیقی مانع از واجد شرایط‌شدن آن فرد حقیقی به‌گفتن مخترع نمی‌بشود. افرادی که به‌جستوجو ثبت اختراع می باشند، باید به‌صورت شفاف این نوشته را اشکار کنند که آیا از هوش مصنوعی در فرایند گسترش اختراع منفعت گیری کرده‌اند یا خیر. همانطور که USPTO از همه متقاضیان می‌خواهد که همه اطلاعات مالی ملزوم برای تصمیم‌گیری را فهرست کنند، اشکار‌کردن این نوشته که از هوش مصنوعی در فر‌ایند گسترش منفعت گیری شده نیز مهم است.

ادامه مطلب
هوش مصنوعی ترجمه تماس‌های گلکسی S24 در تلفنهای دیگر نیز کار می‌کند

با این شرایط، برای آنکه فردی بتواند اختراعی را که با هوش مصنوعی گسترش داده است، به ثبت رساند، باید سهم قابل توجهی در گسترش آن اختراع داشته باشد. در گزارش وابسته به این نوشته اشاره شده است که اگر فردی فقطً از سیستم هوش مصنوعی کرده باشد، اختراع وی مورد قبول نخواهد می بود.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها