خوش آمدید

شرکت‌ها برای بررسی گفتگوهای کارمندان خود به هوش مصنوعی روی آورده‌اند

شرکت‌ها برای بازدید گفتگوهای کارمندان خود به هوش مصنوعی روی آورده‌اند


هوش مصنوعی شرکت Aware می‌تواند مطلب‌های کارکنان شرکت‌ها را تجزیه‌وتحلیل کند و برآوردی از آن‌ها را دراختیار کارفرمایشان قرار دهد. شرکت‌های بزرگی همانند والمارت، نستله، استارباکس و تی‌موبایل از این فناوری منفعت گیری می‌کنند. مخزن داده Aware حاوی نزدیک به ۲۰ میلیارد مطلب و تعامل بین بیشتر از ۳ میلیون کارمند است و از آن می‌توان برای تحلیل او گفت‌وگوی کارکنان در برنامه‌هایی همانند زوم، اسلک و Teams منفعت گیری کرد.

بر پایه گزارش CNBC، شرکت‌های بزرگ از سراسر دنیا به فناوری استارتاپ هفت‌ساله Aware روی آورده‌اند تا بر او گفت‌وگوهای بین کارکنان خود نظارت کند. یقیناً «جف شومان»، مدیرعامل Aware حرف های است: «برای محافظت از حریم خصوصی، نامی از افراد ثبت نخواهد شد.» این هوش مصنوعی تنها اطلاعات کلی را تحلیل‌ می‌کند؛ برای مثال می‌گوید احتمالا کارمندان بالای ۴۰ سال در یک شرکت در یک تکه از ایالات متحده تحول سیاست‌ها را به علت هزینه زیاد، منفی ببینند؛ اما دیگر افراد این سیاست‌ها را مثبت برداشت کنند.

ادامه مطلب
دو دیدار تدارکاتی برای تیم ملی فوتبال بانوان
شرکت‌ها برای بازدید گفتگوهای کارمندان خود به هوش مصنوعی روی آورده‌اند ۱۴

نظارت بر مطلب‌های کارکنان با هوش مصنوعی

این چنین این هوش مصنوعی می‌تواند مطلب‌هایی را که خارج عرف شرکت می باشند، شناسایی کند. این هوش مصنوعی به شرکت‌ها پشتیبانی می‌کند تا خطرات حاضر در ارتباطات کارکنان را بهتر فهمیدن کنند؛ و دیگر نیازی نیست هر چند ماه یک‌بار از کارکنان نظرسنجی بشود و با این هوش مصنوعی در لحظه می‌توان حرکت آن‌ها را بازدید کرد.

به حرف های شومان، ابزار تجزیه‌وتحلیل Aware توانایی تشخیص نام تک‌تک کارکنان را ندارد. اما ابزار eDiscovery می‌تواند تهدیدهای شدید یا دیگر رفتارهای مخاطره‌آمیز را که توسط شرکت از پیش‌ تعیین شده، گزارش دهد.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
اُفت قندخون افراد دیابتی خطرناک است - تاشکن

بااین‌حال، نظارت با هوش مصنوعی بر پایه مطلب‌ها می‌تواند مشکلاتی هم داشته باشد. منتقدان می‌گویند که با این کار، فناوری در واقع افکار و اقداماتی را قضاوت می‌کند که احتمالا هیچ زمان عملی نشوند. بدین ترتیب نگاه به افراد از دید انسانی خارج می‌بشود و کارمندان همانند صفرویک‌های کامپیوتر، به‌شکل سیاه و سفید بازدید خواهند شد.

درآمد Aware طی پنج سال قبل به طور متوسط ۱۵۰ درصد در سال افزایش یافته است و شرکت‌هایی که به این فناوری روی می‌آورند، به‌طور میانگین نزدیک به ۳۰ هزار کارمند دارند.



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها