خوش آمدید

ارمنستان جمهوری آذربایجان را به ایجاد بی‌ثباتی در منطقه متهم کرد

ارمنستان جمهوری آذربایجان را به تشکیل بی‌ثباتی در منطقه متهم کرد

به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا، وزارت خارجه ارمنستان در پی دوره تازه درگیری مرزی با جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای خبرداد که باکو مدام به جستوجو تشکیل بی‌ثباتی در امنیت منطقه قفقاز جنوبی است.

بر پایه گزارش آرمن پرس، در این بیانیه آمده است: عمل های تازه باکو با اظهارات جنگ‌طلبانه رهبری نظامی و سیاسی جمهوری آذربایجان در یک راستا و در جهت اختلال در ارامش و امنیت منطقه قفقاز جنوبی صورت گرفته است.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه ارمنستان، انجام این عمل های از سوی جمهوری آذربایجان به شدت محکوم شده است.

وزارت دفاع ارمنستان در بیانیه‌ای خبرداد: در جریان تیراندازی امروز صبح نظامیان جمهوری آذربایجان به مواضع نظامی ارمنستان در قسمت نرکین هند (Nerkin Hand) استان سیونیک، ۲ تن از نیرو‌های این سرزمین کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.

ادامه مطلب
پخش آخرین سریال شهرام عبدلی در سالروز درگذشتش

در این بیانیه آمده است: در نتیجه تیراندازی نیرو‌های مسلح جمهوری آذربایجان به سوی نرکین هند و بر پایه اطلاعات اولیه، طرف ارمنی کشته شدن ۲ تن و جراحاتی را گزارش کرد.

وزارتخانه مذکور این چنین اخبار باکو مبنی بر تیراندازی شب قبل نیرو‌های ارمنستانی به سوی مواضع جمهوری آذربایجان را رد و انتشار کردن اطلاعات زیاد تر در رابطه درگیری‌های تازه را به بیانیه‌های آتی موکول کرد.

در همین حال خبرگزاری دولتی آذرتاج به نقل از مرزبانی جمهوری آذربایجان گزارش داد که نیرو‌های این سرزمین در جواب به عمل های تحریک‌آمیز نیرو‌های مسلح ارمنستان دست به یک عملیات انتقامجویانه زدند که در نتیجه آن مواضع نیرو‌های ارمنستانی که به نیرو‌های جمهوری آذربایجان شلیک کرده بودند، به طور کامل نابود شده و نظامیان آن سرزمین نیز متحمل تلفات سنگینی شدند.

ادامه مطلب
بسته خبری صداوسیما| سیمافیلم هم برای «پایتخت» چراغ سبز نشان داد/400 شرکت دانش بنیان متقاضی حضور در یک مسابقه تلویزیونی

مرزبانی جمهوری آذربایجان تهدید کرد که در صورت تکرار این چنین عمل های تحریک‌آمیزی که مقصد آن افزایش تنش‌ها در مرز «متعارف» ۲ سرزمین باشد، عکس العمل شدیدتری نشان داده خواهد شد.

جمهوری آذربایجان در جریان درگیری‌های نظامی ۴۴ روزه سال ۲۰۲۲ توانست بعد از ۳۰ سال مناطق اشغالی قره باغ را آزاد و به عمر جمهوری خودخوانده آرتساخ آخر دهد.

این درگیری‌های نظامی با امضای بیانیه سه جانبه روسای جمهوری آذربایجان، روسیه و نخست‌وزیر ارمنستان به آخر رسید و دولت باکو در پی این پیروزی اجرای برنامه گسترده بازسازی را در مناطق آزاد شده، اغاز کرد. طرفین با وجود ابراز آمادگی برای امضای پیمان صلح تا این مدت مرز رسمی بین ۲ سرزمین را تعیین نکرده‌اند و در ماه‌های تازه اخبار تیراندازی‌های پراکنده بین نیرو‌های باکو و ایروان انتشار شده است.

ادامه مطلب
صدا و سیما در سال 1402، برگشت چهره ها و چند مسئله مهم_تاشکن

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

انتهای مطلب/



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها