خوش آمدید

شایع‌ترین سرطان‌های کودکان در ایران/ نشانه‌های تومور مغزی - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

شایع‌ترین سرطان‌های کودکان در ایران/ نشانه‌های تومور مغزی – تاشکن

به نقل از خبرگزاری مهر، ۵ فوریه برابر با ۲۶ بهمن، به گفتن روز جهانی سرطان کودکان با مقصد آگاهی‌بخشی درمورد سرطان‌های کودکان در سراسر جهان نام‌گذاری شده است.

همزمان با تلاش برای دستیابی به درمان‌های مؤثر و کم عارضه، فراهم کردن خدمات تشخیصی و درمانی مناسب باید برای همه مبتلایان به سرطان در سراسر جهان اعم از کشورهای فقیر و در حال گسترش در برتری امور درمانی همه‌ی کشورها باشد.

علیرضا دانشگری معاون مدیرعامل محک در درمان او گفت: سازمان بهداشت جهانی (WHO) دستیابی به نرخ بقای ۶۰ درصدی برای همه کودکان مبتلا به سرطان را تا سال ۲۰۳۰ مقصد‌گذاری کرده است. برای رسیدن به این مقصد، افزایش آگاهی مردم نسبت به این بیماری و علل ابراز آن ملزوم است. این چنین تسهیل دسترسی به خدمات درمانی و مراقبت‌های پزشکی برای همگان، اراعه خدمات حمایتی به کودکان مبتلا به سرطان و خانواده‌های آنان برای ارتقا نرخ بهبودی سرطان در جامعه الزامی است.

ادامه مطلب
ساز ناکوک نکونام با خط زدن گزینه‌های استقلال برای خطیر ادامه دارد

وی با اشاره به ۶ سرطان شایع کودکان و علائم آن در ایران، افزود: لوسمی، تومورهای مغزی، لنفوم، رتینوبلاستوما، تومور ویلمز و تومورهای استخوانی از شایع‌ترین سرطان‌های کودکان در ایران می باشند.

دانشگری در ادامه گفت: ملزوم است پافشاری کنم که وجود علامت‌هایی که در ادامه آنها را شرح می‌دهم به معنی وجود قطعی بیماری سرطان نیست ولی با دیدن‌شان، والدین حتماً باید به پزشک مراجعه کنند.

وی با گفتن آنکه لوسمی با علائمی همانند تب‌های طویل زمان، بی‌حالی، رنگ پریدگی، کبودی و درد در اندام‌های بدن همراه است، در خصوص نشانه‌های تومور مغزی، او گفت: تومورهای مغزی علائمی همانند سردردهای صبحگاهی همراه با حالت تهوع، تشنج و ضعف در اندام‌های تحتانی دارد. برخی کودکان در تاثییر ابتلاء به این بیماری، می‌لنگند یا پاهایشان را روی زمین می‌کشند و در ایستادن ضعف دارند. بعضی اوقات تومورهای مغزی با علائم روانی همانند بی‌قراری، اضطراب و … همراه است.

ادامه مطلب
دست پر رادیو برای بهار قرآن و نوروز + جزئیات

به حرف های این متخصص کودکان و نوزادان، سرطان لنفوم با علائمی همانند تب‌های طویل زمان، افت وزن، تعریق شبانه، بزرگ شدن غدد لنفاوی در گردن و کشاله ران ظاهر می‌بشود. بعضی اوقات تنگی نفس هم یکی از علائم این سرطان است.

دانشگری درمورد سرطان رتینوبلاستوما یا تومور چشم این این چنین گفت: این بیماری زیاد تر در کودکانی با سن زیاد پایین رخ می‌دهد. مردمک چشم کودک زمان عکاسی در حالت معمولی به طور سیاه یا قرمز در عکس‌هایشان نشان داده می‌بشود اما در مبتلایان به این بیماری، مردمک چشم کودک در عکس‌ها به رنگ سفید مهتابی است. زیاد تر حساسیت مادران نسبت به علائم این سرطان زیاد تر است؛ به این علت پیشنهاد می‌بشود هر دو ماه یکبار از کودک با فلاش عکس گرفته و رنگ مردمک چشم او کنترل بشود. این بیماری ریشه وراثتی دارد و امکان پذیر در دیگر فرزندان خانواده هم مشاهده بشود.

ادامه مطلب
سرمربی تیم ملی والیبال ایران کارکرد ملی پوشان را مثبت برسی کرد_تاشکن

معاون مدیرعامل محک با اشاره به تومور ویلمز یا سرطان کلیه گفت: بعضی اوقات مادر میانه معاوضه پوشک و حمام کودک، یا پزشک در انجام معاینه فهمید وجود تومور در شکم خواهد شد. این چنین امکان پذیر ادرار خونی یکی دیگر از علائم این بیماری باشد.

دانشگری در ادامه درمورد تومورهای استخوانی و علائم آن او گفت: سرطان استخوان با درد موضعی اغاز و در ادامه با معاینات پزشکی، به طور نهایی تشخیص داده می‌بشود.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

این متخصص کودکان و نوزادان با پافشاری بر این که تشخیص زودهنگام سرطان‌های کودکان می‌تواند به درمان مؤثرتر، کم هزینه‌تر همراه با درد کمتر پشتیبانی کند، افزود: تومورهای سرطانی بر پایه زمان تشخیص از سطح یک تا چهار، مرحله‌بندی خواهد شد. به طور مثال تومور کلیه در مرحله های ابتدایی داخل کپسول کلیه قرار دارد و با برداشتن کلیه و شیمی‌درمانی قابل درمان است اما اگر به دیواره روده رسیده باشد درمان سخت‌تر می‌بشود؛ به این علت هر چه سرطان در مرحله های ابتدایی‌تر تشخیص داده بشود، امکان بهبودی قوت می‌گیرد.

ادامه مطلب
ناسا یک قدم دیگر به آغاز مأموریت اکتشافی در سیارک Psyche نزدیک‌تر شد

وی در آخر او گفت: همه تلاش محک به گفتن مرجع درمانی سرطان کودکان در سرزمین این است که این بیماری در مرحله های ابتدایی تشخیص داده بشود تا درمان مؤثرتر، کم‌هزینه‌تر و کم دردتری برای فرزندان سرزمینمان انجام گیرد.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها